تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816465578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغ كالاهاي تهديدكننده سلامت ممنوع!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تبليغ كالاهاي تهديدكننده سلامت ممنوع!
رقابت بين توليدكنندگان كالا و خدمات براي جذب مشتري بيشتر سبب شده است برخي از اصناف و واحدهاي توليدي براي عرضه كالاهاي مضر سلامت به تبليغات محيطي روي بياورند و به هر قيمتي شده فروش كالاي خود را افزايش دهند.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
رقابت بين توليدكنندگان كالا و خدمات براي جذب مشتري بيشتر سبب شده است برخي از اصناف و واحدهاي توليدي براي عرضه كالاهاي مضر سلامت به تبليغات محيطي روي بياورند و به هر قيمتي شده فروش كالاي خود را افزايش دهند. بر اين اسا‌س، روز گذشته يك فوريت طرح ممنوعيت و جلوگيري از تبليغ كالاها و خدمات و مواد مصرفي تهديد‌كننده سلامت در اماكن عمومي شهر تهران به تصويب اعضاي شوراي پايتخت رسيد تا ضريب سلامت شهروندان افزايش يابد.
گاهي در تبليغات محيطي مواد و كالاهايي تبلیغ مي‌شود كه براي سلامت شهروندان مضر بوده و تار و پود بهداشت و سلامت شهروندان را در معرض تهديد قرار مي‌دهد. تبليغات در فضاي عمومي سبب مي‌شود اين تصور به‌وجود آيد كه كالا و مواد تبليغي از سوي مراجع ذي‌صلاح داراي مجوز است. در حقيقت در شرايط كنوني تبليغات و آگهي نقش مهمي در جلب و جذب مشتري ايفا مي‌كند كه در اين ميان برخي اصناف و واحدهاي توليدي در كنار ادارات و سازمان‌ها گاه با شگرد‌هاي تبليغاتي اطلاعات دروغين را به شهروندان القا مي‌كنند تا به سودهاي كلان برسند.
بر اين اساس ضروري است مسئولان و متوليان فعاليت‌هاي تبليغات محيطي و مرجع صدور مجوز نصب و بهره‌برداري از پيكره‌هاي تبليغاتي در سطح شهر و ساير نقاط عمومي به اين نكته توجه ويژه‌اي داشته باشند كه فقط اجازه تبليغ كا‌لاها و موادي را بدهند كه مجوز لازم را از مراكز ذي‌صلاح دريافت كرده باشند.
روز گذشته اعضاي شوراي شهر يك فوريت طرح ممنوعيت و جلوگيري از تبليغ كالاها و خدمات و مواد مصرفي تهديد‌كننده سلامت در اماكن عمومي شهر تهران را تصويب كردند كه در صورت تصويب نهايي اين طرح، شهرداري تهران موظف است از تبليغ خدمات، كالاها و مواد مصرفي تهديد‌كننده سلامت شهروندان در اماكن عمومي شهر تهران جلوگيري به عمل آورد.
  
تبليغ كالاهاي مضر در سطح شهر!
در اين خصوص‌، رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران به عنوان پيشنهاد‌دهنده اين طرح در توضيح ضرورت اين طرح گفت: بر اساس بند «ج» ماده 37 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه كشور تبليغ خدمات و كالاهاي تهديد‌كننده سلامت كه مصاديق آن توسط كارگروه موضوع بند الف اين ماده تعيين و اعلام مي‌شود از سوي كليه رسانه‌ها ممنوع است.
رحمت‌الله حافظي افزود: دو هفته قبل، از اقدام شهرداري تهران در مورد نصب تابلوهاي تبليغاتي براي سلامت شهروندان در سطح شهر تقدير شد اما موارد تخلفاتي هم وجود داشت كه به تبليغ كالاهاي مضر براي سلامت پرداخته بودند.
بر اساس اين گزارش، در ماده واحده اين طرح پيشنهادي آمده است: «بر اساس ماده 71 قانون شوراها نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر بر عهده شوراي شهر تهران است و با توجه به اهميت و حساسيت تأمين و ضمانت تندرستي و سلامت آحاد جامعه و به منظور كمك به امنيت و ايمني مواد‌غذايي، بهداشتي و دارويي و مصرفي اطلاع‌رساني صحيح و اشاعه و ارتقاي فرهنگ استفاده از مواد مصرفي سالم و استاندارد اين طرح ارائه شده است. بر اين اساس شهرداري تهران موظف است از تبليغ خدمات، كالاها و مواد مصرفي تهديد‌كننده سلامت شهروندان بر اساس فهرست اعلامي از سوي كارگروه در اماكن عمومي شهر تهران جلوگيري به عمل آورد و متخلفين از طريق پيش‌بيني شده مورد پيگرد قانوني قرار دهد.»
به واقع نظارت سيستمي بر نحوه تبليغ كا‌لا و موادي كه به صورت مستقيم و غير‌مستقيم بر سلامت شهروندان تأثير دارد مي‌تواند ضمن جلوگيري از سود‌جويي افراد‌، سلامت مصرف‌كنندگان اينگونه كالا و مواد را در جامعه ارتقا دهد و زمينه را براي برخورد با متخلفين فراهم كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن