تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804238930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوا: فعلاً در بازار خودرو انحصار نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شیوا: فعلاً در بازار خودرو انحصار نداریم
حدود يك سال است كه شوراي رقابت ماهيت واقعي خود را از دست داده و همچنان با برگزاري جلسات مختلف، وجود انحصار يا عدم آن را در صنعت خودرو بررسي مي‌كند، اين درحالي است كه رئيس اين شورا نيز وعده مي‌دهد كه در صورت اثبات انحصاري بودن صنعت خودرو، قيمت‌گذاري‌ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


حدود يك سال است كه شوراي رقابت ماهيت واقعي خود را از دست داده و همچنان با برگزاري جلسات مختلف، وجود انحصار يا عدم آن را در صنعت خودرو بررسي مي‌كند، اين درحالي است كه رئيس اين شورا نيز وعده مي‌دهد كه در صورت اثبات انحصاري بودن صنعت خودرو، قيمت‌گذاري‌ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
زماني كه شوراي رقابت به دستور رئيس دولت دهم تشكيل شد، قرار بود كه با نظارت بر نحوه قرار‌دادها و تباني از اين طريق بين اشخاص كه يك يا چند اثر به دنبال داشته باشد به نحوي كه نتيجه آن اخلال در رقابت باشد نظارت كند و اين شورا موظف بود برهرگونه اخلال در بازار، قيمت‌گذاري تبعيض‌آميز، تبعيض در شرايط معامله، قيمت‌گذاري تهاجمي و.... نظارت و با آن برخورد كند. اما با آغاز دولت يازدهم و واكنش خودروسازان و وزير صنعت نسبت به قيمت‌گذاري خودرو از سوي اين شورا موجب عقب‌نشيني اعضا شده و ديگر از اخبار جنجالي شوراي رقابت هيچ خبري نيست.
اكنون حدود يك سال است كه جلسات اين شورا هيچ خروجي نداشته و فعاليتشان به حاشيه رفته است به طوري كه قيمت‌گذاري و بازنگري بر قيمت خودرو همچنان در ابهام است و اين شورا در حال بررسي موضوع انحصار صنعت خودرو است.
رئيس شوراي رقابت با تشريح جزئيات جلسه ديروز اين شورا در مورد ادامه حضور يا خروج شوراي رقابت از موضوع قيمت‌گذاري خودرو، گفت: اگر قرار شود دخالت شوراي رقابت در قيمت‌گذاري خودرو ادامه يابد، دستورالعمل قيمت‌گذاري بازنگري خواهد شد.
رضا شيوا در گفت‌‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در جلسه ديروز، موضوع بازار خودرو مورد بررسي قرار گرفت و در مورد اينكه چه اتفاقاتي بعد از اجراي برجام در صنعت خودرو و بازار رخ خواهد داد، صحبت شد.
وي ادامه داد: در اين جلسه مطرح شد كه بايد ببينيم حاشيه بازار خودرو، واسطه‌گري و دلال‌بازي‌ها در اين بازار هنوز وجود دارد يا خير تا بر اساس آن در مورد نقش شوراي رقابت در قيمت‌گذاري خودرو تصميم‌گيري كنيم.
وي با اشاره به پنج شرط تعيين شده از سوي شوراي رقابت براي خودروسازان همزمان با صدور آخرين دستورالعمل تعيين شده از سوي اين شورا براي قيمت‌گذاري خودرو گفت: يكي از اين شروط، توليد مناسب و افزايش تيراژ توليد خودرو بود كه از سوي خودروسازان اجرايي شده است و علاوه بر اين، انعقاد قراردادهاي منصفانه و همچنين اختياري بودن آپشن‌هاي خودرو از ديگر شروط تعيين شده بود كه از نظر ما عملي شده است.
شيوا تصريح كرد: رفع حاشيه بازار خودرو نيز يكي ديگر از شروط شوراي رقابت براي خودروسازان بود كه در حال حاضر اين حاشيه‌ها از بين رفته است.
وي با بيان اينكه تعداد شكايات ارائه شده از سوي مشتريان به شوراي رقابت كاهش يافته است، گفت: هم اكنون نيز اعلام مي‌كنيم كه اگر كسي در مورد شروط تعيين شده براي خودروسازان شكايتي دارد، به شوراي رقابت مراجعه كند.
به گفته وي، جلسه روز گذشته شوراي رقابت به جمع‌بندي نرسيد و قرار است موضوع حضور شوراي رقابت در قيمت‌گذاري خودرو در جلسه هفته آينده شورا بررسي شود و در اين مورد تصميم‌گيري نهايي صورت گيرد.

  خروج شوراي رقابت به معني كنار رفتن هميشگي از قيمت‌گذاري نيست
رئيس شوراي رقابت با بيان اينكه در شرايط مناسب توليد و تعادل بين عرضه و تقاضا، افزايش قيمتي متصور نخواهيم بود، گفت: در اين شرايط، بازار رقابتي خواهد بود و عرضه و تقاضا تعيين‌كننده قيمت هستند كه مي‌توانيم شاهد خروج شوراي رقابت از قيمت‌گذاري خودرو باشيم.
وي در عين حال با اشاره به رفع تحريم‌ها، گفت: اين مسئله عاملي براي ورود خودروسازان خارجي به كشور خواهد بود. در اين صورت، بازار رقابتي مي‌شود و مشتريان حق انتخاب خواهند داشت كه اميدواريم در آينده نزديك اين اتفاق عملي شود.
وي با بيان اينكه در صورت خروج شوراي رقابت از قيمت‌گذاري خودرو، يكسري شروط براي خودروسازان تعيين خواهد شد، گفت: خارج شدن شوراي رقابت به معني كنار رفتن هميشگي اين شورا از قيمت‌گذاري خودرو نخواهد بود و هر موقع كه تشخيص دهيم به موضوع وارد خواهيم شد.
شيوا در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي خروج شوراي رقابت از قيمت‌گذاري خودرو نيازي به اعلام نظر شوراي اقتصاد در مورد انحصاري بودن يا نبودن بازار خودرو نيست؟ گفت: شوراي رقابت يك تشكيلات فرا قوه‌اي است و ما به تشكيلات ديگر يا وزارتخانه‌ها كاري نداريم.
وي تأكيد كرد: تشخيص تمركز و انحصار در يك بازار با شوراي رقابت است.
 امسال پيشنهادي براي كاهش تعرفه واردات خودرو نداريم
وي با بيان اينكه سال گذشته پيشنهاد كاهش تعرفه واردات يكسري خودروهاي كوچك هم اندازه پرايد را به دولت ارائه كرديم تا بازار خودرو رقابتي‌تر شود، گفت: دولت با اين پيشنهاد ما موافقت نكرد.
رئيس شوراي رقابت در پاسخ به اين سؤال كه آيا چنين پيشنهادي را براي سال آينده نيز ارائه كرده‌ايد، گفت: خير، اميدواريم با اجرايي شدن برجام شاهد حضور خودروسازان خارجي و ايجاد رقابت در بازار باشيم به همين دليل، پيشنهادي براي كاهش تعرفه واردات خودرو ارائه نكرده‌ايم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه در حال حاضر بازار خودرو راكد است و به همين دليل شاهد رفع حاشيه بازار و توليد به اندازه مناسب از سوي خودروسازان هستيم. آيا زمان مناسبي براي تصميم‌گيري در مورد حضور شوراي رقابت در قيمت‌گذاري خودرو است؟ گفت: در صورت خروج شوراي رقابت از اين مسئله، هر وقت لازم باشد و بازار به سمت غيررقابتي شدن حركت كند، دوباره به موضوع وارد خواهيم شد و قيمت‌گذاري خودرو را انجام مي‌دهيم اما پيش‌بيني ما اين است كه با اجرايي شدن برجام بازار وضعيت بهتري پيدا كند.
 بازنگري دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو
شيوا همچنين در پاسخ به سؤال ديگري در مورد اينكه بيش از يك سال است دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو بازنگري نشده است، آيا تصميمي براي اين كار نداريد؟ گفت: اگر قرار شود دخالت شوراي رقابت در قيمت‌گذاري خودرو ادامه يابد، دستورالعمل قيمت‌گذاري مورد بازنگري قرار خواهد گرفت. وي با بيان اينكه در وضعيت فعلي هيچ الزامي به دخالت شوراي رقابت در قيمت‌گذاري خودرو نمي‌بينيم، گفت: بايد ببينيم جمع‌بندي اعضاي شورا در اين مورد در جلسه هفته آينده چه خواهد بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن