تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815561317
نگاهی به فیلم های سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر از منظر گونه ها
واضح آرشیو وب فارسی:صدای ایران: جشنواره های سینمایی در سراسر جهان از پارامترهای مشخصی پیروی می کنند که تقریبا تمامی آنها در یک مورد وجه اشتراک دارند و آن هم چیزی جز جلب نظر مخاطبان و کشاندن آنها به سالن های سینما نیست. به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم فجر که سی و چهارمین دوره برگزاری خود را این روزها تجربه می کند، همواره بخش مهمی از تولیدات خود را در یک بازه زمانی 10 روزه در دهه فجر پیش روی مخاطبان خویش می گذارد. مخاطبانی که تشنه دیدن تازه ترین محصولات سینمای ایران بوده و با رغبت در صف های طولانی می ایستند. در عین حال جشنواره فیلم فجر از گذشته تا به امروز همواره در جامعه جریان ساز بوده و عملا بسیاری از مردمی که از مخاطبان پر و پا قرص سینما نیستند را هم تحت تاثیر قرار می دهد. جشنواره در سال های اخیر به سیاق همیشگی خود، گلچین آثار را در دو بخش سودای سیمرغ به نمایش می گذارد که تقریبا اغلب گونه های سینمایی را پوشش می دهند. حال نگاهی کوتاه به فیلم های بخش مسابقه از منظر گونه های آن می اندازیم تا بیشتر در حال و هوای محصولات سال نود و پنج سینمای ایران قرار بگیریم. ** سینمای ملودرام پرسابقه ترین و مهمترین گونه سینمای ایران که همه ساله فیلم های مختلفی در این قالب ساخته شده و اغلب نیز با گونه های دیگر ترکیب می شوند. دلیل این امر هم به نارسایی هایی در فیلمنامه و همچنین سلیقه خاص مخاطبان وطنی بازمی گردد. در میان 22 فیلم اعلام شده در بخش سودای سیمرغ، 14 فیلم در این گونه جای می گیرند که تقریبا اغلب آنها جامعه محور هستند. همان چیزی که به اشتباه به سینمای اجتماعی معروف شده که نامی از آن در میان گونه های سینما برده نشده است. با این حال نگاهی کوتاه به قصه فیلم های فوق نشان می دهد با طیف متنوعی از ملودرام های جامعه محور رو به رو هستیم که هر یک به فراخور ذوق و سلیقه سازندگان خود به سمت موضوعاتی رفته اند که مردم با آن آشنایی دارند. گامی بزرگ که به نظر می رسد در جهت برقراری ارتباط با مخاطب و نشستن بر باور آنها برداشته شده و آن را باید به فال نیک گرفت. از «آب نبات چوبی» ساخته حسین فرح بخش که اختلافات عمیق میان دو نسل را به تصویر کشیده و در عین حال نیم نگاهی هم به سنت ها دارد. حضور رضا عطاران در نقشی متفاوت می تواند از نقاط قوت فیلم به حساب بیاید و کنجکاوی مخاطبان را برای تماشای آن برانگیزاند. یا آخرین بار سحر را کی دیدی؟ ساخته فرزاد موتمن که ملودرامی با مایه های جنایی به حساب می آید که خط اصلی قصه اش را از ماجرایی واقعی گرفته است. سابقه قابل اعتنای موتمن در ساخت فیلم در گونه های گوناگون می تواند یکی از دلایل مخاطبان برای تماشای این فیلم باشد. همینطور فیلم «به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب که فیلم اولش به واسطه ساختاری اپیزودیک چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت. او در فیلم تازه اش به تنش میان یک زوج نه چندان جوان پرداخته که برای ادامه زندگی مشترک به مشکل برخورده اند. حضور هدایت هاشمی و الهام کردا در کنار تنی چند از بازیگران شناخته شده عرصه نمایش می تواند به قصه جذابیت های بیشتری از آنچه که روی کاغذ بوده ببخشد. کفش هایم کو؟ به کارگردانی کیومرث پوراحمد یکی دیگر از فیلم های کنجکاوی برانگیز جشنواره سی و چهارم است که داستان سفر دختری جوان پس از 25 سال به ایران برای فهمیدن بخشی از گذشته اش را روایت می کند. همچنین حضور رضا کیانیان و رویا نونهالی نیز از دیگر نکات جذاب فیلم است. تینا پاکروان هم در دومین اثر سینمایی خود (نیمه شب اتفاق افتاد) به سراغ قصه ای نامتعارف رفته و علاقه خواننده ای جوان به زن مسن تر صاحبکار خود را به تصویر کشیده است. برگ برنده این فیلم بدون شک حامد بهداد است که پس از مجموعه دندون طلا بار دیگر در نقش یک خواننده ظاهر شده با این تفاوت که این نقش نسبت به آن درونی تر به حساب می آید. وارونگی ساخته بهنام بهزادی و هفت ماهگی به کارگردانی هاتف علیمردانی از دیگر ملودرام های شاخص این دوره جشنواره فیلم فجر به حساب می آیند که با توجه به شایستگی هایشان در فهرست سودای سیمرغ قرار گرفته اند. ** سینمای سیاسی ازجمله گونه هایی است که سینمای ایران کمتر به آن پرداخته اما فیلم های مهمی در این فهرست به چشم می خورد. سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی، امکان مینا ساخته کمال تبریزی و بادیگارد اثر ابراهیم حاتمی کیا فیلم های این گونه در جشنواره سی و چهارم هستند که تنور جشنواره را بیش از پیش گرم خواهند کرد. در اولی شعیبی عاشقانه ای با درونمایه سیاسی ساخته که در سال های میانی دهه 50 و مبارزات ضد شاهنشاهی می گذرد. حضور مهدی هاشمی در کنار آتیلا پسیانی و هانیه توسلی از نقاط قوت فیلم به حساب می آید که سازندگان آن برای خلق تهران آن سال ها قطعا با مشکلات فراوانی رو به رو بوده اند. تبریزی هم در امکان مینا، زوج جوانی را در سال های اولیه پس از انقلاب به تصویر کشیده که تضادهای سیاسی میان آنها به بحرانی بزرگ منجر می شود. حاتمی کیا هم در بادیگارد به سراغ زندگی محافظی میانسال رفته که مامور حفاظت از یک دانشمند هسته ای جوان شده و در این راه با خطرات مختلفی رو به رو می شود. حضور پرویز پرستویی در کنار حاتمی کیا پس از سال ها از نکات قابل توجه فیلم است که باید دید می توانند خاطرات درخشان همکاری های قبلی را تکرار کنند. ** سینمای دفاع مقدس یکی از مهمترین گونه های سینمای ایران که همچنان با گذشت نزدیک به سه دهه از پایان دفاع مقدس، همچنان قبراق و سرحال در مسیر خود پیش می رود. دلبری ساخته جلال دهقانی اشکذری و ایستاده در غبار به کارگردانی محمد حسین مهدویان از جمله این آثار در بخش سودای سیمرغ جشنواره هستند. به خصوص دومی که با تکیه بر تجربه موفق مجموعه مستند-داستانی آخرین روزهای زمستان ساخته شده و نام بزرگ احمد متوسلیان را با خود یدک می کشد. هر چند که دلبری هم با توجه به اینکه در سکوت خبری ساخته شده و بازیگران خوبی همچون: هنگامه قاضیانی و عباس غزالی دارد، می تواند برای مخاطبان جشنواره غافلگیر کننده باشد. ** سینمای کمدی و کودک و نوجوان بارکد ساخته مصطفی کیایی و نفس به کارگردانی نرگس آبیار به ترتیب نماینده های این دو گونه در بخش مسابقه سینمای ایران هستند. اولی یک کمدی نه چندان متعارف پر بازیگر است که قطعا ریزه کاری های خاص کیایی را در مقام کارگردان دارد که به مرور در حال تبدیل شدن به یک امضا پای ساخته هایش است. آبیار هم پس از فیلم موفق و تاثیرگذار شیار 143، در نفس به سراغ دنیای کودکان رفته و قصه چهار کودک از خانواده ای اهل یزد را در سال های مابین 1357 تا 1362 را روایت کرده و به نظر می رسد که عنصر خیال نقشی کلیدی در شکل گیری قصه نفس داشته باشد. البته در زمینه کمدی باید به فیلم دراکولا به کارگردانی رضا عطاران هم اشاره کرد که به جشنواره نرسیده و پس از پایان اتمام مراحل فنی آن در نوبت نمایش عمومی قرار می گیرد که امید زیادی هم به موفقیت آن در گیشه می رود.
سه شنبه ، ۱۳بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: صدای ایران]
[مشاهده در: www.sedayiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]
صفحات پیشنهادی
نگاهی به فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر از منظر گونه ها
نگاهی به فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر از منظر گونه ها جشنواره های سینمایی در سراسر جهان از پارامترهای مشخصی پیروی می کنند که تقریبا تمامی آنها در یک مورد وجه اشتراک دارند و آن هم چیزی جز جلب نظر مخاطبان و کشاندن آنها به سالن های سینما نیست آفتاب به گزارش روز سه شننگاهی تازه به سیمرغ جشنواره فیلم فجر در پوستر نگاه نو
نگاهی تازه به سیمرغ جشنواره فیلم فجر در پوستر نگاه نو طراح پوستر بخش های نگاه نو و سینما حقیقت معتقد است در پوستر بخش نگاه نو نگاهی متفاوت و جدید به سیمرغ سمبل جشنواره داشته است به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سینقد کوتاه فیلمهای نخستین روز فجر سیو چهار نگاهی شخصی به فیلمهای روز اول جشنواره
نقد کوتاه فیلمهای نخستین روز فجر سیو چهارنگاهی شخصی به فیلمهای روز اول جشنوارهروز اول جشنواره برج میلاد میزبان فیلمهای برداشت دوم از قضیة اول گیتا نقطة کور بود خبرگزاری فارس گروه سینما و تئاتر روز اول جشنواره برج میلاد میزبان فیلمهای برداشت دوم از قضیة اول گیتا نمراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ امیریوسفی سیمرغش را به شهاب حسینی تقدیم کرد
مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد امیریوسفی سیمرغش را به شهاب حسینی تقدیم کرد فرهنگ > سینما - مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت برگزار شد تا صاحبان سه سیمرغ این دوره از جشنواره مشخص شوند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این مراسم کهاولین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر به محمد بدرلو رسید
محمد بدرلو برای عکاسی فیلم اعترافات ذهن خطرناک من سیمرغ بلورین سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد به گزارش خبرنگار فرهنگی نسیم آنلاین مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دقایقی پیش به صورت رسمی و با حضور تعداد زیادی از سینماگران کشور از جملهنگاهی نو به پوستر «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر
نگاهی نو به پوستر نگاه نو در جشنواره فیلم فجرطراح پوستر بخشهای نگاه نو و سینما حقیقت معتقد است در پوستر بخش نگاه نو نگاهی متفاوت و جدید به سمبل جشنواره داشته است به گزارش خبرگزاری فارس سعید صالحی درباره پوستر بخش نگاه نو گفت در ابتدا بعد از ایده پردازی سمبل جشنواره فیلم فجرحاشیههای روز اول جشنوارهفجر در برج میلاد حالا خبرنگار فیلم نبینه چی میشه؟/ سیمرغ بدترین برنامهریزی اکران فی
حاشیههای روز اول جشنوارهفجر در برج میلادحالا خبرنگار فیلم نبینه چی میشه سیمرغ بدترین برنامهریزی اکران فیلم ها اهدا میشود به روز اول سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با حاشیههایی همراه بود صدای بد و خراب برنامهریزی کارتهایی که هنوز مشکل دارند و از جملهافتتاحیه جشنواره فیلم فجر به نام شهدا متبرک شد/ اهدای سیمرغ سه بخش
در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برندگان سه بخش پوستر آنونس و عکس معرفی و سیمرغ هایشان را دریافت کردند به گزارش مشرق عصر امروز یکشنبه یازدهم بهمن ماه مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی محمد حیدری دبسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۷ «ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است/ بلا تشبیه وضعیت سودای
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۷ممیرو درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی استهادی محقق گفت ممیرو فیلمی است درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی رویکرد امیدواری در فیلم واقعاً وجود دارد به نظرم به هیچ عنوان از روی عمد ننگاهی نو به پوستر «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر
نگاهی نو به پوستر نگاه نو در جشنواره فیلم فجر طراح پوستر بخشهای نگاه نو و سینما حقیقت معتقد است در پوستر بخش نگاه نو نگاهی متفاوت و جدید به سمبل جشنواره داشته است ۱۳۹۴ جمعه ۹ بهمن ساعت 14 31 به گزارش سرویس فرهنگی پانا سعید صالحی درباره پوستر بخش نگاه نو گفت در ابتدا بعد از-
گوناگون
پربازدیدترینها