تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ خطر بیکاری به صدا درآمد/ دولت چه برنامه‌ای برای حل معضل بیکاری دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: زنگ خطر بیکاری به صدا درآمد/ دولت چه برنامه‌ای برای حل معضل بیکاری دارد؟
نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله نشان می دهد 22.7 درصد از فعالان این گروه سنی در پاییز امسال بیکار بوده اند.
به گزارش نامه نیوز، نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز امسال نشان می دهد این شاخص نسبت به پاییز پارسال 0.2 درصد افزایش و نسبت به تابستان امسال، 0.2 درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله نشان می دهد 22.7 درصد از فعالان این گروه سنی در پاییز امسال بیکار بوده اند. همچنین طبق بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله، این نرخ بیکاری نسبت به پاییز پارسال 0.9 درصد افزایش و نسبت به تابستان امسال، 0.7 درصد کاهش یافته است.

بررسی اشتغال در بخش های عمده اقتصادی نیز نشان می دهد در پاییز امسال، بخش خدمات با 49.8 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در رتبه بعدی بخش های صنعت با 32.6 درصد و کشاورزی با 17.6 درصد قرار دارند.

در حالی هم اکنون بیش از 27 درصد جوانان 15 تا 29 ساله کشور بیکار هستند که حل معضل بیکاری در سال های اخیر به چالشی اساسی در اقتصاد کشور تبدیل شده است و اخیرا معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه با بحران بیکاری روبرو هستیم، گفته است موج تحصيل كرده بيكار نشان می‌دهد نظام مهارتی كشور مشكل دارد.

در این شرایط علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری را تک رقمی خواهیم کرد، گفته است این امر با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در کشور امکان پذیر است. به گفته وی، در حال حاضر میزان سرمایه گذاری در ایران کم است و کفایت نمی کند، ضمن اینکه یک درصد رشد اقتصادی نیازمند یک تریلیون ریال (۱۰۰ هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری و رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی نیازمند سرمایه گذاری ۸ تریلیون ریال (۸۰۰ هزار میلیارد تومان) است. در این مسیر به جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمندیم.در همین رابطه وزارت کار طرح های مختلفی را برای حل معضل بیکاری در حال بررسی دارد. جمشید تقی زاده  معاون وزیر کار در این رابطه با اعلام معافیت دو ساله کارفرمایان در پنج سال اجرای برنامه ششم با جذب فارغ‌التحصیلان بیکار گفته است این برنامه با هدف ترغیب و تشویق کارفرمایان و کار آفرینان بخش خصوصی و تعاونی برای جذب نیروی کار جوان، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال زایی طراحی شده و  آئین نامه اجرایی آن و شیوه معرفی، زمینه‌های کاری اولویت دار، نحوه تامین هزینه‌ها پس از تصویب در هیئت وزیران اعلام خواهد شد.
اگرچه وزیر کار از تک رقمی شدن نرخ بیکاری خبر داده است اما کارشناسان معتقدند تا زمانی که اقتصاد کشور از رکود خارج نشود نمی توان به حل مشکل بیکاری در کشور امیدوار بود و دولت برای حل معضل بیکاری باید سیاست های اقتصادی را اجرایی کند که صنایع کشور تولید خود را افزایش داده و رونق به اقتصاد کشور بازگردد. این موضوع در نهایت باعث جذب نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.علاوه بر این موضوع دیگری که کارشناسان بر آن تاکید می کنند ورود نیروی کار تحصیل کرده به بازار کار و عدم وجود عرضه مناسب در بازار کار است. به اعتقاد کارشناسان همه ساله حجم بالایی از جوانان تحصیل کرده وارد بازار کار می شوند و باید برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری شرایطی فراهم شود که افراد تحصیل کرده باعث افزایش نرخ بیکاری نشوند.




۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن