تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خليلزاد: چشم‌انداز مذاكرات صلح افغانستان اميدواركننده نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خليلزاد: چشم‌انداز مذاكرات صلح افغانستان اميدواركننده نيست
سفير سابق امريكا در افغانستان و عراق در مورد روند صلح افغانستان گفت كه نتيجه نشست چهارجانبه صلح اين كشور به دليل اقدام مشكوك پاكستان عليه گروه‌هاي تروريستي، اميدوار كننده نيست.
در شرايطي كه مذاكرات چهارجانبه براي پايان دادن به درگيري‌ها در افغانستان ادامه دارد ولي به گفته منابع چشم‌انداز مذاكرات صلح افغانستان اميدوار‌كننده نيست. زلماى خليلزاد، سفير سابق امريكا در افغانستان و عراق روز شنبه گفت كه از نقش پاكستان در روند صلح نااميد شده است و از امريكا خواسته همكارى‌هاى خود را با اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان مشروط كند تا اين كشور گروه‌هاي تروريستي و مسلح را پاي ميز مذاكره حاضر كند.
خليلزاد گفت: «پاكستان بايد در عمل ثابت كند كه اين كشور، عليه همه گروه‌هاى تروريستى اقدامات جدى انجام مي‌دهد كه با روند صلح تركيب نمي‌شود.» اين ديپلمات سابق امريكا اذعان داشت: «پاكستان تاكنون هيچ تعهد شفافي نداده است و اظهارات روشني در نشست اسلام آباد در مورد صلح نيز انجام نشده است.»
خليلزاد تصريح كرد: اسلام‎آباد بايد اعلام كند عليه گروه‌هاى تروريستى كه در پاكستان حضور دارند و در روند صلح مشاركت نمي‌كنند، اقدامات جدى انجام خواهد داد. زلماي خليلزاد با ابراز نگرانى گفت: اگر روند مذاكرات صلح طولاني شود و مردم به اين باور برسند كه اين روند به آساني موفق نخواهد شد، در اين صورت فصل آينده جنگ بسيار دشوار و خطرناك خواهد شد. وى افزود: «در نشست چهار جانبه اسلام آباد، از پاكستان اميدهاى زيادي داشتم، اما در عمل هيچ اقدامي صورت نپذيرفت.» از سوي ديگر طالبان افغانستان نيز در وب‌سايت رسمي خود نسبت به مذاكرات صلح و برگزاري نشست‌هايي در اين مورد واكنش نشان داد. طالبان با اشاره به تغيير پي‌درپي استراتژي، برنامه و اهداف نيروهاي خارجي تأكيد كرد كه آنها فاز جديد مأموريت خود را تحت نام مأموريت كمكي و حمايتي آغاز كردند تا به روش جديد مردم مظلوم افغانستان را مورد اذيت و آزار قرار دهند. طالبان اظهار داشتند كه نيروهاي خارجي يك‌بار ديگر بر خلاف وعده‌هاي خود جنگ را آغاز كرده‌اند و به‌طور آشكار در جنگ هلمند شركت مي‌كنند. طالبان «پايان اشغال كشورشان»، «پايان جنگ» و «ايجاد نظام اسلامي» را سه شرط براي آغاز مذاكرات صلح ذكر كرده است.





تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن