تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814721916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزاد‌سازي 50 درصدي سهام عدالت در نيمه دوم 95


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آزاد‌سازي 50 درصدي سهام عدالت در نيمه دوم 95
مشاور سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به برنامه واگذاري 33 هزار ميليارد ريالي سهام شرکت‌هاي مشمول واگذاري در بهمن‌ماه امسال گفت: سهام خرد سه بانک بورسي و سهام بلوکي دو شرکت بزرگ فرابورسي در روزهاي آينده عرضه خواهد شد.
سيدجعفر سبحاني، مشاور رئيس سازمان خصوصي‌سازي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه واگذاري‌ شرکت‌هاي مشمول اصل 44 قانون اساسي گفت: با توجه به بهبود شرايط بازار سهام در ماه‌هاي پاياني امسال سازمان خصوصي‌سازي براي واگذاري 33 هزار ميليارد ريال سهام در بهمن‌ماه امسال برنامه‌ريزي کرده است.  وي افزود: از مجموع واگذاري‌هاي در دستور کار سازمان خصوصي‌سازي سهام خرد چند بانک از طريق بورس به تدريج عرضه خواهد شد، از جمله 1/95 درصد از سهام بانک ملت به ارزش پايه هزار و 600 ميليارد ريال، 2/39 درصد سهام بانک تجارت به ارزش هزار و 100 ميليارد ريال و 3/84 درصد سهام بانک پاسارگارد به ارزش پايه 2 هزار ميليارد ريال از طريق بورس طي بهمن‌ماه امسال واگذار مي‌شود.
سبحاني ادامه داد: در بازار فرابورس نيز سازمان خصوصي‌سازي عرضه سهام دو شرکت بزرگ را رقم خواهد زد، به طوري که صد درصد سهام پالايش نفت کرمانشاه به ارزش تقريبي 5 هزار و 700 ميليارد ريال و 5/96 درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگاني نورد ايران به ارزش پايه 720 ميليارد ريال در اين بازار واگذار مي‌شود.
مشاور سازمان خصوصي‌سازي از برنامه واگذاري‌هاي اين سازمان از طريق مزايده نيز سخن گفت و افزود: با توجه به مصوبه جديد هيئت واگذاري مبني بر پرداخت 40 درصدي حصه نقدي، واگذاري جايگاه‌هاي سوخت کشور و در اقساط دو ساله و در عين حال عدم الزام ارائه پاکت پيشنهادي قيمت براي تمامي جايگاه‌هاي سوخت هر استان، سازمان خصوصي‌سازي 11 بهمن‌ماه امسال 42 جايگاه سوخت به ارزش پايه 2 هزار و 450 ميليارد ريال در استان‌هاي اصفهان، مرکزي، گيلان، البرز، خراسان رضوي و آذربايجان‌غربي را به روش مزايده واگذار خواهد کرد. در عين حال سازمان خصوصي‌سازي واگذاري سهام شرکت پتروشيمي دماوند به عنوان بزرگ‌ترين مزايده خود را در دستور کار قرار داده است.
سبحاني از آخرين وضعيت سهام عدالت و زمان آزادسازي آن نيز سخن گفت و افزود: آخرين آمار خصوصي‌سازي نشان مي‌دهد در حال حاضر 49 ميليون نفر ايراني دارنده برگه‌هاي سهام عدالت در کشور هستند که با توجه به مدت دوره مالي 10 ساله اين اوراق در اسفند ماه امسال، دوره مالي در نظر گرفته شده براي تسويه مطالبات دولت با دارندگان سهام عدالت به پايان مي‌رسد، در عين حال با توجه به اتمام سال مالي شرکت‌هاي حاضر در سبد دارايي‌هاي سهام عدالت و لزوم برگزاري مجامع عادي سالانه سهامداران آنها در تير ماه و مرداد ماه سال 95، سازمان خصوصي‌سازي قادر خواهد بود که ميزان سود سهام عدالت در سال 94 و در عين حال 93 را محاسبه کند.
وي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود با توجه به واريز سود نقدي سال مالي 94 و 95 شرکت‌هاي حاضر در سبد دارايي‌هاي سهام عدالت، حدود 50 درصد از مبالغ واريزي(يک ميليون توماني) مشمولان سهام عدالت که طي 10 سال گذشته سازمان خصوصي‌سازي بابت سودهايي که از شرکت‌ها دريافت و به خزانه واريز کرده تسويه شود،  بنابراين تا نيمه دوم سال 1395 انتظار مي‌رود 50 درصد از اين مبالغ تأديه و به تناسب آن بتوان برگه‌هاي سهام عدالت را براي معامله در بازار سهام آزادسازي کرد.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن