تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818778694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سود چند برابری شرکت‌های نفتی هند پس از لغو تحریم‌ ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: شرکت‌های «چنای پترولیوم» و «فراساحلی آبان هند» پس از لغو تحریم‌های ایران امکان افزایش سرمایه و گسترش فعالیت از طریق دریافت بیمه اتکایی ارزان‌تر و دسترسی به بانک‌های آمریکایی خواهند داشت و این شرایط سود چندبرابری نصیب آنها می‌کند.

به گزارش تراز ، به نقل از بیزینس استاندارد، لغو تحریم‌ها علیه ایران به شرکت‌‌های «چنای پترولیوم» و «فراساحلی آبان» که هر دو در چنای مستقر هستند، کمک خواهد کرد.

این دو شرکت به شدت تحت تاثیر تحریم‌های ایران قرار گرفته بودند. از جمله اینکه مجبور بودند تاهزینه بیمه بیشتری پرداخت کنند.

درحالی‌که شرکت چنای پترولیوم از اظهارنظر خودداری کرد، منابع صنعتی و افراد مطلع گفتند برداشته شدن تحریم‌های ایران به این شرکت به عنوان شعبه‌ای از شرکت ایندین اویل برای دریافت بیمه اتکایی و دسترسی به بانک‌های آمریکایی کمک خواهد کرد.

از آنجایی که شرکت‌های چندملیتی به شرکت چنای پترولیوم که یکی از سهام‌دارانش ایرانی است، بیمه اتکایی ارائه نمی‌دادند، این شرکت مجبور بود تا مبلغ بیشتری برای بیمه اتکایی بپردازد.

حضور نفت‌ایران اینترترد (شعبه شرکت ملی نفت ایران در سوئیس) به عنوان سهام‌دار این شرکت، چالشی برای این شرکت محسوب می‌شد. این سهام‌دار ایرانی حدود 15.40درصد سهام شرکت چنای پترولیوم را در اختیار دارد.

از زمانی‌که شریک ایرانی تمایلی به خروج ندارد، این پالایشگاه مستقل به علت تحریم‌ها نمی‌توانست با شرکت ایندین اویل ادغام شود و سرمایه‌اش را افزایش دهد.

شرکت ایندین اویل به تنهایی نمی‌تواند پول تزریق کند؛ درصورتی که شرکت چنای پترولیوم سهام حقوق را منتشر کند، سهام شریک ایرانی‌اش را نیز افزایش داده است. تزریق مستقیم سرمایه به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقدور نیست.

دیگر شرکتی که از رفع تحریم‌ها سود می‌برد، شرکت فراساحلی آبان است که خدمات حفاری و حمایتی برای اکتشاف و تولید نفت در فرا ساحل فراهم می‌کند. این شرکت قبلا اعلام کرده بود در صورت برداشته شدن تحریم‌های ایران، بزرگ ترین بازار برای نصب و راه‌اندازی دکل‌ها، امکان سود بری از توسعه دکل‌ها و همچنین بهینه‌سازی هزینه بیمه برای این شرکت فراهم می‌شود.

حدود 35 درصد درآمدهای این شرکت از توسعه 5 دکل در ایران تامین می‌شود. تعلیق تحریم‌ها به شرکت کمک می‌کند تا وضعیت سرمایه فعال خود را بهبود دهد.

هزینه‌های بیمه که حدود 9 درصد هزینه‌های فعالیت است، کاهش می‌یابد و این امر به این شرکت کمک می‌کند تا بیشتر سود کند. انتظار می‌رود با لغو تحریم‌ها تقاضا برای نصب و راه‌اندازی دکل‌های حفاری در جهان افزایش یابد.


منبع: فارس







زمانبندی انتشار: 28 دى 1394 - 17:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن