تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813136179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کردستان: نگاه کنونی مجلس مانعی برای توسعه متوازن کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


استاندار کردستان: نگاه کنونی مجلس مانعی برای توسعه متوازن کشور است استان‌ها > کردستان - استاندار کردستان از مخالفت مجلس با کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید در کشور از جمله ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان اظهار تاسف کرد و گفت: این نوع نگاه بی توجهی به توسعه متوازن در کشور است.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در سنندج با اظهار گلایه از بی توجهی نمایندگان مجلس به مناطق کمتر برخوردار کشور اظهار داشت: این نوع نگاه به نفع منفعت ملی نیست و مجلس منافع ملی را در لایحه ایجاد مناطق آزاد رعایت نکرد و در نظر نگرفت.
او با اعلام اینکه اگر مناطق آزاد در کشور مشکل دارد باید قانون آن اصلاح شود و این ربطی به تعداد مناطق آزاد ندارد گفت: اگر مناطق آزاد در برخی از نقاط کشور با مشکل روبرو شده است دلیل نمی شود که دیگر نقاط کشور از داشتن مناطق آزاد بی بهره شوند.
وی با بیان اینکه از 290 نماینده مجلس 68 نفر آنها غایب و 20 نفر هم اصلا رای ندادند و معلوم نیست برای چه به مجلس رفته اند، ادامه داد: در جواب این بی توجهی نمایندگان در مورد مناطق کمتر توسعه یافته کشور از جمله کردستان تنها می توانم بگویم متاسفم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس با 98 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 25رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه به کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جدید رای منفی دادند.
براساس این لایحه به دولت اجازه داده می شد در استان های هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، گلستان (اینچه برون)، کردستان (بانه - مریوان) و سیستان و بلوچستان (سیستان) در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی ایجاد کند.
همچنین به دولت اجازه داده می شد در استان های آذربایجان غربی (سرو - ارومیه)، اصفهان (شاهین شهر)، البرز (دارویی برکت)، خراسان رضوی (خاف، قوچان)، زنجان (زنجان)، فارس (فسا)، قزوین (تاکستان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، لرستان (خرم آباد) و یزد (ابرکوه، میبد) منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی 29 آذرماه نیز با ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مهران، اروند، بانه و مربوان، اینچه برون، اردبیل، بوشهر و سیستان و مناطق دیگر ویژه اقتصادی مخالفت کردند.
لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و اصلاح محدوده برخی از مناطق آزاد از تجمیع پنج لایحه دولت و نظرات نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی تهیه شده بود که مجلسی ها به دلیل مغایرت آن با برنامه پنج ساله پنجم توسعه با آن مخالفت کردند.

کلید واژه ها: استان کردستان -




دوشنبه 5 بهمن 1394 - 18:25:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن