تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816643351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی اقتصاد شهری کرج با حضور فعالان اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بررسی اقتصاد شهری کرج با حضور فعالان اقتصادی استان‌ها > البرز - با حضور فعالان اقتصادی، پژوهشگران و مدیران شهر کرج وضعیت اقتصاد کرج مورد بررسی قرار گرفت.

خبرآنلاین البرز، نشست تخصصی بررسی وضعیت اقتصادی شهر کرج با حضور جمعی از مدیران استان البرز، اعضای شورای شهر، کارشناسان امور اقتصادی و فعالان اقتصادی این استان در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد.
در این مراسم که با حضور ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، فرج‌الله ایلیات معاون اداری - مالی شهرداری کرج برگزار شد، حاضرین به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت اقتصاد شهر کرج، ظرفیت‌های و چالش‌های آن پرداختند.



در این نشست، «احمدرضا عاملی» فعال اقتصادی اظهار داشت: کرج هویت‌هایی دارد که می‌توان با استفاده از این هویت‌ها یک کشور را آباد کرد، اما لازم است بسترسازی مناسب برای شکوفایی این هویت‌ها آماده شود.
وی هویت گردشگری را یکی از شاخصه‌های استان البرز بیان کرد و گفت: نباید این هویت را کوچک دانست چراکه می‌تواند، در توسعه اقتصادی ین استان نقش‌آفرین باشد.
این فعال اقتصادی برخی از ظرفیت‌های استان البرز را برشمرد و گفت: کشاورزی، صنعت، منابع آبی و خاکی و ظرفیت مهاجرپذیر بودن از شاخصه‌های این استان است.
وی افزود: تمام تمدن‌های بشری بعد از مهاجرت‌ها ایجادشده‌اند و مهاجرین افراد جسوری هستند، که می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.
عاملی تأکید کرد: کرج نیازمند این است که در راستای استعدادهای آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.

* عملیاتی شدن ایده‌های پژوهشی


در ادامه این جلسه «علی طالقانی» یکی دیگر از فعلان اقتصادی کرج با اشاره به فعالیت پارک‌های علم و فناوری و مرکز آموزشی در استان البرز خاطرنشان کرد: در این مراکز نباید تنها به ایده پردازی و ارائه طرح بسنده کرد، بلکه باید کار عملیاتی نیز از این ایده‌ها صورت گیرد، زمانی که این مؤثر است که این ایده‌ها اجرایی شود، که برای اجراشدن این طرح‌ها به سرمایه‌گذار نیاز است.
وی افزود: در شرایطی که اعتبارهای دولتی برای پروژه‌های دولتی کم است، اما می‌توان با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی فعالیت داشت.
طالقانی با بیان اینکه بستر در کرج برای سرمایه‌گذاری فراهم نیست، گفت: متأسفانه هیچ احترامی برای سرمایه‌گذار قائل نیستند، کما اینکه تعدادی از سرمایه‌گذاران آمدند اما با رفتارهای برخی مسئولان فراری شدند.



در ادامه پژمان سالمی یکی دیگر از فعالان اقتصادی حاضر در این نشست با انتقاد از نبود مرجعی برای دست‌یابی به اطلاعات‌پایه موردنیاز سرمایه‌گذاری در استان البرز یادآور شد: افرادی که برای سرمایه‌گذاری به استان البرز می‌آیند به یک پایگاه اطلاعات کامل برای شناسایی ظرفیت‌های این استان نیاز دارند.
وی با بیان اینکه ایران محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، گفت: یکی از شاخصه‌های کشور ایران امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت اجتماعی است که فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.
*از جاده چالوس تنها دود و ترافیک نصیب مردم کرج شده است
حمید کریمی مسئول اتاق اصناف کرج با اشاره به ظرفیت استان البرز اظهار داشت: در استان البرز جاده چالوس راداریم که ظرفیت بزرگی در بحث گردشگری است، اما از این ظرفیت تنها دود و ترافیک آن نصیب مردم شده است.
وی افزود: جاده چالوس جزء زیباترین جاده‌های دنیا است اما نتوانسته‌ایم هیچ بهره‌برداری مناسبی را از آن داشته باشیم.

عباس زارع رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اظهار داشت: شهرمان با سرعت رشد می‌کند اما ارزش‌های شهر با این سرعت افزایش پیدا نمی‌کند، چراکه به ارزش‌های شهری در گذشته توجه نشده است و تنها آمارها به صورت کمی پی گیری شده‌اند.
وی تأکید کرد: نگاه باید از سمت کمی به کیفی تغییر کند یعنی باید نگاه به ارزش‌آفرین تغییر کرد.
این مسئول یادآور شد: نیازمند این هستیم که دانش را وارد مدیریت کنیم، که برای این امر به مشاوران برجسته در بخش اقتصادی نیازمند هستیم که ساختارها را تشکیل و مشکلات را مشخص کنند و در این شرایط است که می‌توان برنامه‌ریزی و کار اجرایی کنیم.

کلید واژه ها: استان البرز -




چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 14:43:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن