تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798546447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها با کرفس و هویج+روش تهیه


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: در این مطلب می خواهیم نقش تغذیه را در به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها بررسی کنیم. کرفس و هویج دو ماده ی غذایی مفید هستند که ترکیب آن ها به صورت یک نوشیدنی سالم و طبیعی باعث نرمی و رفع خستگی عضلاتتان خواهد شد.

به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها با کرفس و هویج+روش تهیه
هویج و کرفساحتمالاً شما نیز در پایان روز احساس سفتی عضلات، خشکی مفاصل و سردردهای شدید می کنید. سفتی و کشیدگی عضلانی یکی از مشکلات رایج در بین مردم جهان است.متخصصان معتقدند که بسیاری از افراد از گرفتگی و خشکی ناحیه ی گردن تا شانه ها در منطقه ای که عضله های تراپز یا فوقانی اغلب به دلیل نشستن در وضعیت های نامناسب و یا مشکلات روحی روانی و استرس تحت فشار هستند رنج می برند. برای درمان این مشکلات باید علت، مشخص شده و تمام جوانب را برای مقابله با آن در نظر داشت.
هویج نه تنها برای چشم ها مفید است بلکه حاوی پیش ساز ویتامین A نیز می باشد که به احیای سلول های آسیب دیده از استرس، رادیکال های آزاد و آلودگی های محیط زیست کمک می کند.
در این مطلب می خواهیم نقش تغذیه را در به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها بررسی کنیم. کرفس و هویج دو ماده ی غذایی مفید هستند که ترکیب آن ها به صورت یک نوشیدنی سالم و طبیعی باعث نرمی و رفع خستگی عضلاتتان خواهد شد.
کرفس: همراه خوب عضلات شما
همه ی ما می دانیم که کرفس یک ماده ی ادرارآور فوق العاده است و به کاهش وزن کمک می کند. این سبزی طعم خوبی دارد و در تهیه ی انواع سالادها قابل استفاده است. اما بهتر است بدانید که کرفس حاوی خواصی است که به کنترل گردش خون و فشارخون کمک می کند. در نتیجه کرفس نه تنها به آرام سازی عضلات کمک می کند بلکه همیار سلامتی نیز محسوب می شود. این سبزی بی ادعا اثرات منفی مربوط به استرس را نیز کاهش می دهد. توجه داشت باشید که تخم کرفس بسیار پرخاصیت و سرشار از فلاوونوئیدها است.
کرفس و عضلات
کرفس حاوی اسید آلفا لینولئیک نوعی از اسیدهای چرب ضروری است که به کاهش دردهای عضلانی کمک می کند. علاوه بر این در کاهش مشکلات مربوط به بیماری آرتریت و نقرس نیز مؤثر عمل می کند. مصرف منظم کرفس باعث کاهش دردهای عضلانی و پیشگیری از کرامپ ها می شود چون حاوی میزان قابل توجهی کلسیم است. اگر شما نیز از مشکلاتی مانند سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید و در این دوره به طور مرتب دچار کرامپ های عضلانی می شوید حتماً به سراغ کرفس و هویج بروید. یادتان باشد که خاصیت ادرارآوری کرفس به کاهش التهاب و مقابله با بزرگی شکم ناشی از احتباس آب کمک می کند. تخم کرفس نیز سرشار از ترکیباتی به نام لیمونن است که خاصیت آرام بخشی فوق العاده ای دارند و با استرس و اضطراب مقابله می کنند.
هویج برای آرام سازی عضلات
هویج یکی از سبزیجات حاوی پروتئین است که به تقویت عضلات کمک زیادی می کند. اگر شما هم در پایان روز کاری از کرامپ ها و گرفتگی های عضلانی به خصوص در ناحیه ی گردن و شانه ها رنج می برید به هویج اعتماد کنید. مصرف منظم هویج این خواص را برای بدن دارد:
کرفس حاوی خواصی است که به کنترل گردش خون و فشارخون کمک می کند. در نتیجه کرفس نه تنها به آرام سازی عضلات کمک می کند بلکه همیار سلامتی نیز محسوب می شود. این سبزی بی ادعا اثرات منفی مربوط به استرس را نیز کاهش می دهد.
هر 100 گرم هویج به میزان 1.25 گرم پروتئین به بدن می رساند. پروتئین های موجود در هویج به ساخت پروتئین های جدی در بدن کمک می کند که وظیفه ی تولید دوباره ی بافت های توده ی عضلانی را برعهده دارند. پروتئین های موجود در هویج سرشار از اسید آمینه های مختلف مانند اسید آسپارتیک، اسید گلوتامیک، آرژینین و تریپتوفان هستند. این عناصر مغذی برای تسکین عضلات و همچنین تغذیه آن ها مؤثر هستند.
هویج نه تنها برای چشم ها مفید است بلکه حاوی پیش ساز ویتامین A نیز می باشد که به احیای سلول های آسیب دیده از استرس، رادیکال های آزاد و آلودگی های محیط زیست کمک می کند.هویج خوشمزه است و باعث تقویت عضلات، ناخن ها و موها می شود. این سبزی مفید برای ارتقای سلامت پوست نیز مفید است.
نوشیدنی هویج و کرفس برای آرامش سازی عضلات
مواد لازم
هویج بزرگ     2 عدد
کرفس           1 ساقه
آب               1 لیوان (200 میلی لیتر)
آب هویج و کرفس
روش تهیه
قبل از هر چیز لازم است که سبزیجات را به دقت شستشو دهید. برای این کار لازم است از برس های کوچک استفاده کنید تا تمام ترکیبات مضر باقیمانده روی آن ها زدوده شوند. سپس هویج و کرفس را خرد کرده و داخل اسموتی ساز بریزید. مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شوند. سپس آب را اضافه کنید و هم بزنید.
بهترین زمان مصرف این نوشیدنی
بهتر است هر روز صبح یک لیوان از این اسموتی مغذی را میل کنید. این کار علاوه بر تسکین دردهای عضلانی از بروز آن ها نیز پیشگیری می کند. اگر عادت به مصرف مرتب این نوشیدنی داشته باشید مطمئن باشید که عضلاتتان تقویت و به خوبی تغذیه می شوند و به آرامش عضلانی می رسید.
توصیه می کنیم این دو سبزی و تخم کرفس را به سالادهایتان نیز اضافه کنید. مصرف خام این سبزیجات تأثیر بیشتری دارد چون خام آن ها ویتامین های بیشتری به بدن می رسانند. یادتان باشد که با همین کار ساده نه تنها عضلاتتان از سفتی و گرفتگی نجات پیدا می کنند بلکه بدنتان نیز تقویت خواهد شد. چون ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در این دو سبزی سدی در برابر نفوذ بیماری ها ایجاد خواهند کرد. بنابراین توصیه می کنیم خودتان را به یک لیوان از این نوشیدنی طبیعی مهمان کنید. البته اگر به نوشیدنی های شیرین علاقه ی زیادی دارید می توانید با اندکی عسل یا عصاره ی استویا نوشیدنی تان را شیرین تر کنید.تبیاناخبار مرتبط :تخم کرفس بوی بد دهان را از بین می بردلاغری با آب كرفس صحت نداردوقتی آب کرفس خطرناک می‌شود!


دوشنبه 12 بهمن 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن