تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805345502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خراسان رضوی با ایجاد ۳۶ مرکز راهنمایی خانواده رتبه نخست کشور را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی: خراسان رضوی با ایجاد ۳۶ مرکز راهنمایی خانواده رتبه نخست کشور را دارد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۳۶ مرکز، رتبه نخست کشور در ایجاد مراکز راهنمایی خانواده را در اختیار دارد و آموزش بیش از ۱۵۰۰ مادر و دختر و ۱۵۰۰ پسر و پدر در راستای ایجاد پیوند مطلوب بین خانواده ها از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام دادیم.
۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن ساعت 12:22

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا - استان خراسان رضوی ، سیدجواد حسینی صبح امروز در دوره تخصصی آموزشی کشوری خانواده درمانی که با حضور مسئولین انجمن های اولیا و مربیان آموزش و پرورش کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد اظهار داشت: مهمترین وظیفه این انجمن پیوند خانه و مدرسه و توانمندسازی این حوزه است.
وی افزود: دو نهاد خانواده و تعلیم و تربیت دارای تاثیرات تعدیلی و تخریبی و تاثیری و تاخیری دارند و فعالیت خوب این دو نهاد موجب بهبود عملکرد بسیاری از بخش های مختلف می شود و در واقع سعادت و شقاوت جامعه به کارکرد این دونهاد بازمی گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به این که نهاد خانواده باعث شکل دهی پایه های اصلی شخصیتی هر فرد است گفت: انسان با نهاد خانواده به‌صورت دائمی در ارتباط است و این رابطه استمرار و فراوانی و شدت و عمق و ثباتی تعطیل نشدنی و همه جانبه است.
وی باتاکید بر این که ارتباط افراد با نهاد خانواده بی بدیل است تصریح کرد: رابطه خوب با این بخش موجب موفقیت فرد در جنبه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی می شود و بر همین اساس است که امروز تحقیقات نشان می دهد نقش خانواده در بیش از ۹۰ درصد آسیب های اجتماعی امروز در جوامع بسیار حیاتی است.
حسینی در ادامه به اهدافی که در نظام های تحصیلی و مقاطع مختلف آموزش و پرورش برای توجه به این بخش در نظر گرفته می‌شود گفت: اگر امروز به دنبال ساختن آینده ای مطلوب برای جامعه خود هستیم باید پلی بین خانواده و مدرسه بزنیم که انجمن های اولیا و مربیان وظیفه ساخت این پل را دارند.
وی با تاکید بر نگاه سیستمی به نهاد خانواده افزود: زمانی کارکردهای خانواده به شکل مطلوبی میسر می شود که بتوانیم ارتباط مطلوبی را بین نقش هایی که در این نهاد وجود دارد ایجاد کنیم تا براساس آن ها تکالیف اعضای خانواده را شناسایی و به دنبال مسیری برای سعادت خانواده باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به شکاف بین نسلی که در جامعه امروز ایران وجود دارد در خصوص اقدامات این سازمان در رفع این شکاف اظهار داشت: در گام اول توجه به برنامه های هویت بخش مثل برنامه های ورزشی و فرهنگی خانوادگی، آموزش بیش از ۱۵۰۰ مادر و دختر و ۱۵۰۰ پسر و پدر در راستای ایجاد پیوند مطلوب بین خانواده ها ،تاسیس دبیرخانه آیین های سنتی در شهرستان های استان ، توجه به ورزش های هویت بخش مثل ورزش باستانی ، بخشی از این اقدامات است.
وی گفت : در آموزش و پرورش خراسان رضوی در کنار ۸۲ مرکز مشاوره در استان ، ۳۶ مرکز راهنمایی خانواده را راه اندازی کردیم و رتبه نخست کشور در این حوزه در اختیار داریم.
حسینی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور نرم افزاری برای بررسی آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس را ایجاد و راه اندازی کردیم که این موضوع نتایج بسیار خوبی را در اختیار ‌ما قرار داده است.
وی با اشاره به آمارها و نتایج یک آزمون که در حوزه آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان استان انجام شد در خصوص برخی از نتایج این آزمون گفت:این بررسی به ما نشان داد ۴۰ درصد دانش آموزان در تمام مقاطع نگران هستند که دیگران را از خود ناراحت نکنند ، یعنی آن ها مهارت کافی برای ارتباط با اطرافیان‌به ویژه خانواده را ندارند ، همچنین ۳۰ درصد آن ها از دروغگویی رنج برده و احساس گناه میکنند یعنی سبک مقابله اجتنابی را در مواجهه با مشکلات در پیش می گیرند .
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان این که امروز تفاوت ارزشی بین نسل های اجتماع هم‌ موضوعی نگران کننده است اظهار داشت: باید از طریق خانواده این موضوع را هم کنترل کنیم و قطعا با شناخت نقش ها در این نهاد اثرگذار می توانیم به دستاوردهای مثبتی دست پیدا کنیم.
وی در پایان گفت : هویت خانوادگی ظرفیت بسیار بالایی است که بر خلاف بسیاری از جوامع هنوز در ایران دارای ارزشهای بسیاربالایی است و باید در نظر داشته باشیم که انجمن های اولیا و مربیان نقش مهمی در این هویت بخشی دارند.   













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن