تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819668959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز تصميمي براي افزايش قيمت آب و برق نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هنوز تصميمي براي افزايش قيمت آب و برق نداريم
وزير نيرو با بيان اينکه براي پرداخت بدهي‌ها به پيمانکاران بخش خصوصي مکانيزم‌هاي خوبي در نظر گرفته شده است، گفت: هنوز دولت تصميمي براي افزايش قيمت آب و برق در سال 95 نگرفته است.
به گزارش فارس، حميد چيت‌چيان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه رئيس‌جمهور اعلام کرده است که سال 95 سال رونق اقتصادي است، با توجه به بدهي 28 هزار ميليارد توماني وزارت نيرو آيا مي‌توان اميدوار بود که صنعت آب و برق بخش خصوصي در سال 95 از رکود خارج شود، گفت: خوشبختانه در چارچوب قانون بودجه امسال راهکارهايي براي پرداخت بدهي‌ها تعيين شده است، به طوري که تا پایان امسال حدود 7هزار میلیارد تومان بدهی‌های وزارت نیرو از محل اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد.
وزير نيرو ادامه داد: هزار ميليارد تومان ديگر نيز صکوک اجاره منتشر و در روزهاي آينده عرضه خواهد شد.
وزير نيرو در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه با توجه به حذف بخش برق از کمک به هدفمندي يارانه‌ها ميزان افزايش قيمت آب و برق چگونه خواهد بود و آيا در بودجه پيش‌بيني شده است يا خير، گفت: سالانه حدود 2 هزار و 300 ميليارد تومان از درآمد برق به هدفمندي يارانه‌ها اختصاص مي‌يافت، بنابراين قرار است اين مبلغ ديگر پرداخت نشود و به جمع منابع مالي وزارت نيرو اضافه شود. وي ادامه داد: اما در خصوص افزايش قيمت‌ها تاکنون درباره افزايش قيمت آب و برق هيچ تصميمي اتخاذ نشده است.
به گفته وي، قيمت آب همين دو ماه پيش افزايش يافت، بنابراين قطعاً در طول سال‌جاري افزايش قيمت در بخش آب نخواهيم داشت. چيت‌چيان تأکيد کرد: سياست دولت اين است که هر افزايش قيمتي را به صورت شفاف اطلاع‌رساني کند.
   
احتمال خاموشي برق در سال آينده
چيت‌چيان در پاسخ به اين سؤال که آيا احتمال خاموشي برق در سال آينده وجود خواهد داشت يا خير، گفت: اگر مصرف برق از 54‌هزار مگاوات عبور کند احتمال خاموشي را خواهيم داشت چراکه پيش‌بيني مي‌شود پيک بار مصرف برق در سال آينده به 54 هزار مگاوات برسد. وي ادامه داد: برخي از پيش‌بيني‌ها دال بر اين است که مصرف برق صنعتي رشد کند و شايد به 56 هزار مگاوات برسد، بنابراين ميزان برقي که ما حداکثر مي‌توانيم تأمين کنيم بالغ بر 2 هزار و 600 مگاوات خواهد بود.
وي افزود: پيک بار مصرف برق در سال جاري 50 هزار مگاوات بود، بنابراين افزايش پيک بار مصرف در سال آينده 4 هزار مگاوات خواهد بود که اگر بتوانيم 2 هزار و 600 مگاوات نيروگاه جديد وارد مدار کنيم 1400 مگاوات کمبود خواهيم داشت که بايد اين ميزان را از طريق مديريت مصرف و کاهش بار تأمين کنيم تا سال آينده را بدون خاموشي عبور کنيم.
وي در مورد بخش آب نيز گفت: خوشبختانه ميزان بارش‌ها نگراني‌هاي ما را در مورد آن شهرهايي که از آب‌هاي سطحي تأمين مي‌شود کمتر کرده است، مثل شهر تهران و خوزستان اما در عمده شهرهايي که آب شرب آنها از منابع آب زيرزميني تأمين مي‌شود همچنان اين نگراني وجود دارد.



منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن