تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819926641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام رتبه جهانی و کشوری دانشگاه تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعلام رتبه جهانی و کشوری دانشگاه تبریز
رئیس دانشگاه تبریز از توان رقابتی این دانشگاه با دانشگاه‌های برتر خبر داد و گفت: دانشگاه تبریز عضو هیئت مدیره بین‌المللی دانشگاه‌های دنیا متشکل از بهترین دانشگاه‌های جهان است.


محمدرضا پورمحمدی  در نشست خبری به مناسبت دهه‌فجر انقلاب اسلامی در تبریز اظهار داشت: دانشگاه تبریز پس از دانشگاه تهران بزرگ‌ترین دانشگاه کشور بوده و در بین دانشگاه‌های جامع ایران رتبه ششم را دارد.
رئیس دانشگاه تبریز عنوان کرد: دانشگاه تبریز رتبه نهم در بین 10 دانشگاه کشور را دارد و در سال 2014 نیز در بین 750 دانشگاه جهانی نیز رتبه 531 را داشته‌ایم. وی تصریح کرد: دانشگاه تبریز یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور به لحاظ نقش‌آفرینی در آموزش، پژوهش و تولید علم دارد و 650 رشته و مقطع در آن دایر است که 90 رشته کارشناسی، 168 رشته تخصصی و رشته‌های کارشناسی ارشد و کاردانی است که دوره‌های تحصیلات تکمیلی 42 درصد را به خود اختصاص داده‌اند. پورمحمدی یادآور شد: 758 نفر عضو هیئت علمی داریم که 50 درصد این اعضا در مقاطع دانش‌یار و بالاتر از آن هستند و از 200 نفر دانشمندان کشور 5 نفر متعلق به دانشگاه تبریز هستند. وی گفت: 21 دانشکده در دانشگاه تبریز وجود دارد و در میانه، اهر و پردیس‌های بین‌المللی نیز در ارس و دانشگاه تبریز فعال هستند و 10 موسسه پژوهشی نیز وجود دارد. پورمحمدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مدیران دانشگاه تبریز بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب و ارتقاء می‌یابند و برنامه راهبری نیز در دانشگاه تبریز تهیه شده که به صورت مداوم بررسی و پالایش می‌شود. رئیس دانشگاه تبریز از توان رقابتی این دانشگاه با دانشگاه‌های برتر خبر داد و گفت: دانشگاه تبریز عضو هیئت مدیره بین‌المللی دانشگاه‌های دنیا است که متشکل از بهترین دانشگاه‌های جهان بوده و عضویت در هیئت مدیره توانمندی خاصی را طلب می‌کند. وی یادآور شد: مشارکت در طرح‌های بین‌المللی، استفاده از ظرفیت‌های جهانی و انجام تحقیقات مشترک از برنامه‌های این دانشگاه بوده و تکمیل زنجیره دانشگاهی را مورد توجه داریم تا به مرحله دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین برسیم. پورمحمدی گفت: 58 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه تبریز وجود دارد و از سیاست‌های محوری دانشگاه توسعه این شرکت‌ها است و البته تلاش داریم تا به دانشگاه نسل چهارم که عهده‌دار فعالیت‌های اجتماعی بوده و پیشگام باشند و البته دانشگاه تبریز جزء دانشگاه‌های پیشگام بوده و انقلاب فرهنگی از این دانشگاه آغاز شده و 22 نفر دانشگاهی در حمایت از رزمندگان دفاع مقدس شهید شده‌اند. وی با اشاره به انتشار بیش از 2 هزار مقاله علمی در سال‌جاری در این دانشگاه گفت: رشد جهشی را داشته‌ایم و تا پایان سال نیز روند رشدی را خواهیم داشت و 57 طرح تحقیقاتی با اعتبار 11 میلیارد تومان داشته‌ایم. رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به پذیرش 30 دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز گفت: هر چند این تعداد کم است اما این روند از سال 93 آغاز شده و با دانشگاه‌های جهانی نیز تفاهم‌نامه داریم که بیشترین این تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه‌های ترکیه و حوزه قفقاز است. وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش خواهیم کرد تا فضای انتخاباتی گرمی داشته باشیم و تا زمان تبلیغات رسمی سخنران‌ها از طیف‌های مختلف و تبیین مشارکت حداکثری باشد و سخنرانان از جناح‌های مختلف به شرط هیئت نظارت دانشگاه تبریز دعوت می‌شوند. پورمحمدی گفت: باید نشست‌ها به صورت مناظره‌ای برگزار شود و جریان‌های مختلف به صورت مناظره‌ای حضور یابند.




تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن