تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812905860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران از گروه كشورهاي ريسك «غيرقابل پوشش» خارج شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايران از گروه كشورهاي ريسك «غيرقابل پوشش» خارج شد
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: جمهوري اسلامي در دوران تحريم‌ها از نظر ميزان ريسك در گروه كشورهاي «غيرقابل پوشش» قرار گرفته بود كه با رفع آنها جايگاه ايران يك پله بهبود يافت و مؤسسه اعتباري ساچه (ايتاليا) ايران را در گروه 6 قرار داد.
به گزارش «جوان»، سيدكمال سيدعلي در نشستي خبري افزود: سال 2002 ايران عضو گروه 4 از نظر ميزان ريسك به حساب مي‌آمد، درحالي كه تقاضاي كشورمان جاي گرفتن در گروه 3 بود. وي افزود: بعد از سال 2002 و با اعمال تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي عليه ايران، جمهوري اسلامي در گروه 7 و پس از آن در گروه كشورهاي غيرقابل پوشش قرار گرفت، اما در مذاكراتي كه در ماه‌هاي گذشته با مؤسسه‌هايي نظير ساچه، هرمس و ICGD داشتيم، ريسك ايران بايد 3 تا 4 باشد. وي ضمن تأكيد بر اينكه حدود 30 درصد از ريسك‌ها بايد سياسي و 70 درصد بسته به توان بازپرداخت باشد، گفت: ايران نزديك به 28 ميليون دلار در سال 88 بابت تأمين مالي(فاينانس) پروژه‌هاي مختلف بدهي داشته كه با وجود دشواري‌هاي زياد، نسبت به انتقال پول اقدام و همه بدهي‌ها را به موقع پرداخت كرد.
سيدعلي تصريح كرد: اكنون 4 ميليارد دلار بابت تأمين مالي پروژه‌ها باقي مانده كه به سررسيد خود نرسيده‌اند.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: مذاكراتي با مؤسسه‌هاي اعتباري بين‌المللي انجام شده و به آنها اعلام كرديم، با توجه به توان بازپرداخت كشورمان و جايگاه ايران از نظر جذب فاينانس، ايران بايد در گروه 4 پوشش ريسك قرار گيرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن