تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803837858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از پروژه تاریخی زنجان وقتی کلید تدبیر نیز قفل پروژه سبزه‌میدان زنجان را باز نمی‎کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از پروژه تاریخی زنجان
وقتی کلید تدبیر نیز قفل پروژه سبزه‌میدان زنجان را باز نمی‎کند
پروژه سبزه میدان یکی از بزرگترین پروژه‎های شهری زنجان است که پس از گذشت چند سال کلنگ‎زنی هنوز کلید تدبیر نتوانسته قفل‎های آن را باز کند.

خبرگزاری فارس: وقتی کلید تدبیر نیز قفل پروژه سبزه‌میدان زنجان را باز نمی‎کند



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اگر چه سال‏‎های بسیاری است که مردم زنجان در انتظار اجرای طرح پروژه سبزه میدان هستند، اما با گذشت چندین سال از این موضوع، هنوز این پروژه در مراحل اولیه قرار دارد، پروژه بزرگ سبزه‌میدان زنجان همواره با مشکلاتی مواجه بوده است و تاکنون نیز با وجود حل برخی از مشکلات، اجرای این پروژه در هاله‎ای از ابهام قرار دارد تا جایی که معاون امور عمرانی استانداری زنجان نیز به این موضوع معترف بوده و معتقد است حال پروژه سبزه‌میدان خوب نیست. یکی از مشکلات اصلی این پروژه به سرمایه‎گذار آن بر می‎گردد که هنوز نتوانسته به وعده‎‏های خود در این زمینه عمل کند، گرچه مراسم رونمایی از این پروژه سودآور شهر زنجان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد اما روز به روز به مشکلات آن اضافه می‎شود. این پروژه در بخش تاریخی شهر زنجان و در مرکزی‎ترین بخش، چهره نازیبایی به شهر زنجان داده و رفت و آمد به شدت در این بخش با مشکل مواجه است، اگر چه با اجرای به موقع آن چهره بافت مرکزی شهر زنجان دگرگون و فضاهای عمومی شهر زنجان توسعه می‎یابد، اما عدم اجرای آن در چند سال گذشته امیدها را نا امید کرده و به نظر می‎رسد کلید دولت یازدهم نیز در باز کردن قفل این پروژه نا موفق بوده است. اجرای پروژه سبزه‌میدان زنجان سال‌های سال است که به شعار مسئولان تبدیل شده اما هنوز از اجرای آن خبری نیست هر چند در برخی مواقع کارها و اقداماتی برای اجرای این پروژه انجام شده است اما هنوز کارهای انجام گرفته برای مردم ملموس نیست.

شهردار زنجان با وجود اینکه معتقد است، پروژه‌سبزه میدان زخم کهنه بر پیکر شهر زنجان و چالشی بزرگ برای آن بوده، اما راه برون رفت از مشکلات پروژه سبزه‌میدان را نیز بیان نکرده است. حبیب ملائی یگانه یکی از مشکلات عدم اجرای این پروژه را مشکلات مالی شرکت سرمایه‎گذار می‎داند و معتقد است، آورده شهرداری در این پروژه اراضی محدوده طرح است. شهردار زنجان در جلسه علنی شورای شهر نیز به این موضوعه اشاره کرد و گفت: به منظور تعیین تکلیف پروژه سبزه میدان جلسه‌ای با حضور استاندار برگزار و در مورد مشکلات نقدینگی این پروژه بررسی‎های لازم صورت گرفته است. یگانه با اشاره به مشکلات شریک تجاری و سرمایه‌گذار پروژه سبزه‌میدان زنجان گفت: پروژه سبزه‌میدان با سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد ریالی بزرگترین مداخله در بافت فرسوده شهر زنجان است. شهردار زنجان با بیان اینکه حداکثر تلاش مدیریت شهری بر ادامه کار با سرمایه‌گذار فعلی پروژه است، تصریح کرد: ولی در صورتی که سرمایه‌گذار بهتری از نظر مالی برای این پروژه پیشگام شود، ادامه کار با کهن دژ میلاد منتفی می‌شود. معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در آخرین صحبت‎هایش در خصوص پروژه سبزه میدان گفته است، کارشناسی انجام شده برای برخی از واحدهای مسکونی و تجاری سبزه‌میدان یکی از مشکلات عدم اجرای پروژه است.

رحمتی با اشاره به اینکه برخی از کارشناسی‌‌‌‌‌‌های انجام شده با واقعیت همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای تملک در طرح سبزه‌میدان توسط شریک 85 میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه با وضعیت پیش آمده منبع تأمین حدود 100 میلیارد تومان باقی‌مانده مشخص نیست، تصریح کرد: اجرای پروژه بزرگ سبزه میدان سخت و پیچیده است. معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه نفس فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار ارزشمند بود اما در حال حاضر شریک تجاری قادر به انجام فعالیت‎های خود نیست، تصریح کرد: شرکت کهن‎دژ میلاد یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ بنیاد تعاون ناجا است که تغییر و تحولات در بدنه مدیریتی آن موجب شده تا بر اجرای پروژه سبزه‌میدان نیز تاثیرگذار باشد. رحمتی با اشاره به جلسه برگزار شده در مورد رفع مشکلات این پروژه تصریح کرد: مشخص شدن مکانیزم‌های آغاز اجرای پروژه و مسائلی از جمله تأمین منابع مالی با ورود دو بانک و نحوه مشخص شدن سهم‌الطرفین در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برای رفع معضل ترافیک پارکینگ طبقات منفی یک و 2 در این پروژه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه سبزه‌میدان موجب احیای بازار تاریخی شهر زنجان خواهد شد. رئیس شورای استان زنجان نیز در این زمینه معتقد است، شریک تجاری پروژه سبزه‌میدان باید مطابق قرارداد منعقد شده در حدود 800 میلیارد ریال برای انجام این پروژه هزینه می‌کرد در حالی که یک چهارم آن را نیز هزینه نشده است. سعید خدادادی با اشاره به عدم اجرای مطلوب پروژه سبزه‌میدان در مرکز شهر زنجان گفت: باید به دنبال سرمایه‌گذار مطمئن‎تری در این زمینه بود تا هر چه سریع‌تر این پروژه عملیاتی و اجرایی شود.

                                          عکس قدیمی سبزه‌میدان گفتنی است، در حال حاضر نیز اجرای این پروژه در هاله‎ای از ابهام است و هنوز وضعیت پیمانکار پروژه تعیین تکلیف نشده است و به نظر می رسد که این پروژه تاریخی با حرکت‌های کندی که انجام می‌شود، باز هم به زمان بیشتری برای اجرا و عملیاتی شدن نیاز دارد. با وجود اینکه حداقل در یک سال گذشته بارها مشکل پیمانکار از سوی مسئولان مختلف بیان شده است، اما به نظر می‎رسد راهکار عملیاتی برای پروسه عدم اجرای پروژه سبزه‌میدان ارائه نمی‎شود و مسئولان منتظرند تا دست غیب به کمکشان بیاد. به هر حال امیدواریم با همت مسئولان این پروژه هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا دیگر شاهد آشفتگی در مرکز شهر زنجان که از مناطق پر رفت و آمد شهر است نباشیم، چراکه مرکز شهر زنجان به دلیل قرار گرفتن اماکن تاریخی و تجاری از پر تردد ترین مناطق شهر است. قرار گرفتن بازار تاریخی شهر، مسجد جامع، بنای تاریخی ذوالفقاری، بنای تاریخی دارایی قرار گرفتن پایانه اتوبوسرانی شهرداری زنجان و چندین و چند مرکز تجاری و تاریخی دیگر موجب افرایش تردد در این منطقه شده است. منطقه‌ای که نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان دارد تا هرچه زودتر سر و سامان یابد.

94/11/14 - 11:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن