تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری با کمبود پزشک متخصص مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری با کمبود پزشک متخصص مواجه است استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از کمبود پزشک متخصص در پزشکی قانونی استان خبرداد.

منصور فیروزبخت  درنشست خبری اعضای شورای قضایی استان گفت: علت کمبود پزشک متخصص، میزان حقوق پایین پزشکان و سختی کار آنان در پزشکی قانونی است که تنها یک سوم حقوق و مزایای سایر پزشکان در بخش های دیگر را دریافت می کنند.
وی گفت: هم اکنون پزشکی قانونی استان با کمبود دندانپزشک، متخصص سم شناسی وآسیب شناسی مواجه است.
وی گفت: ازسال گذشته تاکنون سه نفر پزشک متخصص جذب پزشکی قانونی استان شده که از این تعداد دو نفربرای شهرستان های لردگان و بروجن و یک روانپزشک نیز به صورت قراردادی برای مرکز استان جذب شده است .
فیروزبخت اظهار داشت: متخصص روانپزشکی قانونی از ماه آینده فعالیت خود را در استان آغاز می کند که با فعالیت این متخصص خیلی ازپرونده ها نیاز به ارجاع به کمیسیون نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: هم اکنون کمتر از سه درصد پرونده های پزشکی قانونی مربوط به معاینات اجساد ومابقی پرونده ها به بررسی ومعاینات سرپایی، روانپزشکی، قصور پزشکی، تحمل کیفر، تعیین سن و معاینات مورد سوال مراجع قضایی است .
وی گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان دیماه 456 مورد معاینه اجساد در پزشکی قانونی انجام شده که تعداد فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان 28مورد بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.
فیروزبخت مرگ ناشی از غرق شدگی در آب را 16 مورد دانست و ادامه داد: در 10 ماهه سال قبل 15 مورد غرق شدگی در آب در استان به ثبت رسیده است.
وی از کاهش 22 درصدی میزان معاینات سرپایی 10 ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل خبرداد.
فیروزبخت گفت: مصدومان ناشی از تصادفات 10 ماهه امسال 12.3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و مصدومان حوادث کار نیز 33.4 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان از صدور 53 مورد مجوز سقط درمانی دراستان خبرداد وگفت: صدور این مجوز با شرایط خاص انجام می شود که امسال 35.4درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.
فیروزبخت از کاهش آمار همسرآزاری خبرداد وگفت: درسالجاری 872 مورد همسر آزاری به پزشکی قانونی ارجاع شده که ازاین تعداد 9 مورد شوهرآزاری بوده و 14مورد کودک آزاری نیز به پزشکی قانونی ارجاع شده است.
وی درخصوص کمیسیون های برگزار شده در پزشکی قانونی گفت: تاپایان دیماه 232 مورد پرونده کمیسیون تخصی پزشکی قانونی بررسی شده که از این تعداد 32 مورد مربوط به قصور پزشکی بوده است.
فیروز بخت اظهار داشت: از این تعداد در 23 مورد پزشک و کادر درمان تبرئه شده و در 9 مورد کادر درمان و پزشک محکوم شده است.
وی درادامه از افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: این مرکز پنجشنبه با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افتتاح می شود.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 11:21:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن