تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820599627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتگوی ۱۸:۳۰/ شکار محصولات تقلبی با سامانه جامع مدیریت آزمایشگاهی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گفتگوی ۱۸:۳۰/ شکار محصولات تقلبی با سامانه جامع مدیریت آزمایشگاهی


رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز به شدت افزایش یافته است گفت: سامانه جامع مدیریت آزمایشگاهی جهت اطلاع همه مردم از کیفیت محصولات غذایی و دارویی تا سال آینده راه‌‌اندازی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز افزایش یافته است. رسول دیناروند افزود با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مدیریت آزمایشگاهی در آینده نزدیک ادامه داد: تعرفه‌های آزمایشگاهی تا پایان سال اصلاح خواهد شد. رئیس سازمان غذا و دارو این موضوع را در برنامه گفتگوی 18:30 بررسی کرد. رسول دیناروند با اشاره به مسئولیت سنگین سازمان غذا و دارو در قبال سلامتی محصولات غذایی گفت: یکی از ماموریت‌های مهم و اصلی ما در سازمان غذا و دارو این بوده که به مردم اطمینان دهیم که فرآورده‌های سلامت از صحت لازم برخوردارند و این وظیفه سنگینی به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به اینکه کالاهای سلامت وسیع بوده و در حوزه‌های مختلفی همچون محصولات آشامیدنی، بهداشتی،‌ مکمل، دارو،‌ واکسن، تجهیزات پزشکی و غیره است افزود: باید از صحت و سلامت همچنین کیفیت همه این محصولات اطمینان داشته باشیم و در مسیر تعیین کیفیت نمی‌توان آزمایشگاه‌ها را نادیده گرفت چرا که در این موضوع نقش محوری دارد.



رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از معضلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم مسئله تقلب‌هاست و همانطور که در تولید از فناوری ا ستفاده می‌شود، متاسفانه متقلبان از این مسئله غافل نبوده و از این موضوع استفاده می‌کنند البته این مسئله در همه دنیا وجود دارد و تنها اختصاص به ایران ندارد و ما در حال حاضر جلوی ورود کالاهای تقلبی به کشور را گرفته ایم.

دیناروند ادامه داد: برخی هنرشان کاهش قیمت است تا تولید کننده سود بیشتری ببرد و معمولا این کار با تقلب امکان‌پذیر است. به طور مثال اگر فلان محصول تهیه نیم لیتر آن 5 هزار تومان باشد در بازار هزار تومان به فروش می‌رسد. شناسایی تقلبات راحت نیست و گاهی دستگاه‌های ناظر از متقلبین عقب می‌افتد ولی ما موفق شدیم با حمایتهای وزیر بهداشت سامانه ای را راه اندازی کنیم که محصولات تقلبی را به سرعت و با دقت بیشتری شناسایی کنیم که این سامانه تا سال آینده بطور رسمی راه اندازی می شود و در حال حاضر تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز درگیر این پرژه هستند.
   


شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن