تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر احادیث قدسی کلام خداوند است پس چرا در قرآن آورده نشدند؟


واضح آرشیو وب فارسی:دزنیوز: به گزارش سرویس دینی جام نیوز، یکی از سوالاتی که پیرامون احادیث اسلامی مطرح است تفاوت میان احادیث قدسی با آیات قرآن مجید و و علت جدا بودن آنها از یکدیگر است. در پاسخ به این سوال باید گفت خداوند پیامبر (ص) را به عنوان مبین و مفسر قرآن و دین ماموریت داده […]به گزارش سرویس دینی جام نیوز، یکی از سوالاتی که پیرامون احادیث اسلامی مطرح است تفاوت میان احادیث قدسی با آیات قرآن مجید و و علت جدا بودن آنها از یکدیگر است. در پاسخ به این سوال باید گفت خداوند پیامبر (ص) را به عنوان مبین و مفسر قرآن و دین ماموریت داده است. هر چه پیامبر به عنوان دین و بیان دین و قرآن فرموده است، خواه در مسائل اعتقادی یا اخلاقی یا احکام، همه اش وحی بوده و پیامبر هیچ از خود نگفته است. زیرا او فقط نبی و رسول و واسطه بوده و دین فقط از خداست. از طرف دیگر معلوم است که همه وحی فقط قرآن نبوده، زیرا قرآن همین ۱۱۴ سوره ای است که بر ما تلاوت کرده است و شرح و تفسیر قرآن هم که پیامبر گفته، وحی بوده، (۱) اما نه وحی قرآنی بلکه وحی تبیینی و تفسیری. آنچه پیامبر و امامان (سلام الله علیهم اجمعین) در بیان دین و تفسیر قرآن فرموده اند، همه اش وحی بوده که بر پیامبر نازل شده و پیامبر به امامان منتقل کرده است و همه قدسی و الهی است. اما در بیان به دو گونه نقل شده است. گاهی رسول الله (ص) بدون این که سخن و بیانش را مستقیما به خداوند منسوب کند، به بیان دین و معارف و… می پردازد که غالب احادیث این گونه اند و گاهی معارف و… را در قالب سخن خداوند نقل قول می کند. این احادیث دوم را احادیث قدسی نامیده اند و تفاوتی با احادیث دیگر ندارند. جز در نوع بیان که مستقیما به خدا مستند می شوند. بنابراین خود قرآن فرموده شما باید به قرآن با بیان و تفسیر پیامبر رجوع کنید و احادیث اعم از قدسی و غیر قدسی، بیان و تفسیر قرآن هستند که پیامبر از آسمان و به طریق وحی گرفته و به ما می رساند و ما بدون تفسیر و بیان قرآن از جانب پیامبر (ص) در معرض فهم اشتباه از قرآن هستیم، و با مراجعه به رسول خدا از بدفهمی نجات می یابیم. ما نیازمند به سخن و بیان پیامبریم (۲) که در قالب احادیث اعم از قدسی و غیر قدسی به ما رسیده است و “قدسی” نامیدن فقط برای روشن شدن نوع بیان است وگرنه با روایات دیگر تفاوتی ندارد. بنابراین قرآن بیان همه چیز است. اما چون ما در درک همه چیز از قرآن ناتوانیم، پیامبر (صلی الله علیه وآله) با احادیث و سخنان و تعلیماتش که همه قدسی و نازل شده از جانب خداست، قرآن را به ما تعلیم می دهد و اگر خداوند می خواست همه این شرح و تفصیل را به عنوان وحی قرآنی نازل کند ، هم قرآن بسیار طولانی می شد و هم استحکام و زیبایی و جذابیت فوق العاده را نداشت. پی نوشت ها: ۱٫ نجم آیه ۳و ۴٫ ۲٫ نحل آیه ۴۴٫ نسیم آنلاین


پنجشنبه ، ۸بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دزنیوز]
[مشاهده در: www.deznews.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن