تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804480953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان موشکی حزب‌الله؛ شلیک 1000 موشک به سمت تل‌آویو در یک روز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: توان موشکی حزب‌الله؛ شلیک 1000 موشک به سمت تل‌آویو در یک روز
حزب الله توان شليك روزانه 1000 موشك به سمت تل آویو را دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدون تردید آگاهی از توانمندی‌های نظامی حزب‌الله کار بسیار مشکلی است، به دلیل اینکه بسیاری از این اطلاعات جنبه محرمانه دارند، با این حال برای بیان گوشه‌ای از توانمندی‌ها نگاهی به برخی مطالب منتشره در روزنامه‌های صهیونیستی داریم؛ اگرچه نمی‌تواند بیانگر تمام حقایق باشد.


روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" در گزارشی درباره توانمندی‌های حزب‌الله چنین می نویسد، یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که حزب‌الله بر آن تمرکز کرده، افزودن توان سامانه‌های موشکی خود است که شامل 100 هزار موشک می‌شود که به طور جدی و حقیقی تهدیدی مستقیم برای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. بر اساس ارزیابی های صهیونیستی، اکثر این موشک ها، موشک‌های کوتاه برد هستند و در حدود 5000 موشک دیگر نیز بردی تا 300 کیلومتر را دارند، این موشک‌ها می‌توانند تل‌آویو و اطراف آن را به راحتی هدف قرار دهند.



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو





حزب الله توان شليك روزانه 1000 موشك به سمت تل آویو دارد


کمی تامل در تاریخ یادآوری می‌کند زمانی که روزنامه هاآرتص سندی را منتشر کرد که نمایندگان موساد در مذاکرات استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی به مقام آمریکایی گفتند: «حزب الله می‌تواند روزانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کند که حدود ۱۰۰ مورد آن به سمت تل آویو خواهد بود.

حزب الله می‌تواند این قدرت را تا دو ماه در طول جنگ حفظ کند.» درنتیجه این رژیم انتظار دارد جنگ آینده آنها و حزب الله - دست کم- دو ماه به طول انجامد و طی آن، بین ۲۴۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شود که ۶۰۰۰ مورد آن به سمت تل‌آویو خواهد بود. رئیس اداره کل سیاسی-امنیتی وزارت دفاع اسرائیل، گفته است: «تقویت ارتش لبنان، رژیم صهیونیستی را تضعیف می‌کند.»

از سوی دیگر نمایندگان آمریکا می‌گویند: «این همکاری بر اساس ضعف ارتش رژیم اشغالگر قدس و رویکرد عملگرایانه (پراگماتیک) برگزیده شده است تا مانع سوق دادن ارتش به سمت حزب‌الله شود.» در همین زمینه، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: «تقویت ارتش لبنان، مخالفان حزب الله را تقویت می‌کند.» 



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



بالغ بر 300 موشک دوربرد در اختیار حزب الله است که می‌تواند سراسر سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند.


این روزنامه عبری در ادامه به نقل از سازمان‌های امنیتی اسرائیلی می‌نویسد که حزب الله در سال 2006 توانایی پرتاب موشک‌هایی را به منطقه غوش‌دان (تل‌آویو و اطراف آن) داشت که می‌توانستند کلاهک‌هایی به وزن حداقل 300 کیلوگرم را حمل کنند و امروز می‌تواند صدها برابر این تعداد موشک را به مرکز رژیم صهیونیستی شلیک کند. اما آن چه برای افسران ارتش رژیم صهیونیستی دلهره‌آور است تعداد موشک‌های غیر متعارف حزب الله نیست؛ بلکه میزان دقت آنها است. در گذشته مسئولان صهیونیستی می‌گفتند که آماری از موشک‌های حزب الله در اختیار دارند که نشان می‌دهد اکثر آنها از دقت بسیار پایینی برخوردار هستند؛ در حالی که در سال‌های اخیر حزب‌الله توانسته است موشک‌های بسیار دقیقی مثل M 600 بسازد.



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



همچنین حزب‌الله تعدادی موشک‌های اسکاد در اختیار دارد که نسبتا از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. این موشک‌ها توانایی هدف قرار دادن تمامی تاسیسات زیربنایی ملی و نظامی رژیم صهیونیستی از جمله فرودگاه‌ها، اردوگاه‌های نظامی، مراکز فرماندهی و اتاق‌های عملیات ارتش را دارند. بر اساس ارزیابی‌های موسسه امنیتی این رژیم اگر تغییری در روش کار حزب الله رخ ندهد، آنها می‌تواند عملا تا پنج سال آینده صدها موشک با دقت بالا در اختیار بگیرند.


سران رژیم صهیونیستی می‌گویند که حزب‌الله تا این لحظه موشک‌های پیشرفته زمین به دریا نظیر یاخونت روسی در اختیار ندارد؛ به رغم این که این موشک‌ها در حال حاضر در اختیار سوریه هستند. اگر حزب‌الله بتواند به چنین موشک‌هایی دست یابد؛ آن گاه سرزمین‌های استراتژیک - دریایی اسرائیل و تمامی کشتی‌ها و ناوهایش مورد تهدید قرار خواهند گرفت و این مساله‌ای است که از بابت آن صهیونیست‌ها احساس نگرانی شدید می‌کنند.


از لحاظ نیروی انسانی برآوردهای غربی‌ها حاکی از آن است که حزب‌الله دست‌کم بین 20 تا 40 هزار نیروی نظامی تازه‌نفس و آماده به رزم در اختیار دارد. نیروهای حزب الله در همه زمینه‌ها خبرگی لازم را دارند. در کنار امکانات پیشرفته نظامی توانایی بالای آنها قدرتی مضاعف به حزب‌الله داده است. این نیرو متخصصان دریایی، غواص‌های خبره، نیروهای خبره در امور هوایی، نیروهای مراقب و امنیتی در اختیار دارند. همچنین حزب‌الله دارای نیروهایی است که خیلی خوب عبری می‌دانند و تاسیسات امنیتی بسیار پیشرفته‌ای در اختیار دارند.



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



امکانات امنیتی حزب‌الله در جنگ 33 روزه به خوبی محک خورد. این در حالی است که هزاران نیروی ذخیره نیز در استخدام حزب‌الله هستند که این حزب می‌تواند به روی آنها حساب ویژه‌ای باز کند. حزب‌الله همچنین بر لبنان کامل تسلط دارد و مرزهای خود با رژیم صهیونیستی را کاملا تحت کنترل خود در آورده است".


اما برآوردهای ناتو نشان می‌دهد که قدرت حزب الله به 65 هزار نيروی سازماندهی شده می‌رسد كه 15 هزار نفر از آنها نظامي و آموزش ديده هستند و بقيه ارتش مردمی قوی و آموزش‌ديده و مجهز هستند، اما نخبه نيستند، ولي ايمان شان بسيار قوی است به همين علت بين نيروهای نظامی و مردمی تفاوتی وجود ندارد. همچنین اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد، تعداد موشک‌های حزب‌الله در بخش کاتیوشا 36 هزار فروند تخمین زده می‌شود که در جنگ 2006 نزدیک به 4 هزار فروند به رژیم صهیونیستی شلیک شد.




موشک‌های مهمی که حزب الله در اختیار دارد


کاتیوشا فجر 122 م. م،
شاهین 2 333 م. م
فجر 5 333 م. م
فاتح 110
آرش 122 م. م
عقاب 230م. م
زلزال 2 610 م. م


زلزال دارای بردی معادل 100 تا 400 کیلومتر است و مخرب‌ترین موشک حزب‌الله با کلاهک جنگی 600 کیلوگرم محسوب می‌شود. حزب‌الله در جنگ 2006 قصد شلیک این موشک به تل‌آویو را داشت که با صدور قطعنامه 1701 شورای امنیت و آتش‌بس این اتفاق نیفتاد. سایر موشک های حزب‌الله بردی بین 45 تا 75 کیلومتر دارند. موشک فاتح 110 نیز200 کیلومتر برد و 500 کیلوگرم سر جنگی که بعد از زلزال در رده دوم قرار می‌گیرد. موشک‌های حزب‌الله دارای سیتم هدایت تلویزیونی هستند. تعداد زلزال‌های حزب‌الله نیز 30 فروند تخمین زده می شود.



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



در رابطه با پدافند حزب‌الله تحلیل های متناقض بسیار است؛ ولی گفته شده حزب‌الله مجهز به توپ‌های زد- بو- 23 و نیز و دوش‌پرتاب‌ها مختلف از عمده تجهیزات آن به شمار می‌روند.




درباره سیستم موشکی ضدناو حزب‌الله نیز باید گفت، حزب الله در جنگ 2006 یک ناوچه صهیونیستی هانیت از کلاس ساعر را با موشک نور و در برخی منابع موشک کوثر مورد اصابت قرار داد. نیروی دریایی رژیم صهیونیستی معتقد است، افسران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شلیک این موشک نقش داشته اند!!!


اما در مورد سیستم ضد‌تانک حزب‌الله نیز باید گفت، حزب‌الله دارای تجهیزات ضدزره قدرتمندی مانند موشک‌های توسن – طوفان - رعد و موشک ضد زره صاعقه است. حزب الله دارای هواپیماهای بدون سرنشین مرصاد 1 را به تولید انبوه رسانده است که قبل از قطعنامه 1701 به پروازهای شناسایی از سرزمین‌های اشغالی می‌پرداخت.




توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو





نگرانی رژيم صهيونيستی از توانمندی های مقاومت لبنان


چند روز پس از اظهارات ژنرال "یئیر گولان" فرمانده وقت منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی درباره اینکه حزب‌الله لبنان بیش از صد هزار موشک دراختیار دارد ، سرتیپ " نوعم تیفون " یکی دیگر از فرماندهان ارتش این رژیم تاکید کرد که حزب الله هشتمین رتبه را از لحاظ قدرت موشکی در سطح جهان دارد. وی طی سخنرانی در مرکز "هرتزليا" درباره آمادگی‌های رژیم صهیونیستی برای جنگ‌های آینده، به احتمال جنگ زمینی با حزب‌الله اشاره و تاکید کرد که این رژیم نمی‌تواند روزها و هفته‌ها حجم فراوان موشک‌های حزب‌الله را تحمل کند.


این درحالی است که ژنرال "گولان" جنگ زمینی با حزب الله را در هر گونه رویارویی در آینده بعید دانسته است. تیفون گفته است که درصورت آغاز جنگ با حزب‌الله در آینده ، ارتش این رژیم از راه زمینی وارد روستاها و مناطقی که نیروهای حزب‌الله در آن جا مستقر است، خواهد شد.





توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



اهمیت مواضع "تیفون" از آن جهت است که وی مسئول موافقت با طرح‌های عملی برای میدان جنگ در لبنان و نیز مسئول آماد کردن همه گروه‌هایی است که باید درجنگ آتی و احتمالی ضد حزب‌الله از آنان استفاده شود. علیرغم تاکید این فرمانده صهیونیستی مبنی براینکه ارتش این رژیم آماده نبرد با حزب‌الله است، وی درعین حال تاکید می‌کند که این ماموریت بسیار پیچیده است و اغلب نیروهای نظامی و ذخیره ارتش صهیونیستی، جنگ در لبنان را تجربه نکرده‌اند ، مساله‌ای که بر اهمیت آموزش‌ها و مانورها می‌افزاید. با این حال این مساله با توجه به کمبودهای مالی که ارتش از آن رنج می‌برد ، در نوع خود آسان نیست.




حزب الله از لحاظ قدرت موشکی و دراختیار داشتن موشک‌ها و راکت‌های جهان؛ در رتبه هشتم است


تیفون درباره قدرت موشکی حزب‌الله گفت: حزب‌الله از لحاظ قدرت موشکی و دراختیار داشتن موشک‌ها و راکت‌ها رتبه هشتم جهان را دراختیار دارد، و همچنین زرادخانه‌ای را از انواع راکت‌ها در اختیار دارد. حزب‌الله درجنگ آینده تصمیم دارد که مواضع این رژیم را با استفاده از این موشک‌ها که در 200 پایگاه و روستا درجنوب لبنان و اغلب آنان در اماکن و منازل مدنی وجود دارد ، فلج کند. تیفون در تاکید بر جنگ زمینی و لزوم آن بر تصمیم‌های نظامی برای ورود با نیروی زمینی به داخل روستاهای لبنان، به منظور حل مشکل‌ها موشک‌ها اشاره و تاکید کرد، این رژیم نمی‌تواند که روزها و هفته‌ها حملات موشکی حزب‌الله را تحمل کند. در نهایت، گزینه دیگری به جای ورود با نیروی زمینی به اماکنی که حزب‌الله موشک‌های خود را انبار و ذخیره کرده است، وجود ندارد.


تيفون با اشاره به آمادگی حزب‌الله برای جنگ، تاکید کرد که آنچه ثبات امنیتی موقت درجبهه نبرد با لبنان را حفظ می‌کند ، نبود تمایل از سوی حزب‌الله به ویژه در این مرحله برای ورود به جنگ با این رژیم است. وی همچنین تاکید کرد که آمادگی از سوی طرف مقابل همچنان وجود دارد، چرا که حزب‌الله به طور ثابت در جنگ سوریه حضور دارد و به دوست خود در محور مقاومت یعنی بشار اسد حمایت می‌کند. 



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



تیفون با بیان اینکه توان حزب الله ازآمادگی مبارزه مستقیم فراتر رفته، گفت که حزب الله گروهی زیرک و شبیه به سپاه پاسداران ایران است؛ این گروه مانند ایران وارد دنیای سایبر شده و در حال استفاده از پهپاد است، و اخیرا هم وارد دنیای فناوری‌های پیشرفته شده؛ به همین دلیل حزب‌الله "دشمنی" بسیار خطرناک است.




کوبی باراک رئیس بخش فناوری و لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی هم درباره زرادخانه موشکی حزب‌الله اظهار داشت که این گروه، تجهیزاتی در اختیار دارد که می‌تواند با دقت اهدافی را مانند پایگاه‌های نظامی، ایستگاه برق در شهر الخضیره در شمال فلسطین اشغالی، یا ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو یا فرودگاه بن‌گوریون، هدف قرار دهد.




اگر جنگی رخ دهد...


جنگ پیش رو میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی خواهد بود. بعد از یک ماه، یک سال شاید هم چند سال. و وقتی که آن روز فرا رسد، رژیم صهیونیستی با سازمانی مواجه خواهد شد که درک خواهد کرد چه تهدیدی برای عمق استراتژیک آن بوده است."این توصیفی است که روزنامه عبری الیوم از توان نظامی بالای حزب‌الله می‌نویسد. در ادامه این توصیف آمده است: حزب‌الله از نیمه‌های دهه نخست هزاره سوم کاملا تغییر کرد؛ به گونه‌ای که دیگر آن .را نمی‌شناسیم



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



حزب الله امروز سازمانی است که بیش از هر زمانی استقلال دارد، بیشترین سلاح راه در چنته خود می‌بیند و بیش از همه پرجرات است


این روزنامه عبری ادامه می‌دهد که چگونه حزب‌الله بعد از جنگ دوم لبنان برای جنگ پیش رو خود را آماده کرده‌است و چگونه 10 سال آرامش به آن کمک کرد تا بتواند خودش را مسلح کند، پیشرفته سازد و نیروهای آماده و تازه نفس تربیت کند و امکان شوکه کردن رژیم صهبونیستی را بیش از هر زمانی افزایش دهد. ارتش صهیونیستی بر این اعتقاد است که جنگ آتی حتما خواهد آمد، دیر یا زود.  


هم اکنون لبنان بیش از هر زمان دیگری در معرض انفجار قرار دارد، امری که آمادگی را برای رویارویی با آن  ضروری می‌نماید تا از اقدام پیشگیرانه حزب‌الله جهت کاهش توان و مانور ارتش صهیونیستی بکاهد. در جنگ احتمالی آینده، نخستین روز، شاهد شلیک موشک‌های دقیق حزب‌الله به مراکز مهم ارتش مانند انبارهای مهمات، پایگاه‌های کمک رسانی و لجستیک خواهیم بود.



بر اساس گزارش امیر بوخبوط خبرنگار امور نظامی این رژیم، کارشناسان بخش تکنولوژی و لجستیک ارتش اسرائیل بر این باورند که حزب‌الله قادر است هر آنچه را که بر روی نقشه وجود دارد مورد هدف قرار دهد. بنابراین صهیونیست‌ها تمرینات آماده کردن نیروهای نظامی برای خروج سریع از پایگاه‌ها، کاهش تلفات، و همچنین کاهش اقدامات علیه انبارهای مهمات و تجهیزات نظامی را انجام می‌دهند.



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



گنبد آهنین توان مقابله با موشک‌های حزب‌الله را ندارد


از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که در صورت جنگ با حزب‌الله، مجموعه ضد موشک‌های میان برد موسوم به " گنبد آهنین"، قدرت حفاظت از شهرها و اماکن مسکونی را نخواهد داشت؛ زیرا این مجموعه فقط برای حفاظت از پایگاه‌های حساس نظامی مانند فرودگاه‌های نیروی هوایی و تعدادی از مراکز استراتژیک مانند نیروگاه‌های تولید انرژی و برق در نظر گرفته شده است.


توانمندی حزب‌الله در چند سال اخیر به قدری افزایش یافته که آنها قادرند هر هدفی را در سرزمین‌های اشغالی با درصد خطای بسیار کم و با توان نقطه‌زنی منهدم کنند.



طبق آنچه ما اطلاع داریم، توانمندی حزب‌الله در این چندسال به قدری افزایش یافته که آنها قادرند هر هدفی را در هر منطقه‌ای از سرزمین های اشغالی با درصد خطای بسیار کم و با توان نقطه‌زنی منهدم کنند و اگر اتفاقی رخ دهد، حال و روز صهیونیستها دیدنی خواهد بود و قطعا شرایط غیرقابل تصوری برای آنها رقم خواهد خورد. حزب‌الله همیشه نشان داده که اقداماتش در صحنه نبرد برای دشمن غیرمترقبه خواهد بود و این را در جنگ 33روزه نیز به خوبی نشان داد و امروز هم می‌تواند در هر مقطعی کارهایی از همان جنس را انجام دهد.




بازهم ادعایی واهی از سوی صهیونیست‌ها


وبگاه تحلیلی «دبکا فایل» وابسته به منابع اطلاعاتی صهیونیستی در تازه‌ترین تحلیل پیرامون (ادعای) حضور نظامی روسیه در سوریه نوشت: ترکیب قدرت نظامی روسیه با نیروهای ایران بقای قابل توجهی به حکومت فعلی سوریه بخشیده است. از سویی ارتش اسرائیل باید وضعیت خود در جبهه سوریه دوباره تغییر داده و ارزیابی مجددی را در انتخاب حمایت از گروه‌هایی که در جنوب سوریه علیه ایران و حزب‌الله می‌جنگند، اتخاذ کند.


دبکا فایل نوشت: حضور نظامی زمینی، دریایی و هوایی روسیه نه تنها برای حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه بلکه برای حزب‌الله لبنان نیز سپری را ایجاد کرده است. همچنین حضور نظامی رویه در سوریه به طور جدی مانع قابلیت نظامی اسرائیل علیه ایران و حزب‌الله برای هدف قرار دادن آن‌ها در صورت لزوم است.



توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



دبکا فایل در ادامه به سه بعد دیگر حضور نظامی روسیه در سوریه اشاره کرده و نوشت: نیروی هوایی و دریایی روسیه قوی‌ترین قدرت نظامی بیگانه در شرق مدیترانه است و صف‌آرایی آمریکا نیز قابل برابری با آن‌ها نیست. اسرائیل نیز یارای مقابله نظامی با روسیه را ندارد البته این موردی است که از 4 دهه گذشته تا کنون رخ نداده است. همچنین با توجه به حضور نظامی روسیه در شرق مدیترانه کار حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای استخراج گاز طبیعی در اسرائیل را بسیار سخت کرده است بطوری‌که باعث هدر رفتن میلیاردها دلار می‌شود.




این وبگاه تحلیلی در خاتمه نوشت: در حالی‌که روسیه چند روز قبل خواهان تماس نظامی آمریکا با خود برای اجتناب از درگیری در منطقه شده بود اما لحن درخواست روسیه بدبینانه بوده و احتمال دال بر تغییر پیشنهاد پیشتر «پوتین» رییس جمهور روسیه مبنی بر دفاع از میادین گازی اسرائیل بوده است. با وجود کاردهای قدرتمند روسیه در قبال امور سوریه، احتمالا پوتین شرایط خود را برای این توافق (گازی) سفت‌و‌سخت‌‌تر خواهد کرد.





توان موشکی حزب‌الله؛ رئزی 100 موشک به سمت تل‌آویو



در واقع حزب‌الله یک پوسته‌ای در ظاهر دارد که شاید صهیونیست‌ها آن را بشناسند؛ اما لایه‌های دوم و سوم حزب‌الله افرادی نظیر حسان؛ عماد مغنیه؛ جهاد مغنیه و سمیر قنطار هستند که صهیونیست‌ها از آنها بی‌خبرند. مریدان و شاگردان این شهدا قادرند کارهایی کنند که از حد تصور سردمداران رژیم اشغالگر قدس، خارج است.



می‌توان گفت بدلیل توان موشکی بالای محور مقاومت، توانمندی واکنش به حملات اسرائیل در کوتاه ترین زمان دلایل جلوگیری از هرگونه حمله اسرائیل بوده نه حضور فدراسیون روسیه در سوریه. در برهه کنونی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان کابوسی برای اسرائیل شده و این موضوع دلیل اصلی بازدارندگی ضد ارتش اسرائیل است. 


گزارش از حمیدرضا قربانی


انتها پیام/





















اشتراک گذاری












مطالب مرتبط

صدای لرزان آمریکا را شنیدیم / آمریکایی‌ها به اقتدار ما اقرار کردند
رفتار غیرحرفه‌ای ناو آمریکا ادامه می‌یافت، فاجعه‌ رخ می‌داد
چرا فرانسه نگران محاصره "فوعه" و "کفریا" نیست؟ + نقشه و جزئیات
"سپاه پاسداران" چگونه "اوباما" را تحقیر کرد؟













۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن