تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819027485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محور اصلي تبليغ را قرآن قرار دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: محور اصلي تبليغ را قرآن قرار دهيم
رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مبلغان حوزه‌هاي علميه که شامل دهها هزار نفر مي باشند هر کدام يک خاطره خنده دار با رويکرد تبليغي و ترويجي تعريف کنند به راحتي مي توان شبکه خندوانه با رويکردي حکيمانه راه اندازي کرد.


رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مبلغان حوزه‌هاي علميه که شامل دهها هزار نفر مي باشند هر کدام يک خاطره خنده دار با رويکرد تبليغي و ترويجي تعريف کنند به راحتي مي توان شبکه خندوانه با رويکردي حکيمانه راه اندازي کرد.

حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي شامگاه چهارشنبه 23 دي ماه، در اولين همايش انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه که  در دارالقرآن علامه طباطبايي (ره) برگزارشد اظهار داشت: قرآن مي گويد اگر در موردي شک داريد از من بپرسيد و بايد يک طلبه مبلغ، قرآن و نهج البلاغه را محور تبليغ خود قرار دهد.

اين مفسّر قرآن کريم افزود: متاسفانه وقتي در خصوص نهج البلاغه سوال مي شود، کمتر کسي با آن آشنايي داشته و يا نمي داند که نهج البلاغه چند خطبه دارد. رئيس ستاد اقامه نماز با بيان اينکه قرآن مهجور و اهلبيت (ع) مظلوم هستند گفت: حوزه هاي علميه به واسطه طلاب و فضلاي خود بايد قرآن را از مهجوريت و اهل بيت (ع) را از مظلوميت خارج کنند.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با تاکيد برضرورت توجه و عمل به قرآن کريم تصريح کرد: تمامي فعاليت هاي تبليغي بايد قرآن محور باشد و منبريان از قرآن در امر تبليغ استفاده کنند. وي افزود: در اکثر اوقات، منابر وسخنراني ها خالي از تفسير قرآن کريم است در حالي که منبر و سخنراني بايد به گونه اي باشد که مردم در آن مفاهيم بلند قرآن کريم را بياموزند ودر زندگي خود برآن جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با بيان اينکه قرآن ذکر است، گفت: حضرت آيت الله مکارم شيرازي به من گفتند، خيروبرکتي را که از تفسير نمونه ديده از هيچ کار ديگري نديده است و اگر هم برنامه درس هايي از قرآن من در تلويزيون استمرار پيدا کرده است براي اين است که يک برنامه قرآني است و قرآن خوش بيان است.

وي با اشاره به ضرورت تربيت طلاب قرآني، خواستار توجه حوزه‌هاي علميه و دستگاه‌هاي ذيربط به اين امر شد و تصريح کرد: طلاب بايد به گونه اي تربيت شوند که بتوانند جواب وهابيت و اهل سنت را براساس قرآن بدهند.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي افزود: اگر قرآن داشته باشيم هيچ کم نداريم و اگر بودجه و نيرو در خصوص خارج کردن قرآن از مهجوريت توسط نهادهاي مربوطه در نظر گرفته شود غم پيامبر (ص) برطرف و طلاب از منابر و سخنراني هاي پربارتري برخوردار خواهند شد. وي با بيان اين که قداست و ارزش هاي موجود را بايد احصاء کرد و مباحث بي ارزش و بي فايده در برنامه ريزي ها حذف شود، خاظرنشان کرد: بايد از تعطيلات حوزه در جهت تفسير قرآن و نهج البلاغه که متأسفانه مهجور مانده است، بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي با گلايه از بي‌مهري به قرآن و نهج البلاغه در حوزه‌هاي علميه، گفت: برخي استاد کفايه بودن را افتخاري براي خود مي‌دانند، اين در حالي است که نبايد عزت خود را از کفايه بخواهيم بلکه بايد از قرآن و نهج البلاغه طلب کنيم.

وي تدبر در قرآن را امري واجب دانست و خاطرنشان کرد: تدبر در قرآن به فهم صحيح از مفاهيم کلام الهي کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي با بيان اين که مبلغان ديني بايد از پرداختن به مسائل غير مرتبط بر روي منابر به شدت پرهيز کنند، افزود: تبليغ دين بايد اثرگذار و با بهره گيري از ابزار مناسب صورت گيرد.

وي با بيان اين که متأسفانه برخي ها قرآن و مباني اصيل و ارزشمند موجود در اين کتاب الهي را کنار مي گذارند و به بيان برخي مطالب ديگر که گاهاً بي پايه اساس است مي پردازند، بيان داشت: در کلام الهي آيات متعددي در خصوص اخلاق، تهذيب، تبليغ، تحليل‌هاي سياسي و مطالب مفيد ديگر موجود است و بايد از اين مطالب ارزنده در تبليغ دين بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي با تأکيد براين که تفسير قرآن بايد ساده و قابل فهم باشد، گفت: مبلغان مي توانند بر روي منابر و جلسات تفسير، در کوتاه ترين زمان تفسيري از آيات الهي داشته باشند و از پرگويي به شدت پرهيز کنند.

وي با بيان اين که بيان مبلغان بر روي منابر بايد به گونه اي باشد که بر روي افکار جوانان اثرگذار شود، خاطرنشان کرد: بيان مطالب غير ضروري در منابر، اثرگذاري تبليغي را کاهش خواهد داد.

اين معلم قرآن با تأکيد براين که دروس حوزه بايد قرآن محور باشد، ادامه داد: اگر دروس و برنامه هاي علمي حوزه را با محوريت قرآن دنبال کنيم،شاهد خارج شدن قرآن از مهجوريت خواهيم بود.





منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن