تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810404626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات بنزین امسال یک میلیارد لیتر بیشتر شد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: آمارهای رسمی نشان می‌دهد از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 2/7 میلیارد لیتر بنزین وارد کشور شده که در مقایسه با سال ۹۳ حدود یک میلیارد لیتر افزایش یافته است.

به گزارش تراز ،متوسط مصرف بنزین سال گذشته حدود 1/7 درصد افزایش داشته است و در مجموع در سال 93 حدود ۷۰ میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در کشور مصرف شده که افزایش مصارف داخلی مهمترین عامل افزایش واردات این فرآورده استراتژیک نفتی عنوان می‌شود.
براساس آمارهای رسمی وزارت نفت، سال گذشته به طور متوسط روزانه 4/7 میلیون لیتر بنزین و در مجموع یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون لیتر از این محصول پرطرفدار نفتی وارد کشور شده که حجم واردات بنزین در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۲ افزایش 30 درصدی را نشان می‌دهد.
از کل واردات بنزین کشور روزانه حدود ۵۰ هزار لیتر از پایانه‌های نفتی حاشیه دریای خزر و مابقی به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار از پایانه‌های نفتی جنوب کشور وارد شده است.دو برابر شدن واردات  در سال 94
علاوه بر این، در سال ۱۳۹۲ هم در مجموع حدود یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون لیتر بنزین وارد ایران شده و در دوسال نخست فعالیت دولت یازدهم در مجموع سه میلیارد لیتر بنزین از خارج کشور خریداری شده است.
این در حالی است که از ابتدای سال‌جاری با طولانی شدن دوره تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت شازند اراک و افزایش مصارف داخلی حجم واردات بنزین با افزایشی نزدیک به دو برابری نسبت به سال ۹۳ همراه بوده است.
برای امسال هم دولت مجوزی به منظور واردات روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین به وزارت نفت داده که بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط حدود ۸میلیون لیتر بنزین در روز وارد کشور شده است.
به عبارت دیگر، در طول ۳۴۰ روز نخست سال جاری حدود دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده که نشان می‌دهد واردات این محصول استراتژیک نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیارد لیتر افزایش یافته است.
گفتنی است یکی از مهمترین دلایل افزایش دو برابری واردات بنزین در سال جاری جهش 2/1 درصدی مصرف داخلی بوده به طوری که از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۷۱ میلیون لیتر از این فرآورده نفتی در کشور عرضه و توزیع شده است.
با این وجود در طول حدود ۹ سال گذشته تاکنون هیچ‌گاه متوسط مصرف بنزین ایران به رکورد سال ۸۵ (واردات روزانه 27/5 میلیون لیتر در روز) نرسید و اگر عرضه کارتی بنزین انجام نمی‌شد، هم‌اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین کشور به ۱۵۰ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یافت.
گفتنی است واردات بنزین در شرایطی رخ داده است که در دولت گذشته مراکز پتروشیمی به توانایی تولید بنزین دست یافتند و کشور ما به مرز خودکفایی در تولید این فرآورده بسیار ارزشمند رسید اما با روی کار آمدن دولت روحانی به بنزین ملی تهمت آلوده بودن زده شد تا به این ترتیب دروازه‌های کشور دوباره به روی واردات بنزین گشوده شود.
در 3 سال گذشته دولت یازدهم با محوریت رئیس سازمان محیط زیست بارها به تولیدات پتروشیمی‌ها حمله کرد و مدعی شد عامل اصلی آلودگی هوا در سالهای اخیر کیفیت پایین این محصولات است و به این ترتیب وعده داد از این پس با واردات بنزین با کیفیت مشکل آلودگی هوا برچیده خواهد شد.
اما ابتکار که در تابستان این حرف‌ها را می‌زد نمی‌دانست که جوجه‌ها را آخر پاییز می‌شمارند، چرا که با فرا رسیدن پاییز و زمستان آلودگی‌های کم سابقه‌ای بر آسمان کلان شهرها سایه افکند و دروغگویی تهمت زنندگان به بنزین ملی برملا شد تا جایی که این روزها مردم صرفا منتظرند با وزیدن باد یا بارش باران و برف، برای چند روز در هوای پاک تنفس کنند.


منبع: جام نیوز







زمانبندی انتشار: 7 بهمن 1394 - 15:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن