تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798764999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت حضور ایران، روسیه و هند در مذاکرات صلح


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ضرورت حضور ایران، روسیه و هند در مذاکرات صلح
ضرورت حضور ایران، روسیه و هند در مذاکرات صلح رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به مشترکات بین ایران و افغانستان گفت: ایران در برابر افغانستان درایت بسیار خوبی داشته ضمن اینکه برادر خوبی برای افغانستان به حساب می‌آید.


به گزارش فرهنگ نیوز، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگو با فارس درباره حضور فرزندانش در داخل افغانستان و نحوه و چگونگی تحصیل آنان گفت: فرزندانم در داخل کشورم درس خوانده‌اند زیرا به نظرم شرایط خوبی در کشورم برای تحصیل برقرار است. ولی آرزومندم که افغانستان هر چه زودتر به صلح نهایی برسد.
 
کرزی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره تایید فساد اداری موجود در افغانستان اظهار داشت: فسادهای اداری ناشی از ضعف اداری دولت‌های افغانستان است چرا که این امر در طول سالیان متمادی توانسته ضمن بروز نابسامانی‌های شدید، کشور را با چالش متفاوت مواجه کند.
 
دولت را با 150 میلیون دلار تحویل و با 7.5 میلیارد دلار برگرداندم
 
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با بیان اینکه از زمان آغاز به کار دولتم سرانه هر افغانستانی‌ از 180 دلار به 700 دلار افزایش پیدا کرده بود، گفت: در سال 1381 حدود 150 میلیون دلار در خزانه دولت بوده اما روزی که مراسم تحلیف برای من برگزار شد تا قدرت به دولت وحدت ملی واگذار شود، این مقدار به 7.5 میلیارد دلار افزایش یافته بود.
 
وی با اشاره به پیمان امنیتی کابل واشنگتن تصریح کرد: من در زمان ریاست جمهوریم پیمان مذکور را رد کرده و امضا نکردم چرا که معتقد بودم که باید ابتدا ایالات متحده آمریکا به تعهدات خود عمل کرده و صداقت لازم را در روند صلح افغانستان به عینه رویت کنیم.
 
رئیس جمهور پیشین افغانستان همچنین با اشاره به تصویب بودجه‌ای مستقل برای دفتر خود پس از ریاست جمهوری گفت: دستور اختصاص بودجه‌ اختصاصی برای دفترم را خود «اشرف‌غنی» یعنی رئیس جمهور فعلی صادر کردند در حالی که ما خواستار چنین بودجه نبوده و به همین دلیل به غنی اعلام کردیم که این میزان بودجه زیاد است و بودجه‌ای مستقل را نمی‌پذیریم.
 
طالبان از 2014 دوست آمریکاست
 
کرزی بازگشت به عرصه سیاست در قامت ریاست جمهوری افغانستان را رد کرد و افزود: در طول دوران ریاست جمهوری‌ام تمام تلاش خود را برای انجام وظیفه به ملت افغانستان انجام دادم ولی در حال حاضر به هیچ وجه سودای بازگشت فعالیت سیاسی آن هم در قامت ریاست جمهوری را ندارم.  
 
کرزی با انتقاد از رفتارهای متناقض طالبان در افغانستان در طول دهه‌های گذشته گفت: طالبان در سال 2013 دشمن آمریکا به حساب می‌آمد در حالی که با گذشت زمان ورق برگشته و در سال 2014 دوست آن کشور شد.
 
وی با اشاره به افزایش تروریسم و افراطی‌گری در افغانستان اظهار داشت: با افزایش خشونت‌ها و اقدامات تروریستی شانس و امید دستیابی به صلح در افغانستان کمتر می‌شود لذا بهترین راه آن است که افغانستانی‌ها برای منافع ملی کشورشان هم که شده با یکدیگر گفت‌وگو کنند. ضمن اینکه بهتر است طالبان هم خود را از چنگال بیگانگان رها کرده و مستقل‌ باشد.
 
کرزی با طرح این سئوال که چرا باید مذاکرات 4 جانبه در «اسلام‌آباد» و «کابل» برگزار شود، تصریح کرد: امیدوارم با حضور ایران و روسیه و هند حلقه کشورهای خارجی حاضر در مذاکرات صلح افغانستان بزرگ‌تر و مستحکم‌تر شود.
 
رئیس جمهور پیشین افغانستان در بخش دیگری از این مصاحبه داعش را پروژه‌ای خارجی و دست پروده برخی کشورهای خارجی و منطقه‌ای برشمرد که در حال آسیب رساندن به پیکر خاورمیانه است.
 
کرزی با بیان اینکه ایران دوست دیرین و همسایه خوب افغانستان که دارای بالاترین اشتراکات زبانی، ‌فرهنگی، ‌دینی و خوی مشترک است که در طول تاریخ و به‌ویژه 14 سال گذشته روابط حسنه‌ای با کابل داشته تصریح کرد: ایران در برابر افغانستان درایت بسیار خوبی داشته ضمن اینکه برادر خوبی برای افغانستان به حساب می‌آید.









94/11/11 - 16:42 - 2016-1-31 16:42:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن