تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816696213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرهيز رئيس مركز آمار از اعلام آمار نادرست از رشد مثبت اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اگرچه رشد منفي موجود به هر حال رابطه‌اي مستقيم با درآمدهاي نفتي و كاهش ارزش صادرات دارد، با اين حال نمي‌توان به سادگي از كار اين موضوع گذشت و بايد براي آن فكري جدي كرد؛ فكري فراتر از مانورهاي تبليغاتي درباره يك توافق!

به گزارش تراز ، گذر هوشمندانه رئيس‌جمهور در سخنان خود از آمار رشد اقتصادي و پرهيز از اعلام آمار نادرست از رشد مثبت اقتصادي از سوي رئيس مركز آمار نشانه‌هاي جدي از رشد منفي و وضعيت نامناسب اقتصاد امسال دارد و قابل پنهان شدن نيست، هرچند برخي از اعضاي كابينه از رشد مثبت يك درصد خبر داده‌اند. با اين حال آمار اشتغال خالص در 2.5 سال اخیر بيانگر افزايش 144 هزار نفري بيكاران در اين دوره بوده است و تعطيلي و نيمه‌تعطيلي واحدهاي توليدي و كاهش قدرت خريد و كسادي بازارها را ديگر نمي‌توان به آينده موكول كرد.
اگرچه رشد منفي موجود به هر حال رابطه‌اي مستقيم با درآمدهاي نفتي و كاهش ارزش صادرات دارد، با اين حال نمي‌توان به سادگي از كار اين موضوع گذشت و بايد براي آن فكري جدي كرد؛ فكري فراتر از مانورهاي تبليغاتي درباره يك توافق!
اكنون ما با مؤلفه‌اي جدي مبني بر نبود يك چشم‌انداز مثبت در قيمت نفت و فرآورده‌هاي نفتي و تمامي كالاهاي صادراتي خود مواجهيم، به خصوص در سال آينده با توجه به روابط سياسي با كشورهاي منطقه حاشيه خليج فارس لابد با مشكلات جدي در حوزه صادرات محصولات كشاورزي نيز مواجه خواهيم شد. روي ديگر خطرناك اين چشم‌انداز نگاه دولت به درآمدهاي غيرواقعي و لحاظ‌كرد آنها در بودجه است. تصدي‌گري‌هاي دولت ظاهراً طي سال‌هاي آينده و براساس قانون برنامه ششم نيز به همين منوال ادامه خواهد يافت، در حالي كه ما اكنون به برنامه‌اي جدي نيازمنديم؛ برنامه‌اي كه از هم‌اكنون بايد به فكر سال آينده باشد؛ برنامه‌اي كه بي‌شك نمي‌توان در آن انتظارات مردم را مانند دوران مذاكرات به آينده انتقال داد.
شريان درآمدهاي نفتي ما و صادرات سال آينده با همه جزئيات، بيشتر از 30 تا 35 ميليارد دلار نخواهد بود و در مقابل افزايش هزينه‌هاي جاري دولت ما را مجبور خواهد كرد پول‌هاي بلوكه‌شده باقي‌مانده را صرف امور جاري و البته سفارشات غربي‌هايي بكنيم كه از قبل براي آن چاله‌ها و چاه‌ها كنده‌اند. متأسفانه با اين روند عجيب در برنامه‌ريزي‌هاي دولتي و بي‌توجهي به نظام برنامه‌ريزي نيز تكليف بخش خصوصي هم در چنين اتمسفري كاملاً مبهم و كدر است، بنابراين تنها شتاب واردات كالاهاي مصرفي در سال آينده را مي‌توان متصور شد بي‌آنكه توجهي به توليد و خيل عظيم بيكاران شود.
با چنين اوضاعي نمي‌توان هميشه با گذر هوشمندانه در جمع رسانه‌ها اقتصاد را به حداقل‌هاي توسعه و چشم‌انداز مثبت رساند و بايد خيلي جدي‌تر از جريان مذاكرات تمام تمركز دولت در حوزه اقتصادي معطوف شود. ا‌گر به تعبير دولتمردان با مذاكرات، ما از چاه بيرون آمده‌ايم، اما بايد تدبيري بينديشيم تا خود را از چاله رخوت و بي‌برنامگي داخلي نجات دهيم، وگرنه در خوشبينانه‌ترين حالت به مرحله قبل از تحريم و اقداماتي مشابه دولت قبل خواهيم رسيد؛ اقداماتي كه تنها با صرف دلارهاي نفتي در هزينه‌هاي جاري نخواهيم توانست حداقل انتظارات خيل عظيم بيكاران و دهك‌هاي پايين جامعه را پاسخگو باشيم.









زمانبندی انتشار: 4 بهمن 1394 - 12:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن