واضح آرشیو وب فارسی:دزنیوز: به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، خدا در قرآن، تورات و انجیل واقعى را مایه نور و هدایت مردم شمرده مى فرماید: ما تورات را نازل کردیم، در حالى که در آن هدایت و نور بود و پیامبران ـ که در برابر فرمان خدا تسلیم بودند ـ با آن براى یهود حکم مى کردند. و […]به گزارش سرویس دینی جام نیـوز ، خدا در قرآن، تورات و انجیل واقعى را مایه نور و هدایت مردم شمرده مى فرماید: ما تورات را نازل کردیم، در حالى که در آن هدایت و نور بود و پیامبران ـ که در برابر فرمان خدا تسلیم بودند ـ با آن براى یهود حکم مى کردند. و در چند آیه بعد مى فرماید: و به دنبال آن (پیامبران) عیسى بن مریم را فرستادیم، در حالى که کتاب تورات را که پیش از او فرستاده شده بود، تصدیق مى کرد و انجیل را به او دادیم که در آن هدایت و نور بود. این در حالى است که درباره کتاب هاى فعلى که در دست یهود و نصاراست مى فرماید: پس، واى بر آنها که نوشته اى با دست خود مى نویسند، سپس مى گویند این از طرف خداست، تا آن را به بهاى کمى بفروشند. پس واى بر آن ها از آن چه با دست خود نوشتند و واى بر آنان از آن چه از این راه به دست مى آورند. معجزه پیامبر اسلام(ص) قرآن است و برخلاف انبیاء دیگر خود قرآن و متن آن معجزه و غیر قابل تحریف است. خود قرآن کتابی است که دارای قوت متن بوده و ویژگی ای دارد که نمی تواند بشر آنرا تحریف نماید و خود قرآن بشارت داده که از متن و اصل قرآن محافظت کند در این صورت و با این ویژگی مشخص می شود که قرآن مثل دیگر کتابها نیست و قابل مقایسه محتوایی و معجزه ای نمی باشد لذا با این مشخصات دیگر نباید گفت که کتابهای آسمانی غیر قرآن مثل قرآن نباید تحریف می شدند چون نزول و مشخصه آنها با قرآن متفاوت بوده است.[۱] عقل سلیم، وجود پاره ای از گزاره های انحرافی در کتاب مقدس را، نشانه تردید ناپذیر تحریف در این کتاب می شمارد که در ادامه به مواردی از این گزاره های انحرافی اشاره می کنیم: خدا در کتاب مقدس خداوند در کتاب مقدس به صورت ضعیف، ناقص، ترسو، حسود و انسان واره توصیف و مساوی با حضرت عیسی دانسته شده است. به عنوان مثال، علّت منع آدم و حوّا از درخت ممنوعه و اخراج آن دو از بهشت، آن بوده که خداوند ترسیده بود که آدم با خوردن از میوه درخت ممنوعه، عارف به نیک و بد گردیده و از تمام جهات مانند خداوند گردد؛ یعنی حیات ابدی پیدا کند. [۲] در عهد جدید، علّت مخالفت یهودیان با حضرت عیسی الوهیت وی دانسته شده است. [۳] در نامه پولس به فیلپیان، خدا و عیسی هم تراز و برابر معرفی شده است. [۴] حال با توجه به اینکه آموزه های فوق با قدرت، علم، حکمت الهی و غنای ذاتی پروردگار در تعارض می باشد و عقل سلیم نیز ساحت مقدس ربوبی را از نسبت های فوق مبرا و منزه می داند، پس چنین نسبت هایی ناشی از توهمات انحرافی انسانها است که به نام دین آسمانی قالب گردیده است. پیامبران در کتاب مقدس متأسفانه در کتاب مقدس نسبت های ضداخلاقی و ناروایی درباره پیامبران الهی مطرح شده است. به عنوان مثال: گفته شده که حضرت لوط، توسط دخترانش با شراب مست می شود و در نتیجه با دختران خود همبستر می شود تا از لوط نسلی به یادگار بماند. [۵] یا حضرت ابراهیم به علّت ترس از جانش، زن خود ساره را که از زیبایی فوق العاده ای برخوردار بوده به عنوان خواهر خود در دربار فرعون معرّفی و به فرعون تزویج می کند که سرانجام فرعون از واقعیت مطلب مطلع می شود و ابراهیم را بخاطر اقدامش سرزنش می کند. [۶] یا حضرت داود به خاطر پنهان نگهداشتن رابطه نامشروعش با زن «اوریاه رحتّی»، او را که از مجاهدان مخلص و پاکدل بوده است بر اثر یک توطئه به قتل می رساند و زن او را تصاحب می کند. [۷] یا حضرت سلیمان بخاطر تمایل زنانش به بت پرستی، دستور ساخت و ساز بتخانه های متعدد را صادر می کند. [۸] یا به حضرت عیسی نسبت داده اند که وی در اثر معجزه ای در یک مراسم عروسی، شرابی بسیار مست کننده تهیه می کند، [۹] در حالیکه شراب در کتاب مقدس تحریم گردیده است. [۱۰] و یا به ایشان نسبت داده اند که وی پاهایش را با اشک زن خاطئه شستشو و با موهای او خشک می کرده است؛ [۱۱] و نمونه های شرم آور دیگری که حکایت از تحریف خطرناک در کتاب مقدس دارد. [۱۲] در حالیکه پیامبران الهی باید واجد صفات و اخلاقی باشند که ذرّه ای خدشه به امانت داری و صداقت آنان در پیام رسانی از جانب خداوند وجود نداشته باشد، امّا تصویر پیامبران الهی در کتاب مقدس آنچنان مخدوش و آلوده است که جای هیچ اطمینان منطقی، بر صداقت و درستکاری و امانت داری آنان باقی نمی ماند. نکته جالب اینکه برخی کشیشان مسیحی نه تنها این موارد را تحریف به شمار نمی آورند بلکه آنها را واقعیت تاریخی که کتاب مقدس از آنها خبر داده عنوان می کنند. تقدس بیش از اندازه ای که این کشیشان مسیحی برای کتاب مقدس قائل شده اند، باعث شده که وجود اشتباه و خطا و عصیان برای پیامبران الهی که از جانب خداوند برای هدایت بشر برگزیده شده اند را طبیعی جلوه بدهند ولی به خود اجازه نمی دهند که بگویند این مطالب تحریف شده و به وسیله دیگران در انجیل راه پیدا کرده است. در این فیلم به خوبی مشاهده می کنید که این کشیش مسیحی ایرانی تبار حاضر نیست این تحریفات را در کتاب مقدس رد کند و این دروغ ها را نسبت به پیامبران الهی صحیح قلمداد می کند. پی نوشت: [۱] مشخصه قرآن و کتاب مقدس و مسئله تحریف ص ۳٫ [۲] کتاب مقدس عهد عتیق سفر پیدایش باب ۲: ۱۶ و ۲۵ باب ۳: ۳۴ـ۱٫ [۳] همان عهد جدید، انجیل متی یوحنا باب ۱۰: ۳۸ـ۳۱٫ [۴] همان رساله پولس به فیلپیان، باب ۲: ۱۱ـ۱۰٫ [۵] همان عهد عتیق سفر پیدایش، باب ۱۹: ۳۸ـ۳۱٫ [۶] همان، باب ۱۲: ۲۰ـ۱۲ و باب ۲۰: ۱۲ـ۲٫ [۷] همان کتاب دوم سموئیل باب ۱۱: ۲۷ـ۲٫ [۸] همان کتاب اول پادشاهان باب ۱۱: ۱۴-۱٫ [۹] عهد جدید، انجیل یوحنّا، ب ۲: ۱۱ـ۱٫ [۱۰] عهد عتیق، سفر لاویان، ب ۱۰: ۱۰ـ۹٫ [۱۱] عهد جدید انجیل لوقاب ۷: ۴۷ـ۳۷٫ [۱۲] برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به البیان تألیف آیت الله خوئی ترجمه صادق نجمی و هاشم زاده هریسی، ج اول، از ص ۹۰ الی ۱۰۰٫
جمعه ، ۲بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دزنیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]