تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820618770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتخاذ تدابیر لازم در هائیتی برای جلوگیری از خلأ قدرت در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
اتخاذ تدابیر لازم در هائیتی برای جلوگیری از خلأ قدرت در کشور
رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد پس از کنارگیری رئیس‌جمهور هائیتی از منصب قدرت، قوه مجریه و مجلس ملی این کشور به منظور تضمین موقعیت دولت و کشور در شرایط فعلی به توافق رسیدند.

خبرگزاری فارس: اتخاذ تدابیر لازم در هائیتی برای جلوگیری از خلأ قدرت در کشور



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، قوه مجریه و مجلس ملی هائیتی به منظور تضمین موقعیت دولت و کشور در زمانی که «میشل مارتلی» رئیس جمهور این کشور آخر هفته گذشته از منصب خود در این کشور کناره گیری کرد، در اجرای طرحی به توافق رسیدند. طبق گزارش‌های دریافتی این توافقنامه توسط شخص رئیس جمهور هائتی و رهبران کنگره و پارلمان این کشور صورت گرفته است که طبق مفاد آن «مارتلی» باید طی 6 روز آینده از منصب قدرت این کشور کنار برود. منصب ریاست جمهوری هائیتی با یک نخست وزیر موقت جایگزین می‌شود که می‌بایست از حمایت همه بخش‌های سیاسی کشور برخوردار باشد و برای خروج کشور از بحران فعلی به پیاده سازی یک نقشه خوب و به اتخاذ تدابیری مناسب بپردازد. در این پیمان همچنین مشخص شده که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هائیتی در 24 آوریل سال جاری (2 اردیبهشت 95)برگزار می‌شود و رئیس جمهور منتخب مردم در 14 ماه مه سال جاری (25 اردیبهشت) بر مسند ریاست جمهوری این کشور آمریکایی لاتینی تکیه زده و آغاز به کار خواهد کرد. از دیگر موضوعات پیش رو می‌توان به تشکیل مجدد شورای موقت انتخاباتی هائیتی اشاره کرد؛ فردا تاریخ برگزاری جلسه اول مجلس قانون گذاری جدید کشور تعیین خواهد شد. با این وجود پیشنهادات مطرح شده باید حمایت بازیگران سیاسی و نمایندگان مجلس را برای پیاده سازی جلب کنند. مقامات هائیتی به دنبال جلوگیری از خالی از ماندن منصب قدرت مرکزی کشور در زمان کناره گیری «مارتلی» از منصب ریاست جمهوری هائیتی و حل بحران فعلی کشور هستند که پس از اعلام کناره گیری «جوده سلستین» کاندیدای عضو احزاب اپوزیسیون این کشور از حضور در دور انتخابات ریاست جمهوری تشدید شده است. اختلافات در هائیتی در واقع از جایی شروع شد که «سلستین» در 6 ژانویه (16 دی) اعلام کرد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هائیتی شرکت نخواهد کرد. پس از لغو دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هائیتی در 27 دسامبر (6 دی)، این انتخابات که بنا بود در 24 ژانویه (4 بهمن) برگزار شود، بار دیگر لغو شد. هائیتی از 25 اکتبر (3 آبان) همزمان با برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری به صحنه اعتراضات خشونت‌آمیز اپوزیسیون این کشور تبدیل شد؛ اپوزیسیون هائیتی معتقد است که تقلب گسترده‌ای در دور اول انتخابات ریاست جمهوری هائیتی رخ داده است. شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود همچنین از تلاش‌های هیئت اعزامی این سازمان برای ایجاد ثبات و پلیس محلی هائیتی که در این مدت سعی در فرونشاندن خشونت و حفاظت از شهروندان داشتند، قدردانی کرد؛ این شورا همچنین هرگونه تلاش برای بی‌ثبات‌سازی انتخابات و استفاده از زور را نیز محکوم کرد. در پایان این بیانیه آمده است: ما از تمامی کاندیداها و طرفداران آنان و همچنین سازمان‌های سیاسی هائیتی می خواهیم آرامش خود را حفظ کرده و از ارتکاب به خشونت اجتناب کنند.

94/11/13 - 16:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن