تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805260192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت مدیریت مصرف از سوی دولت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ضرورت مدیریت مصرف از سوی دولت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از شیوه فعلی مبارزه با موادمخدر، گفت: برای مدیریت و کنترل مصرف موادمخدر وزرات بهداشت باید از اختیار قانونی خود استفاده کرده و مواد مورد نیاز معتادان را تامین کند.
کد خبر: ۵۶۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ - 27 January 2016


ایرج عبدی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح لزوم تغییر شیوه مبارزه با مواد مخدر برای اثرگذاری بیشتر، گفت: آنچه امروزه به عنوان شیوه مبارزه با مواد مخدر در حال اجرا است آسیب بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، معتاد زمانی که به هر دلیلی این مسیر را انتخاب می‌کند برای تامین مواد مورد نیاز به هر شیوه ای از درآمد خانواده گرفته تا فروش لوازم منزل، دزدی و جرایم سطح پایین دست می‌زند، در نهایت هم متاسفانه به یک کارتن خواب تبدیل می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این شیوه نه تنها به خانواده و جامعه آسیب وارد می‌شود بلکه منظر شهری نیز به هم می‌ریزد؛ لذا شیوه مبارزه باید تغییر کند به گونه ای که آسیب ها تنها متوجه خود معتاد باشد و  اقتصاد خانواده یا اطرافیان و جامعه متحمل سختی نشوند.

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی دولت باید در زمینه تامین مواد موردنیاز معتادان وارد عمل شود، افزود: به طور قطع دولت با اختصاص سهمیه مواد مخدر معتادان از تمایل این افراد به مواد پرخطر جلوگیری می‌کند، این شیوه کاهش آسیب، مدلی است که وزارت بهداشت و درمان مجوز اجرای آن را دارد، در واقع وزارت بهداشت مواد مخدر را به قیمت پایین و یا حتی رایگان می‌تواند برای معتادان تهیه کند به گونه ای که معتادان کاملا تحت کنترل مواد را مصرف کنند.

عبدی با تاکید بر اینکه شیوه فعلی مبارزه با مواد مخدر صد درصد اشتباه است، گفت: این شیوه آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده لذا باید با تامین مواد مخدر مورد نیاز از آسیب خانواده و جامعه جلوگیری کرد، با این اقدام همچنین اقتصاد قاچاق مواد مخدر تحت تاثیر قرار گرفته به شکلی که رغبت نسبت به سوداگری و قاچاق کم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: زمانی که کنترل و مدیریت مصرف مواد مخدر در دست دولت باشد، عرصه برای قاچاقچیان مواد مخدر تنگ می‌شود و سودآوری برای این افراد نخواهد داشت، با این اقدام انتظار کاهش شیوع مصرف مواد مخدر امری واقع بینانه است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان برای این منظور به منابع مالی محدودی احتیاج دارد تا مواد مورد نیاز معتادان را به شکلی مدیریت شده تامین کند، این منابع با تجمیع منابع درمان اعتیاد، مبارزه با مواد مخدر و اخذ جریمه مالی از قاچاقچیان به راحتی تامین می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درمان اعتیاد و کاهش آسیب دو شیوه مبارزه با مواد مخدر است که کاهش آسیب مهمتر و موثرتر است، این اصلاح شیوه مبارزه با مواد مخدر کاملا عملیاتی است؛ در این خصوص از وزیر بهداشت و درمان نیز دعوت شده تا با حضور در کمیسیون اجتماعی پاسخ دهد که چرا از این اختیار قانونی جهت کاهش آسیب استفاده نمی‌کند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن