تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799663667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجارت 14 میلیارد دلاری ایران و ترکیه/حل مشکلات حمل‌و‌نقلی در اولویت دو طرف


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تجارت 14 میلیارد دلاری ایران و ترکیه/حل مشکلات حمل‌و‌نقلی در اولویت دو طرف
رییس اتاق تهران گفت: در حال حاضر حجم مناسبات تجاری ایران و ترکیه در حدود 14 میلیارد دلار است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هیات تجاری اتاق بازرگانی غازی‌آنتپ ترکیه که به ایران آمده است، ظهر امروز در اتاق تهران با فعالان اقتصادی پایتخت ملاقات کرد که در هیات 35 نفره غازی‌آنتپ نمایندگانی از صنعت تجهیزات ساختمان، پوشاک و نساجی، مواد غذایی و طلا و جواهر این استان حضور دارند که برای بسط و گسترش روابط در این زمینه‌ها به تهران آمده اند.


در گردهمایی فعالان اقتصادی تهران و غازی‌آنتپ ترکیه، رییس اتاق تهران طی سخنانی با اشاره به همراهی کشور ترکیه با ایران در دوره تحریم‌ها، گفت: با توجه به سابقه مناسبات اقتصادی دو کشور و نیز شناخت بالایی که فعالان اقتصادی هر دو طرف از یکدیگر دارند، این فرصت فراهم است تا در دوره پساتحریم به رشد بالایی از همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان این دو کشور دست یافت.


مسعود خوانساری با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم مناسبات تجاری ایران و ترکیه در حدود 14 میلیارد دلار است، از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها با سایر کشورها در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد و افزود: سیاست اقتصادی ایران در دوره رفع تحریم‎‌ها، بر پایه توسعه سرمایه‌گذاری خارجی است، از این رو در اتاق تهران طی ملاقات با هیات های تجاری خارجی همواره این توصیه را داریم که به این موضوع توجه جدی داشته باشند.


وی به نقش اتاق‌‌های بازرگانی تهران و غازی‌آنتپ در گسترش مناسبات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان ایران و ترکیه اشاره کرد و در عین حال یکی از مشکلات بر سر راه توسعه روابط را ضعف در مسئله حمل‌و‌نقل و ترانزیت کالا میان دو کشور دانست و افزود: در حال حاضر ایران و ترکیه از سه مرز مشترک برخوردار هستند و عمده داد و ستد کالا میان دو کشور نیز از طریق زمینی است. اما به دلیل بروز برخی مشکلات و اختلاف‌نظرها، تبادل کالا در این سه مرز به ویژه در مرز بازرگان به کندی صورت می‌گیرد.


به گفته رییس اتاق تهران، عبور و مرور کامیون‌های ترانزیت در مرز بازرگان در بسیاری مواقع با کندی و تاخیر طولانی‌مدت صورت می‌گیرد که این عامل منجر به افزایش هزینه مبادلات تجاری میان دو کشور شده است.


خوانساری، مقدمه گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور را رفع مشکلات حمل‌و‌نقل میان دو دو طرف عنوان کرد و یادآور شد که سندیکای حمل‌و‌نقل ترکیه از قدرت و نفوذ بالایی در دولت این کشور برخوردار است که این تشکل می‌تواند در عادی سازی حمل‌و‌نقل میان دو کشور نقش مهمی ایفا کند.


رییس اتاق تهران همچنین به گسترش صنعت گردشگری میان ایران و ترکیه اشاره کرد که به گفته وی، در این زمینه نیز اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانند تاثیرگذار باشند.




ایران و ترکیه دارای اشتراکات بسیاری هستند


ایوب بارتیک رییس اتاق بازرگانی استان غازی‌آنتپ ترکیه نیز به روابط دیرینه ترکیه و ایران اشاره کرد و گفت: این دوکشور دارای روابط عمیقی با یکدیگر هستند و سابقه روابط تجاری آنها به حدود370 سال پیش بازمی‌گردد.


وی ادامه داد: ترکیه و ایران دارای اشتراکات دینی و فرهنگی بسیاری با یکدیگر هستند و ضمن اینکه ما با یکدیگر در برخی مسایل دارای نقطه نظرات مشترک نیز هستیم که می‌توانیم آنها را به حوزه‌های مختلفی گسترش دهیم.


رییس اتاق غازی آنتپ گفت: ایران برای ترکیه دروازه ورود به آسیای میانه است و ترکیه برای ایران دروازه برقراری ارتباط با اروپا.


او همچنین با اشاره به آنچه خوانساری در مورد مشکلات حوزه حمل‌و‌نقل میان دو کشور مورد اشاره قرار داد، گفت: در انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل ترکیه سفیر شما خواهم بود و مشکلاتی که مورد اشاره قرار گرفت را نیز مورد پیگیری قرار خواهم داد.





۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن