تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802902566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله آمریکا به داعش افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
حمله آمریکا به داعش افغانستان




در بحبوحه افزایش حضور داعش در جنوب شرق افغانستان، وزارت دفاع آمریکا مجوز عملیات نظامی علیه این گروه را صادر کرد. این نخستین بار است که آمریکا از مجوز حمله به داعش در خارج از عراق و سوریه خبر می‌دهد.





خبرگزاری ایسنا: در بحبوحه افزایش حضور داعش در جنوب شرق افغانستان، وزارت دفاع آمریکا مجوز عملیات نظامی علیه این گروه را صادر کرد. این نخستین بار است که آمریکا از مجوز حمله به داعش در خارج از عراق و سوریه خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آنتی‌وار، پیشتر نیروهای آمریکایی در افغانستان به انجام حملات محدود علیه داعش می‌پرداختند و تنها زمانی دست به حمله می‌زدند که مواضع خودشان هدف حملات این گروه تروریستی قرار می‌گرفت.

اگرچه حکم جدید پنتاگون علنی نشده اما گفته می‌شود که نیروهای آمریکایی اجازه دارند از این پس دست به حملات گسترده علیه هرگونه گروه تروریسنی چون داعش در افغانستان بزنند.

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا بر این باور بودند که دولت واشنگتن اقدام مناسبی برای مقابله با داعش و نفوذ این گروه در افغانستان انجام نداده است.

اخیرا نیز پنتاگون گزارش داده که تلاش‌های نیروهای امنیتی و سربازان افغانستان و آمریکا باعث شده تا این گروه تروریستی دیگر همانند سابق در افغانستان عمل نکند و ضعیف‌تر شده است.

داعش هنوز هم منطقه‌ای کوچک در افغانستان را از آن خود دارد و علیه طالبان می‌جنگند تا مناطق بیشتری را از آن خود کند. این گروه تروریستی از مناطق مختلف افغانستان نیرو جذب می‌کند.

مجوز عملیات نظامی در افغانستان در حالی صادر می‌شود که کاخ سفید پایان عملیات نظامی خود در افغانستان را در سال ۲۰۱۴ رسما اعلام کرده بود.

در همین حال، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درگزارشی از صدور این حکم توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا طی دو هفته گذشته خبر داده و آن را دلیلی بر نگرانی کاخ‌سفید از قدرت گرفتن گروه‌های "جهادی" در مناطقی از افغانستان ارزیابی کرد.

چند هفته پیش هم در خبرها آمد که ژنرال جان کمبل، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت از باراک اوباما خواهد خواست تا بیشترین شمار نیروهای آمریکایی موجود در افغانستان را تا زمانی‌که ممکن است، در این کشور نگهدارد.

کمبل در اواخر ماه دسامبر گفته‌ بود ادامه حضور ۹۸۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان برای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور حیاتی است و چارچوب زمانی رساندن شمار نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان به ۵۵۰۰ نفر تا اول ژانویه ۲۰۱۷ باید تا زمان ممکن به تاخیر انداخته شود.

داعش در افغانستان "جایگاه مردمی ندارد"

همزمان عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان در اظهار نظری مدعی شده است گروه‌های جهادی چون داعش "پایگاهی در میان مردم" افغانستان ندارند و نمی‌توانند از "تفرقه مذهبی" سود ببرند.

عبدالله، روز پنجشنبه گفت: آنها (داعش) در اینجا هرگز به مانند طالبان قدرت نگرفته‌اند. آنها اینجا از حمایتی برخوردار نیستند. در کشورهای دیگر (این گروه‌ها) از اختلافات مذهبی سود برده‌اند اما در افغانستان مردم با جدیت در برابر گروه‌های تروریستی متحدند."

وی همچنین گفته است که او حملات "سخت" یکسال گذشته و تلفات آن را به یاد دارد و نمی‌خواهد اهمیت این وقایع را نادیده بگیرد اما از نظر او نسل جوان افغانستان اکنون مخالف "طالبان و افراطی‌گری" شده است.

در یکسال گذشته گزارش‌هایی از قدرت گرفتن داعش در بخش‌های شرقی افغانستان منتشر شده است؛ مناطقی چون ننگرهار که گزارش‌ها از نبرد شدید میان گروه موسوم به داعش با شبه‌نظامیان طالبان حکایت داشته است.







تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن