تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819008681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا: حضرت معصومه (س) آگاه به زمان و مطیع امام بودند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا:
حضرت معصومه (س) آگاه به زمان و مطیع امام بودند
عضو هیئت علمی جامعة الزهرا گفت: همه ویژگی‌های حضرت معصومه (س) می‌تواند شاخص و الگو برای نسل امروز باشد، ولی مهم‌ترین وظیفه ایشان آگاه به زمان و مطیع امام بودن است.

خبرگزاری فارس: حضرت معصومه (س) آگاه به زمان و مطیع امام بودند



معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: حضرت معصومه (س) تربیت شده فرهنگ اهل بیت (ع) هستند و زیر نظر پدر و برادرشان تربیت شده بودند. وی خاطرنشان کرد: بدون تردید آنچه حضرت آموختند، محور اصلی دین اسلام یعنی امامت و پذیرش ولایت اهل بیت (ع) بوده است. عضو هیئت علمی جامعة الزهرا با اشاره به مضامین زیارتنامه حضرت معصومه (س) گفت: در زیارتنامه حضرت ذکر شده است سلام بر کسی که امین و حجت امامش بود و مورد اعتماد امام زمانش قرار گرفت، به طوری که امام رضا (ع) با فراخوانی برای شهر مرو، ماموریتی به ایشان محول کردند. وی ادامه داد:‌ این امر نشان‌دهنده این است که ولایت‌پذیری ایشان به اندازه‌ای بود که مورد اعتماد امام زمانشان قرار گرفتند. ظهیری کریمه اهل بیت (س) را یکی از راویان حدیث معرفی کرد و افزود: آن حضرت جزء راویان حدیث هستند، از جمله احادیثی که از ایشان نقل کردند، حدیث غدیر بوده که محور آن امامت و ولایت است و همچنین ایشان در مسیر نشر ارزش‌ها و دین اسلام پاسخگوی سئوالات مردم مدینه بودند. وی تصریح کرد: حضرت جمعی را تشکیل دادند تا به دفاع از مسئله امامت بپردازند، در حقیقت عمر کوتاه حضرت وقف عمل به شریعت، دین اسلام و نشر آن شد. عضو هیئت علمی جامعة الزهرا یادآور شد: کریمه اهل بیت (س) به عنوان امین و مورد اعتماد قرار گرفتند، نقل زیارتنامه ماثوره برای ایشان از سوی امام معصوم و روایت‌هایی درباره حضرت گواه امتیاز و برتری ایشان بر سایر خواهران و برادران است. وی با اشاره به وعده امام صادق (ع) درباره حضرت معصومه (س) گفت: ایشان فرمودند فرزندی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) به دنیا می‌آید که با وجود ایشان همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند، بهشتی شدن یک امتیاز و برکت است. ظهیری خاطرنشان کرد: وجود حضرت معصومه (س) سبب شکل‌گیری بسیاری از انقلاب‌ها و توفیق‌ها از جمله تاسیس حوزه علمیه قم و نشر دین اسلام به سایر بلاد شد. وی تصریح کرد: همه ویژگی‌های حضرت معصومه (س) می‌تواند شاخص و الگو برای نسل امروز باشد، ولی مهم‌ترین وظیفه ایشان آگاهی به زمان و مطیع امام بودن است.

94/11/01 - 13:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن