تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819019906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجمين ضربه موشكي يمني‌ها به ائتلاف سعودي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پنجمين ضربه موشكي يمني‌ها به ائتلاف سعودي
نيروهاي يمني با استفاده از موشك «توشكا» اتاق عمليات نيروهاي متجاوز در پايگاه نظامي العند واقع در استان لحج را منهدم كردند. در اين حمله 200 نفر از مزدوران سعودي كشته و دهها تن از ادوات زرهي نيروهاي ائتلاف عربي منهدم شدند.
به هر ميزاني كه تعدد و عمق حملات هوايي عربستان عليه يمن شدت مي‌گيرد، ارتش و نيروهاي مردمي يمن نوع پيشرفته‌تري از موشك‌هاي بالستيك خود را رونمايي كرده و به طرف پايگاه‌ها و مراكز كنترل و فرماندهي سعودي‌ها پرتاب مي‌كنند. نيروهاي يمني كه در ماه‌هاي اخير ضربات مهلكي را به نيروهاي ائتلاف عربي وارد‌ كرده‌اند، يك‌شنبه شب نيز پايگاه نظامي «العند» در استان لحج را با موشك «توشكا» مورد هدف قرار دادند؛ پايگاهي كه نظاميان متجاوز و مزدوران آنها، آن را به نقطه تجمع و تمركز خود تبديل و از آن براي حمله به مناطق مسكوني و غيرنظامي استفاده مي‌كردند. شرف لقمان، سخنگوي ارتش يمن روز دوشنبه طي سخناني درباره حمله به پايگاه هوايي «العند» با موشك بالستيك توشكا اعلام كرد اين موشك دقيقاً به هدف مورد نظر اصابت كرد.  اين حملات موشكي درحالي است كه عربستان در هفته‌هاي ابتدايي تجاوز به خاك يمن بارها از نابودي كامل زرادخانه موشك‌هاي بالستيك يمن و همه توانمندي راهبردي اين كشور خبر داده بود اما رونمايي از موشك‌هاي قاهر، اسكاد و توشكا، ناكارآمدي حملات ائتلاف عربي به يمن را نشان داد.
  
كشته شدن 200 نيروي ائتلاف
شبكه المنار گزارش داد كه در پي حمله يك‌شنبه شب نيروهاي يمني به پايگاه العند بيش از ۲۰۰ نفر از نظاميان سوداني وابسته به ائتلاف سعودي كشته و زخمي شدند. براساس اطلاعات به دست آمده در اين حمله موشكي دهها نظامي متجاوز با مليت‌هاي مختلف اماراتي، سوداني، بحريني، عربستاني و اريتره‌اي كشته شدند. همچنين در حمله موشكي نيروهاي يمني به پايگاه هوايي العند علاوه بر كشته و زخمي شدن دهها نظامي متجاوز، چند فروند بالگرد آپاچي و تايفون و همچنين چند دستگاه زره پوش، تانك، نفربر و يك پناهگاه اسكان نظاميان نيز منهدم شدند.  در طول 10ماه گذشته از شروع جنگ يمن، نيروهاي يمني با استفاده از موشك‌هاي توشكا چند بار مواضع متجاوزان سعودي را مورد هدف قرار داده‌اند كه به گفته منابع يمني تاكنون صدها تن در اين حملات كشته و زخمي شده‌اند. اين حمله موشكي نيروهاي يمني، پنجمين حمله موشكي آنها با استفاده از موشك توشكا به شمار مي‌آيد. در حمله پيشين تحت عنوان عمليات «بيرق» اين نيروها نقاط تجمع نظاميان متجاوز در استان مأرب را هدف گرفته و دهها نظامي سعودي و اماراتي و مزدوران بلك واتر را از پاي درآوردند. در عمليات بيرق نيروهاي يمني اتاق عمليات و سيستم پيشرفته رادار و هواپيماهاي جاسوسي نيروهاي متجاوز را نيز منهدم كردند.
  
هلاكت فرمانده امريكايي بلك واتر
علاوه بر هلاكت دهها مزدور سعودي، گزارش‌هاي اطلاعاتي و نظامي تأكيد مي‌كند كه در اين حمله نيروهاي يمني ژنرال امريكايي «نيكولاس پترس» فرمانده جديد شركت امنيتي بد نام «بلك واتر» نيز كشته شده است. اين گزارش‌ها همچنين از انفجار انبارهاي تسليحاتي و تجهيزات نظامي و تانكرهاي حامل سوخت نيروهاي متجاوز در اين حمله خبر مي‌دهد و در اين بين منهدم شدن پناهگاه اسكان و اقامت نيروهاي متجاوز موجب ترس و وحشت بسياري در نظاميان مستقر در اين پايگاه شده است. پيشتر منابع يمني كشته شدن تعدادي از نيروهاي بلك واتر را تأييد كرده بودند.
  
همكاري غرب در جنگ يمن
هرچه جنگ يمن طولاني‌تر مي‌شود اخبار زيادي از همكاري‌هاي نظامي غرب در اين جنگ منتشر مي‌شود. احمد العسيري، سخنگوي ائتلاف سعودي بار ديگر همكاري نظاميان انگليسي و امريكا در اتاق عمليات جنگ يمن را تأييد كرد. العسيري گفت: «كارشناسان امريكايي و انگليسي نيروهاي ائتلاف را در خصوص بهبود عمليات بمباران هوايي راهنمايي مي‌كنند.» دو هفته پيش نيز وزارت دفاع انگليس و مقامات پنتاگون همكاري مستشاري با ائتلاف عربستان در جنگ يمن را تأييد كردند. اين عمليات درحالي ادامه دارد كه سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر بارها در خصوص حملات سعودي به مناطق مسكوني و كشتار مردم با استفاده از بمب‌هاي خوشه‌اي هشدار داده‌اند.  از سوي ديگر، علي القحوم از رهبران جنبش انصارالله يمن اعلام كرد كه بمباران‌هاي اخير شهر صنعاء، پايتخت يمن با موشك‌هاي كروز بوده كه از سوي يك كشتي امريكايي به سوي اين شهر شليك شده است. به نوشته خبرگزاري «الخبر»، القحوم گفت: «توافقنامه تسليحاتي امضا شده ميان واشنگتن و رياض شامل 15 هزار بمب ليزري است و بدون هواپيماهاي مدرن امريكايي، قابليت انتقال و شليك ندارند. بايد تأكيد كنم كه تداوم تجاوز جنگ يمن به خواست و مشاركت امريكا صورت مي‌گيرد و اظهارات جان كري، وزير خارجه امريكا در رياض، بيانگر آغاز مرحله جديدي در اين جنگ است. وي افزود: «تا زماني كه واشنگتن اين جنگ را هدايت مي‌كند، سازمان ملل از برقراري صلح در يمن عاجز است.»





تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن