تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804097190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل فنی قوه قضائیه: هزینه های تحصیل برای اتباع افغان بالاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: مدیرکل فنی قوه قضائیه: هزینه های تحصیل برای اتباع افغان بالاست جامعه > آسیب‌ها - مدیر کل فنی قوه قضائیه در نشست بررسی اجتماعی، اقتصادی وضعیت حقوق کودک در ایران که به همت جمعیت امام علی (ع) برگزار شد گفت حق آموزش، جزء کرامت انسانی و از حقوق بنیادی بشر است.

به گزارش خبرآنلاین، سيد علي كاظمي مديركل فني قوه قضائيه در نشست بررسي اجتماعي ، اقتصادي وضعيت حقوق كودك در ايران كه با عنوان "حقوق مهاجرين" در باشگاه هوادران جمعيت امام علي (ع) برگزار شد گفت: در قرآن و روايات تاكيد بسياري بر آموزش شده است و بيش از 300 روايت و حديث در اين خصوص بيان شده است كه در همين باره امام صادق (ع) فرمودند كه مردم در بحث آموزش برابرند و نبايد فرق داشته باشند. مدير كل فني قوه قضائيه با اشاره به قوانين جهاني در مورد آموزش و پرورش گفت: در قوانين جهاني آمده است كه آموزش براي همگان رايگان است ، آموزش ابتدايي اجباري است و آموزش حرفه اي بايد عموميت پيدا كند و آموزش عالي بايد با شرايط تساوي كامل به روي همه باز باشد تا همگان فرا گيرند و نبايد تبعيضي وجود داشته باشد.
سيد علي كاظمي بيان كرد : در قوانين حقوي بشري آمده است كه دولت ها موظف به ترويج آموزش و پرورش هستند. كاظمي اظهار داشت :بر اساس همين اصول در كشور ما در سال 1353 قانوني با چندين ماده با عنوان تهيه وسايل تحصيل اطفال و نوجوانان ايراني تصويب شده است كه در يكي از مواد تاكيد شده ، اگر در محلي آموزشگاه عمومي وجود داشته باشد و والدين فرزندان خود را از آموزش منع كنند شامل مجازات خواهند شد. مدير كل فني قوه قضائيه با اشاره به تصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي در سال 1358 اشاره كرد و گفت: در قانون اساسي و در اصل 3 بند 3 و اصل 30 اين قانون ،آموزش را حق تمام افراد مي داند و بر آموزش ابتدايي و رايگان بودن آن براي همه اشاره مي كند. نماينده قوه قضائيه در نشست حقوق مهاجرين گفت : ايران در سال 1372 كنواسيون حقوق كودك را پذيرفت كه در بند 3 ماده 28 حقوق كودك آمده است كشور هاي عضو، در عرصه بين الملل بايد تلاش كنند كه جهل وبي سوادي بين افراد را ريشه كن كنند و در بند 29 همين قانون آمده است كه بايد به والدين كودكان و تمدن كشورشان و حقوق آنها احترام گذاشت. كاظمي در ادامه اين نشست با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد آموزش تصريح كرد: مقام معظم رهبري فرمودند كه آموزش حق هر انساني است، بر همين اساس ، مسئولين دولتي كشور اعلام كردند اتباع بيگانه ميتوانند در مدارس ثبت نام كنند كه در اين فراخوان حدود 480 هزار نفر از اتباع بيگانه در مدارس كشور ثبت نام كردند كه اين ميزان با توجه به شرايط موجود كمتر از 50 درصد اتباع واجد شرايط آموزش، هستند. سيد علي كاظمي با انتقاد از دريافت هزينه هاي بالا بابت آموزش در كشور گفت : همه افراد و انسانها با هر شرايطي كه دارند حق آموزش دارند. مدير كل فني قوه قضائيه گفت: اتباع بيگانه در كشور حق شهروند شدن را دارند و نبايد كرامت آنها و فرهنگ كشورشان ناديده گرفته شود و آنها حق دارند در بخش هاي مختلف كشور استخدام شده و كار كنند.   در ادامه اين نشست مصطفي رضايي، دانشجوي مهاجر مقيم ايران سابقه مهاجرت افغان ها به ايران را تبين كرد وگفت: از سال 1355 افغان ها به دليل مشكلات ديني به كشورهاي مجاور مهاجرت كردند واز سال 1375 بدليل جنگ و از 1385 بدليل مشكلات اقتصادي مقيم كشورهاي مجاور شدند. رضايي با اشاره به وابسته بودن اقتصاد كشور به مهاجرين گفت: با توجه به حضور پررنگ افغان ها در اقتصاد و توليد ، حقوق افغان ها رعايت نمي شود و نه تنها بيمه آنها پرداخت نمي شود بلكه حق شكايت هم ندارند.
مصطفي رضايي از كمبود دفاتر رسيدگي به امور مهاجرين انتقاد كرد و با اشاره به موضوع دستور رهبري مبني آموزش اتباع افغان گفت : زمانيكه اين دستور را رهبر انقلاب اسلامي صادر فرمودند ، مسئولين دولت فقط پنج روز براي ثبت نام مهلت گذاشتند كه دو روز آن تعطيل بود .
نماينده مهاجرين افغانستاني در اين جلسه افزود: شهريه بسيار بالا و هزينه هاي زياد آموزش در ايران باعث شده تا مهاجرين كم بضاعت از تحصيل محروم شوند.
ايليا رابط، فعال اجتماعي نيز در نشست "حقوق مهاجرين" با اشاره به معضلات اجتماعي گفت: آنچه كه در آسيب هاي اجتماعي بروز و ظهور دارد و از همه مهتر است فقر نيست بلكه بي عدالتي است.
رابط در مورد حقوق آموزش افزود: كشور ما در جهان از نظر جيني آموزشي بالاترين آمار را داراست، يعني از نظر حق آموزش شهروندي پايين ترين سطح در جهان را دارد و اين آمار و گزارش خوبي براي كشور ما نيست .
در ادامه رابط گفت: در ضريب جيني هر چقدر آمار نزديك به 1 باشد فقر و بي عدالتي زياد تر است.
ايليا ، فعال اجتماعي با انتقاد از مصوبه دولت درمورد واگذاري مدارس دولتي به بخش خصوصي و عدم اجرا و نظارت صحيح بر اين مصوبه گفت: اين موضوع باعث شده تا شهريه مدارس براي دانش آموز مهاجر دو برابر شود و اين موضوع نگران كننده است.
ايليا رابط ، با اشاره به كشورهاي عضو كنوانسيون حقوق كودك گفت: در جهان فقط دو كشور اين كنوانسيون را نپذيرفتند .
در پايان اين نشست از جمعيت امام علي بخاطر برگزاري اين نشست از سوي مدعوين و ميهانان تقدير و تشكر شد.   نشست بررسي اجتماعي ، اقتصادي وضعيت حقوق كودك در ايران با عنوان "حقوق مهاجرين" ، در خانه ي هنر جمعيت امام علي (ع) برگزار شد   در نشست حقوق مهاجرين، سيد علي كاظمي مدير كل فني قوه قضائيه ، مصطفي رضايي دانشجوي مهاجر و ايليا رابط فعال اجتماعي به سخنراني پرداختند.
304 42  

کلید واژه ها: وزارت آموزش و پرورش - افغانستان -




چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 10:31:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن