تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805639548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني به پاپ: برايم دعا كن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني به پاپ: برايم دعا كن
رئيس جمهور در دومين روز از سفر دوره‌اي خود به اروپا، به واتيكان پايتخت مذهب كاتوليك جهان رفت و با پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان و نخست وزير واتيكان ديدار و گفت‌وگو كرد. اما پيش از سفر روحاني به كوچك‌ترين كشور دنيا، رئيس جمهور ديداري با نخست وزير و تجار و بازرگانان ايتاليايي داشت.


رئيس جمهور در دومين روز از سفر دوره‌اي خود به اروپا، به واتيكان پايتخت مذهب كاتوليك جهان رفت و با پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان و نخست وزير واتيكان ديدار و گفت‌وگو كرد.
اما پيش از سفر روحاني به كوچك‌ترين كشور دنيا، رئيس جمهور ديداري با نخست وزير و تجار و بازرگانان ايتاليايي داشت. حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني در نشستي خبري با حضور نخست وزير ايتاليا گفت: حوزه‌هاي انرژي، فناوري‌هاي نوين، صنعت، معدن، كشاورزي و فرهنگي، از جمله حوزه‌هاي همكاري‌هاي مشترك دو كشور هستند و جمهوري اسلامي ايران براي ورود سرمايه و فناوري‌هاي جديد و در نهايت همكاري براي توليد و صدور محصولات مشترك آمادگي دارد.  دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع صلح و امنيت منطقه‌اي اشاره كرد و با تأكيد بر اينكه دستاورد اين سفر فراتر از گرم شدن روابط دوجانبه است چرا كه مي‌تواند كمكي به تقويت صلح و ثبات جهاني به عنوان آرمان بزرگ دو كشور باشد، گفت: ما همكاري‌هاي خود را در راستاي منافع دو ملت و صلح و ثبات در منطقه و جهان بيش از پيش گسترش خواهيم داد.  دكتر روحاني تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در صف نخست مبارزه با تروريسم ايستاده است و ايران و ايتاليا همان طور كه در دوره‌اي براي صلح و ثبات در افغانستان همكاري مشتركي داشتند، اكنون نيز اين همكاري‌ها را براي صلح و ثبات منطقه ادامه خواهند داد.  دكتر روحاني در ادامه به موضوع برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) اشاره كرد و گفت: توافق هسته‌اي نشان داد كه ديپلماسي بهترين راه براي حل‌و‌فصل مسائل و صلح پايدار است و حال چرا برجام نتواند به عنوان الگويي براي حل و فصل مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي و به‌ويژه مشكلات خاورميانه و شمال آفريقا تبديل شود؟ ما بايد از طريق سياسي مسائل منطقه را حل و فصل كنيم.
نخست‌وزير ايتاليا نيز در اين نشست خبري، اشتراكات فرهنگي و روابط ديرينه دو تمدن ايران و رم را پشتوانه قوي در روابط پايدار دو ملت دانست و اظهار داشت: ايتاليا در ضرورت نيازمندي جهان به صلح و دوستي، با ايران اشتراك نظر دارد.  متئو رنتسي با اشاره به اهميت توافق هسته‌اي گفت: اين توافق نه تنها آغاز فصل جديدي در مناسبات و روابط ايران و جهان بود بلكه گام مهمي براي صلح و ثبات براي كل منطقه محسوب مي‌شود.  وي با تأكيد بر نقش و جايگاه برجسته ايران در معادلات منطقه‌اي گفت: ايران مي‌تواند در دستيابي به صلح و دموكراسي در منطقه نقش مهم و قابل‌توجهي داشته باشد. ضمن اينكه مبارزه با تروريسم به‌عنوان يك خطر فراگير نيازمند اتحاد و هماهنگي همگاني است و ايران نقش فعال و موثري در مبارزه با تروريسم و تروريست‌ها دارد.  گفتني است، پس از ملاقات رئيس جمهور كشورمان با نخست وزير ايتاليا، جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ايتاليا، 14 سند همكاري امضا كردند؛ اسنادي كه راه را براي گسترش بيش از پيش روابط دو كشور هموارتر ساخت.  14 سندي كه به امضاي مقام‌هاي ارشد ايران و ايتاليا رسيد در حوزه‌هاي حمل و نقل، راه‌آهن و ريل، همكاري‌هاي آموزشي و پزشكي، بازرگاني، ايمني، همكاري‌هاي بندري، كشاورزي، قرنطينه و حفظ نباتات، پزشكي و دارويي است.
دو كشور همچنين يك بيانيه سياسي مشترك براي ترسيم نقشه راه كلي گسترش همكاري‌ها و تعاملات دو كشور منتشر كردند.
 
ايران و اروپا از تحريم‌هاي كشورمان متضرر شدند
رئيس‌جمهور همچنين در نشستي با بازرگانان ايراني و ايتاليايي در رم، با تأكيد بر اينكه تهران در همكاري‌ها و سياست اقتصادي خود، پيگير يك همكاري و مشاركت برد – برد است، گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان امن‌ترين و باثبات‌ترين كشور منطقه، پذيراي كارآفرينان و سرمايه‌گذاران خارجي و از جمله ايتاليايي است.  دكتر حسن روحاني اظهار داشت: از تحريم‌ها، اتحاديه اروپا و ايران متضرر شدند و اكنون با گشوده شدن فصل جديدي در روابط و تعاملات تهران با جهان، زمان جبران زيان‌ها فرا رسيده است.  دكتر روحاني با تشريح دستاوردهاي دولت يازدهم به‌ويژه در عرصه اقتصادي، به كاهش تورم ، خروج از ركود و آغاز رونق اقتصادي طي دو سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين دستاوردها در حالي انجام شد كه تحريم‌هاي ظالمانه همچنان ادامه داشت.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه ايران امن‌ترين و باثبات‌ترين كشور منطقه است، گفت: ايران قصد حمله به كشورهاي ديگر و دخالت در امور داخلي هيچ كشوري را ندارد و در عين حال با قدرت از سرزمين خود دفاع مي‌كند و از سوي ديگر قوانين و مقررات ايران براي سرمايه‌گذاري كاملاً قابل اعتماد بوده و ملت ايران در هيچ شرايطي تعهدات بين‌المللي خود را نقض نكرده است.  رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود يكي از راه‌هاي مبارزه واقعي با خشونت و افراط‌گرايي در دنيا را ايجاد توسعه و اشتغال دانست و گفت: توسعه‌نيافتگي و بيكاري براي گروه‌هاي تروريستي سرباز خلق مي‌كند و بي ترديد يكي از راه‌هاي ايجاد جهاني عاري از خشونت و افراطي‌گري، توسعه و كمك به رشد اقتصادي كشورها است.  در اين ديدار وزير امور خارجه ايتاليا نيز در سخناني با اشاره به تمايل و اراده جدي كشورش براي گسترش هر چه بيشتر روابط با تهران اظهار داشت: به دنبال توافق هسته‌اي، فصل جديدي در روابط مثبت و سازنده دو كشور آغاز شده است و اين توافق الگويي است براي اينكه مي‌توان مسائل منطقه را با مذاكره و گفت‌وگو حل و فصل كرد.
 
تأكيد دكتر روحاني و پــاپ فرانسـيس بر صلح محور بودن اديان الهي
رئيس جمهوري اسلامي ايران و رهبر كاتوليك‌هاي جهان، با تأكيد بر اينكه اديان الهي و آسماني، مروج صلح و پرهيز از خشونت و افراطي‌گري هستند، ملت‌ها و كشورهاي جهان را به تلاشي فراگير براي استقرار صلح در جهان فراخواندند.
دكتر حسن روحاني و پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان در ديداري كه ظهر سه شنبه به وقت محلي در واتيكان انجام شد، همچنين لزوم همراهي و همكاري بيشتر كشورها و سازمان‌هاي بين المللي را براي رفع آلام بشري و توقف هر چه سريع‌تر درگيري و جنگ مورد تأكيد قرار دادند.
استقبال از توافق هسته‌اي و اهميت تعهد طرفين بر اجراي آن، مباحث مربوط به خاورميانه و ضرورت تلاش براي حل و فصل سياسي مسائل اين منطقه از ديگر محورهاي مورد گفت وگو در اين نشست بود.
رئيس جمهوري كشورمان همچنين با نخست وزير واتيكان نيز ديدار و در خصوص روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌اي و جهاني گفت‌وگو كرد.





تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن