تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806369448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از حبس خانگي تا حبس الكترونيكي براي ورود به جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از حبس خانگي تا حبس الكترونيكي براي ورود به جامعه
تفكيك زندانيان خطرناك از زندانياني كه مرتكب جرائم خرده شده‌اند به منظور كنترل آسيب‌ها و مسائل تربيتي و اصلاحی با اجراي حبس در منزل و حبس الكترونيكي به زودي اجرا مي‌شود.
نویسنده : بیژن یانچشمه 


تفكيك زندانيان خطرناك از زندانياني كه مرتكب جرائم خرده شده‌اند به منظور كنترل آسيب‌ها و مسائل تربيتي و اصلاحی با اجراي حبس در منزل و حبس الكترونيكي به زودي اجرا مي‌شود. بنا به گفته رئيس سازمان زندان‌ها حدود ۲۰ هزار زنداني حائز شرايط استفاده از ظرفيت قانوني نظام نيمه آزادي هستند. اين در حالي است كه اجراي اين طرح بايد با بستر‌سازي پيوست‌‌هاي فرهنگي و اجتماعي همراه شود تا بتواند زمينه اصلاح فرد خاطي را به دنبال داشته باشد.
 در بسياري از موارد افرادي كه دست به تخلف مي‌زنند يا آگاهي كامل از اقدام خود ندارند يا جرم آنان در زمينه جرائم خرد  به حساب مي‌آيد كه مجازات آن با جرائم كلان و خشن بسيار تفاوت دارد و مي‌توان با فراهم كردن شرايط زمينه اصلاح و تربيت و بازگشت فرد متخلف را به جامعه فراهم كرد‌. اين در حالي است كه بسياري از مجرمان خرده‌پا وقتي دستگير و به زندان منتقل مي‌شوند در كنار ساير مجرمان قرار مي‌گيرند و به نوعي با توجه به شرايط زندان‌ها با انواع و اقسام آسيب‌ها و جرائم ديگر آشنا مي‌شوند. براين اساس است كه اينگونه افراد پس از آزادي از زندان مجدداً دست به ساير جرائمي مي‌زنند كه آموزش آن را در زندان با هم‌نشيني با ساير زندانيان ديده‌اند. اينگونه افراد زندان را نوعي «دانشگاه» براي يادگيري تخلفات تخصصي عنوان مي‌كنند.
   
قانون نظام نيمه آزادي براي ۲۰ هزار زنداني
در حالي كه زندان‌ها ظرفيت تعداد محدودي از افراد مجرم را دارند، لازم است براي دستيابي به اهداف تربيتي و كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها اقدامات جديد در اين زمينه به‌كار گرفته شود. بر اين اساس رئيس سازمان زندان‌ها گفت:  موضوع كاهش جمعيت كيفري يكي از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري است كه ايشان با نگاه خاصي اين مسئله را تبيين كردند و خوشبختانه اقدامات خوبي در اين زمينه در شرف تحقق است.  اصغر جهانگير با اشاره به‌اينكه بايد احساس مشتركي بين تمام افراد مسئول ايجاد شود تا بتوانيم كاهش هدفمند جمعيت كيفري را به نحو شايسته محقق كنيم، افزود: كاهش جمعيت كيفري نيازمند بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني است كه قانونگذار در اختيار مراجع قضايي قرار داده است.  رئيس دفتر بازرسي ويژه قوه قضائيه افزود: اگر زندان‌ها را محل اصلاح و تربيت مي‌دانيم بايد امكانات و اختيارات مورد نياز را نيز به آنها بدهيم تا بتوانند مأموريت‌هاي خود را به خوبي انجام دهند.
وي گفت: تراكم جمعيت كيفري در زندان‌ها با اصول اعتقادي ما در خصوص رعايت حقوق انساني و اسلامي در تضاد است و به هيچ وجه در شأن نظام اسلامي ما نيست.  وي در ادامه با تأكيد بر ضرورت استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني گفت: هم اكنون حدود 20 هزار زنداني حائز شرايط استفاده از ظرفيت قانوني نظام نيمه‌آزادي هستند.
جهانگير گفت: ايجاد وحدت رويه و نبود مديريت سليقه‌اي در كنار توجه به ظرفيت‌هاي قانوني مي‌تواند روند كاهش جمعيت زندانيان را تسريع بخشد.  مشاور رئيس دستگاه قضا با تأكيد بر لزوم وجود زندان در نظام‌هاي اجتماعي گفت: زندان‌زدايي به معناي خالي كردن زندان‌ها و لغو ضمانت‌هاي اجرايي نيست بلكه كاهش هدفمند جمعيت زندانيان مدنظر است و مي‌خواهيم به نقطه‌اي برسيم كه فقط ناامن كنندگان جامعه و اشرار در زندان‌ها باشند.
  
طرح كاهش جمعيت زندانيان جرائم مالي و سبك
همچنين رئيس سازمان زندان‌ها گفت: حبس الكترونيكي و حبس در منزل از جمله اين طرح‌هاست كه اقدامات مطالعاتي و همچنين اجراي آزمايشي آن انجام و به زودي مورد اجرا قرار خواهد گرفت. در طرح كاهش جمعيت زندانيان براي حبس‌هاي كوتاه مدت، جرائم مالي و سبك نيز طرح‌هاي مختلفي پيش‌بيني شده است كه به زودي اجرا خواهد شد.    جهانگير با اشاره به فعاليت‌هاي گسترده اصلاحي و تربيتي در زندان‌ها گفت: هدف اين برنامه‌ها بازاجتماعي كردن زندانيان است و ما تلاش مي‌كنيم با اصلاح شخصيت زندانيان با ارائه آموزش‌هاي شغلي زمينه را براي ورود آنان به چرخه اشتغال در جامعه فراهم كنيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن