تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806866092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف خودسرانه قرص بروفن باعث سوراخ شدن معده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مصرف خودسرانه قرص بروفن باعث سوراخ شدن معده می شود
متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خود سرانه قرص بروفن به دلیل ایجاد تغییرات در سیستم گوارشی باعث سوراخ شدن معده می‌شود .


دکتر فرهاد عباسی افزود: قرص بروفن به دلیل ایجاد  تغییرات در سیستم گوارشی، سد محافظ این سیستم را از بین برده و فرد را در معرض  التهابات قرار می دهد که در صورت عدم توجه، منجر به زخم و در نهایت تمام لایه های  معده را از بین برده و معده را سوراخ می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  بوشهر افزود: در بدن هر فرد تعداد بسیار زیادی میکروب مفید وجود دارد که در ساز و  کار طبیعی متابولیسم فرد نقش داشته ودر پی مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ‌ها این  میکروب های مفید از بین رفته و فرد را مستعد ایجاد بیماری می‌کند.
دکتر فرهاد  عباسی با بیان اینکه داروهای مسکن به چند دسته تقسیم می شوند گفت: دسته اول داروهای  استروئیدی هستند که استامینوفن شایع ترین نوع آن است و مصرف طولانی مدت و در دوز  بالای آن می‌تواند اثرات جبران ناپذیری به کبد فرد وارد کند، همچنین دگزامتازون نیز  در اثر استفاده طولانی مدت باعث ایجاد پوکی استخوان می‌شود.
وی از داروهای مسکن  غیر استروئیدی به بروفن، ناپروکسن، دیکلوفناک ، مفنامیک اسید و پیروکسیکام اشاره  کرد و افزود: مصرف خودسرانه این مسکن ها عوارض کلیوی و گوارشی شدید مانند زخم معده  را به همراه خواهد داشت.
متخصص بیماری‌های  عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در فصل زمستان بیماری های تنفسی  مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا شایع است تاکید کرد: برای درمان این بیماری‌ها نیازی  به مصرف آنتی بیوتیک نبوده و بیمار با مصرف قرص‌های سرماخوردگی و استراحت در منزل  بهبود می‌یابد.
دکتر عباسی از دیگر بیماری های عفونی شایع به گلودرد اشاره کرده  و گفت: گلودرد لزوما به معنای عفونت نیست و اغلب موارد گلودرد ها غیر چرکی بوده و  به دنبال عفونت های تنفسی ویروسی ایجاد می شود که نیاز به مصرف دارو نداشته و خود  به خود درمان می شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهراظهار داشت: نقش  مراقبت های پرستاری در منزل، پرهیز از سرما و گرمای زیاد، عدم مصرف مواد محرک مانند  ادویه های تند، عطر و ادکلن، مواد غذایی سرخ کردنی، و مصرف میوه و سبزیجات تازه از راه های درمان این بیماری است.
دکتر عباسی با اشاره به  اینکه تمامی داروها دارای عوارض جانبی هستند، گفت: مصرف آنتی بیوتیک در ایران 16  برابر میانگین جهانی است و مصرف خودسرانه آن مشکلاتی را برای افراد بوجود  می‌آورد.
متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: سالانه 10  هزار مورد مسمومیت و عارضه دارویی در کشور وجود دارد و تعداد زیادی از تخت های  بیمارستانی به این بیماران اختصاص دارد .  




تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن