تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820373443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جورزالیم پست: ظهور ایران جدید و تلاش اسرائیل برای یافتن متحدان جدید /اسرائیل با ایران مرزی ندارد، اما تهران چندین مرز با تلآویو دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جورزالیم پست: ظهور ایران جدید و تلاش اسرائیل برای یافتن متحدان جدید /اسرائیل با ایران مرزی ندارد، اما تهران چندین مرز با تلآویو دارد
مشکل اسرائیل در گذشته و امروز عدم تقارن در روابط میان ایران و آمریکا است. تلآویو با ایران مرزی ندارد اما تهران بیش از یک مرز با اسرائیل دارد.
به گزارش نامه نیوز، سایت روزنامه اسرائیلی جورزالیم پست در گزارشی با تیتر «با ظهور ایران جدید، اسرائیل به دنبال متحدان جدید» می‌نویسد: هفته گذشته در حافظه خاورمیانه به عنوان هفته ای به یاد ماندنی خواهد ماند که اساس هژمونی جدید ایران در آن پایه‌گذاری شد.

با عقب رانده شدن تهدیدات هسته‌ای علیه اسرائیل به یک دهه آینده، احتمالا ما در پایان این دوره زمانی با یک قدرت منطقه‌ای مواجه خواهیم شد که با بهترین تجهیزات نظامی روسیه مجهز شده است و ایران در جنگ نیابتی در هر نقطه از منطقه که شیعیان حضور دارند، حاضر است.

در همین حال، جبهه عربی سعودی تلاش می‌کند تا از گسترش نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کند. این جنگی است که همه اطراف آن ترجیح می‌دهند نوع سرد آن را به پیش ببرند.

اگر ما بخواهیم از نگاه مثبت و از نیمه پر لیوان به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که توافق هسته‌ای غرب با ایران برنامه هسته‌ای این کشور را نزدیک به یک دهه به عقب راند. این نتیجه‌ای است که به صراحت باید اقرار کرد که حتی نیروی هوایی اسرائیل نیز قادر به انجام آن نبود.

اگر تلآویو جت‌های جنگنده خود را فردا برای تخریب تجهیزات هسته ای ایران ارسال کند، هیچ کدام از این تاسیسات سالم نخواهند ماند اما تنها 2 سال زمان می‌برد تا ایران مجددا آنها را بازسازی کند.

این دوره زمانی به اسرائیل اجازه می‌دهد تا نظارت بر فناوری و کارشناسی خود برای نظارت بر فعالیت‌های برنامه هسته ای ایران را تکمیل کند. این موضوع حیاتی است که باید به یاد داشت که اسرائیل تنها کشوری خواهد بود که به ادامه فعالیت‌های خود برای اطمینان سازی از اجرای تعهدات ایران بر اساس توافق ادامه خواهد داد.

وقتی ما درباره ایران صحبت می‌کنیم بسیاری از ما فکر می‌کنیم که ایران کشوری گسترده در شرق عراق است. این مهم است که به یاد داشته باشیم که ایران امروز کنترل اغلب مناطق در عراق را برعهده دارد به ویژه بخش های شیعه نشین این کشور.  ایران کنترل یک چهارم کشور سوریه که تحت کنترل بشار اسد اسد است را نیز برعهده دارد. ایران کنترل لبنان را از طریق حزب الله نیز برعهده دارد. ایران در یک چهارم از کشور یمن از طریق حوثی ها حضور دارد.

مشکل اسرائیل اما این است که اسرائیل با ایران مرزی ندارد اما تهران چندین مرز با اسرائیل دارد.





۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن