تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814642143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ روز هوای پاک، آلودگی را یادآوری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ روز هوای پاک، آلودگی را یادآوری می کند


معاون سازمان محیط زیست گفت: نامگذاری ۲۹ دی به عنوان روز هوای پاک باعث می شود خطر آلودگی ها گوشزد شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر متصدی معاون سازمان محیط زیست در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر درباره نام گذاری 29 دی به عنوان روز هوای پاک  گفت: از سال های گذشته، یعنی از 15 سال پیش به منظور افزایش میزان مشارکت مردم وسایر بخش های دیگر در بحث کاهش آلودگی هوا این نامگذاری انجام شد. یادآور می شود که 29 دی در سال 74 به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شد و 20 سال از آن گذشته است. متصدی افزود: فقط با مشارکت و ایفای نقش تک تک ما  آلودگی هوا قابل کاهش است. بنابراین هرساله سعی می کنیم این موضوع را به همه گوشزد کنیم. معاون سازمان محیط زیست گفت: علت اصلی نام گذاری  29 دی این است که بدترین روز های آلوددگی را دردی ماه داریم و آلودگی دروسط زمستان بیشتر است. وی افزود: نقش  تک تک ما هم می تواند کاهند و افزاینده باشد، ما می خواهیم بگوییم نقش ما کاهش دهند است و ما هر کدام می توانیم نقش های گوناگونی نیز در این خصوص داشته باشیم. و شعار امسال روز هوای پاک نقش من در کاهش آلودگی هوا است و ما هم می توانیم نقشی در این خصوص داشته باشیم. معاون سازمان محیط زیست افزود: به عنوان مثال یک نفر با سوار شدن بر خودروی خود در سطح شهر می تواند ایجاد آلودگی کند و یا ممکن است همان شخص بدون خودرو برای خرید  به سطح شهر با دوچرخه و یا پیاده برود و امیدوارم نقش ما همیشه موثر باشد. متصدی در خصوص رفع آلاینده ها گفت: وقتی دستگاه های دولتی، خصوصی و مردم نقش دارند و منابع آلوده در شهرهای ما مشخص وسهم انها  در آلودگی هوا کاملا مشخص است و بحث آلودگی هوا، سیاست ها و برنامه های دولت هم  نیز مشخص است.  متصدی تصریح کرد: از یکی دو سال گذشته و از اواسط 92 با تغییرومصوبه دولت فعالیت های زیادی در بخش دولتی صورت گرفته است.از جمله می توان به اصلاح سوخت کشور در کلان شهرها، حذف سوخت پتروشیمی،اصلاح سیستم الایندگی و ارتقاء استاندارد خودرو ها  بعد از 8 سال رکود به استاندارد یورو 4، ایجاد شرایط مناسبت برای معاینه فنی یک پارچه خودروها که در روزهای آینده شاهد  افتتاح ان خواهیم بود و نیز بسیاری از فعالیت هایی که صورت گرفته است است اشاره کرد و این  نشان از تعهد دولت به کاهش آلودگی هوا بوده و همچنین افزایش میزان گاز در نیروگاهها که نسبت به پارسال 18 درصد افزایش داشته و  همه اینها نشان از تعهد دولت در کاهش آلودگی بوده است.  متصدی گفت: ما ازهمه مردم تقاضا داریم که برای کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند و در این خصوص نیز سازمان محیط زیست  فعالیت هایی را انجام داده که می توان به تعطیلی مدارس، تعطیلی برخی خودروها و نیروگاهها و همچنین نظارت سازمان محیط زیست بوده است.  

متصدی درباره شاخص استاندراد بین اللملی هوا گفت: ما مطابق با ای پی ای و شاخص هایی که در سایر کشورها وجود دارد استفاده می کنیم. یعنی اگر شاخص، صفر تا پنجاه باشد هوا پاک است، 50 تا 100 هوا سالم است، 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروههای حساس، 150 تا 200 نا سالم برای همه افراد، 200 تا 300 اضطراری و خیلی ناسالم و 300 تا 500 هم خطرناک است . متصدی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک در کشور ایران از 200 به بالا شرایط اضطراری خوانده می شود.
دانلود  

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن