محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1840538404
نقد و بررسی فیلم بوفالو/ بوفالو ضد قصه است
واضح آرشیو وب فارسی:سلام سینما: اولین ساخته کاوه سجادی حسینی «شب، بیرون» نام دارد. فیلم «بوفالو» در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. نشست و نقد و برسی این فیلم23 دی در فرهنگسرای فردوس باحضور کارگردان فیلم کاوه سجادی حسینی و سهیلا گلستانی بازیگر و مازیار فکری ارشاد منتقدبرگزار شد . این فیلم در مرداب ساخته شده است یکی از حاضران درباره سختی کار و فیلمبرداری زیر مرداب و اینکه فکر اولیه از کجا آمده سوال کرد که سجادی توضیح داد:فیلمسازی کلا سخت است ولی این کار به خاطر شرایط آب و هوایی که داشتیم بسیار سخت بود چرا که ما پلان هایی داشتیم که دوربین را داخل قایق می گذاشتیم که بازیگر و دوربین در مرداب بودند و خیلی خطرناک است چون روی مرداب ساکن است و زیرش در حرکت است .همه چیز باعث می شد که کار سخت پیش برود . اما انرژی ای که گروه داشت باعث شد که کار به سرانجام برسد. ما حدود 8 روز در برف گیر کرده بودیم ولی 8 روز فیلم برداری متوقف شد و 3 روز در کمپ زندانی بودیم .اگر تیم عاشقانه کار نمی کرد فیلم در نیمه ی راه متوقف می شد . او گفت که سعی کرده از دل یک قصه ساده و کلیشه ای نگاه جدیدی داشته باشد و سعی کرده از روایت کلاسیکی که وجود دارد کمی دور شود. او یادآور شد: وقتی قصه را می نوشتیم، مرداب شخصیت فیلم بود و جایی به جز بندر انزلی در ایران نبود.برای من فضا مهم بود که انزلی جذابیت هایی داشته است و راحت تر می شد کار کرد در نتیجه مرداب بندر انزلی انتخاب شد و در آنجا فیلم برداری صورت گرفت . یکی دیگر از سوالات درباره شباهت فیلم با سرب کیمیایی بود و اینکه علایق کودکی تا بزرگسالی چه تاثیری در این فیلم و داشتن امضای کارگردان داشته است که سجادی توضیح داد: یکی از فیلم های که دوست دارم فیلم سرب کیمیایی است . ولی به این فکر نکرده بودم که فیلمم شبیه این فیلم باشد . لذت فیلم ساختن از هر چیزی برای فیلم سازجذاب تر است چون ما دو جنس داریم شاید کارگردانی که از فیلم ساختنش لذت می برد و کارگردانی که از کارگردانی اش لذت می برد. ولی من لذت فیلم ساختن در حین فیلم ساختن برام خیلی جذاب است و نشانه هایی هم دارد. مثلا من در این فیلم ارجاعاتی به یک سری فیلم ها و نقاشی دادم که برای خودم است که اگر کسی پیدا کرد چه بهتر و اگر هم کسی پیدا نکرد هم خیلی اصراری ندارم .مثلا سکانس فرار شکوفه در جنگل ارجاع دادم به سکوت لورنا برادران داردن و از همان جنس پلان گرفتم ، یا حتی سکانس در ترمینال ارجاع دادم به سه میمون فیلم بیلگه جیلان، یا سکانس آتش سوزی کاملا یادآور به آیینه تارکوفسکی بود ولی کپی نکرده بودم. از نظر دکوپاژ اصلا شبیه آن فیلم ها نیست. مثلا به نقاشی ادوارد هاپر هم اشاره کردم وقتی نقاشی هاپر را نگاه می کردم سعی می کردم که قاب بندی و نور ها یی را که می دادم خیلی به این نزدیک باشد. قرار نبود که نقاشی ای را کپی کنم. در این کار فقط خواستم از نقاشی ها بهره بگیرم. یا از نقاشی های «واحد خاکدان» در خانه بهرام بوفالو استفاده کردم و ایده های خیلی دوری گرفتم . مازیار فکری ارشاد منتقد حاضر در این نشست گفت:من وجه اشتراکی در فیلم سرب و بوفالو پیدا نکردم . کاوه حسینی اشاره ای کرد که کاملا واضح است. شباهت زیادی بین این فیلم و فیلم های اروپایی وجود دارد که خود کارگردان هم مصداق هایش را گفت که به چه فیلم هایی ارجاع داده است و خیلی تحت تاثیر جریانات جدید اروپا است. این موضوع شاید یک ویژه گی مهم فیلم باشد به نظر می رسد خودش نشان دهنده این است که کار گردان فیلم های روز را می بیند که در ناخودآگاهش اثر می گذارد. جایی ندیدم که تقلید کرده باشد. وقتی یک سری فیلم را نگاه می کنید ناخودآگاه این فیلم در ذهن ته نشین می شودو این است که در فیلم بوفالو یا هر فیلم دیگری می تواند وجود داشته باشد این باعث شده که فیلم از لحاظ بصری خوش آب و رنگ بوده و فیلم در واقع سر و شکل داری باشد. او مهم ترین ویژگی فیلم را برنامه ریزی از ابتدای نگارش فیلمنامه دانست که کارگردان برخی از سکانس ها و پلان ها را می داند. فکری ارشاد درباره این موضوع که آیا فیلم بعد از جشنواره دوباره تدوین شده پرسید که حسینی گفت:پایان فیلم را که تغییر داده ام و حدود 2 دقیقه فیلم را در آوردم که در ریتم تاثیر می گذارد اما روی فیلم تاثیر ندارد و تاثیر آن در سکانس پایانی است. استراتژی فیلم پنهان است و اطلاعات مرسوم به بیننده داده نمی شود. فکری ارشاد هم تاکید کرد که در مقایسه با فیلمی که در جشنواره نمایش داده شد فیلم فعلی ریتم بهتری دارد و یادآور شد: نقطه ضعف اصلی فیلم در آن نسخه اولی ریتم به شدت کند بود. با توجه به اینکه در بیشتر فیلم تنش خاصی به لحاظ دراماتیک وجود نداشت ریتم کند باعث می شد ارتباط ذهنی مخاطب با فیلم قطع شود که این مشکل تا حد زیادی در نسخه فعلی حل شده است و فیلم در کل روان تر شده است. در نسخه اولیه خیلی طول می کشید تا به قسمت اول قصه یعنی افتادن کیف در مرداب وغرق شدن هومن سیدی برسیم که در این نسخه خیلی روان تر شده است. فکری ارشاد همچنین درباره برقراری ارتباط دو شخصیت زن فیلم گفت: یک مسئله خیلی مهم برقراری ارتباط بین دو زنی که در قصه می بینیم شخصیت سهیلا گلستانی و پانته آ پناهی ها. برقراری ارتباط اینها در این نسخه معقول تر بود چون ما ناگهان با پلانی مواجه می شویم که گلستانی موی سر پناهی ها را رنگ می کند و برای من سوال ایجاد می شود که کی با هم آنقدر صمیمی شدند در حالی که در برخورد اول نسبت به هم گارد داشتند. حسینی نیز توضیح داد: در فیلمنامه تغییراتی صورت گرفت. در این رابطه یک گنگی ای وجود داشت و من تلاش کردم از این گنگی استفاده کنم.شکوفه تلاش می کند که با آن آدم ارتباط برقرار کند و موهای او را رنگ کند که آن آدم نمی خواهد و پس می زند و انگار به گونه ای زندگی را پس می زند و یک جا می بینیم که درصدد خود کشی است ولی جرات ندارد و بعد پناه می برد به اتاقش و در اتاقی که آدم غریبه ای در آن هست که ارتباطی باهم ندارند. در اصل بین بهرام، پانته آ، شکوفه مثلث عاشقانه کم رنگ یا پنهانی است ولی عشقی در آن صورت نگرفته بود .تم فیلم عشق نبود بلکه چیز دیگری بود و یک پنهانی در رابطه این سه نفر وجود دارد که روی زندگی شکوفه ، تارا و بهرام تاثیر می گذارد .یک سری سکانس هایی بود که خود قصه زندگی تارا رو می دیدیم که بچه اش غرق شده است ولی احساس کردم که داستان دارد به بی راهه می رود بنابراین آن را از تدوین در آوردم .اگر ما می توانستیم فیلمنامه اصلی را بسازیم اینها جواب می داد. او گفت که فیلم نامه در دوره ی قبلی 8 بار بازنویسی و رد شد و در نهایت دردوره ی جدید تصویب شد. فکری ارشاد هم با اشاره به این مثلث عاشقانه در فیلم متذکر شد:نکته ای که به ذهن من رسید این بود که هدف شما این بوده که یک مثلث عاشقانه ای خیلی کمرنگ و ملایم ایجاد کنید اما به نظر من خیلی زیادی کمرنگ شده است. عشق شخصیت پانته آ پناهی ها به پسر عمه اش که آقای پرستویی کاملا محسوس است اما عشقی که میان پرستویی و گلستانی به وجود می آید خیلی قابل لمس نیست به خصوص وقتی به آن سکانس می رسیم که گلستانی در اتاق پرستویی عینک را برایش می گذارد و یا سکه را روی عکسش قرار می دهد. اما ما در زمان فیلم به این علاقه نمی رسیم. ضمن اینکه باز این سوال پیش می آید که این آدم با همسرش یک کار خلافی کرده و فرار کرده اند و همسرش براثر یک اتفاق جان خود را ازدست داده است. او کی فرصت کرده که عاشق بشود. ارتباط بین شخصیت پرستویی و گلستانی خیلی برای من ملموس نیست ؟ حسینی در این باره توضیح داد:یک بخش در سانسور اتفاق افتاد. این تغییرات باعث شد که فیلمنامه ضربه بخورد. در اصل تارا حسی به بهرام دارد و بهرام به شکوفه حس دارد در حالی که شکوفه هیچ حسی نسبت به او ندارد. تغییرات فیلمنامه مقداری آسیب زد. فکری ارشاد هم گفت که به هر حال اتفاق هایی در ممیزی برای فیلم می افتد. حسینی اما تاکید کرد:ارشاد ممیزی ای برای فیلم من در نظر نگرفت و تنها ممیزی ای که کرد بایکوت کردن در جشنواره بود. که فکری ارشاد در توضیح بیشتر گفت: تاثیرش این بود که فیلمنامه نویس و فیلم ساز را به نوعی خودسانسوری ناخودآگاه وادار می کند. در جایی به پلانی می رسیم که واضح می شود شخصیت به بهرام علاقه دارد ولی چون هیچ کدی از قبل نگرفته ایم خیلی ناگهانی و شوکه کننده است .نبودن یک سری از کدها در مسیر داستان باعث می شود این رابطه سوال برانگیز باشد واین جزء نقاط ضعف داستان است . یکی از سوالات نشست درباره دو تم طمع و عشق در فیلم بود که حسینی در این باره توضیح داد:وقتی با کلیت فیلم جلو رفتیم تم اصلی از طمع گذشته بود اماطمع جزئی از فیلم است و از نظر من طمع جنبه ی بیرونی و بیشتر سرگشتگی و پرسه است. در این فیلم سرگشتگی مهم ترین چیز بود.شخصیت های این فیلم همه به نحوی طمع دارند. مثلا بهرام بوفالو یک طمع دارد و شکوفه وپیمان یک دزدی ای کرده اند و تارا هم نسبت به آدمی که برای او نیست طمع دارد و چنگ می زند او را به دست آورد.ولی مهم ترین چیز برای من در این فیلم تنهایی و سرگشتگی بود. نمی خواستم کسی را آزار بدهم وقتی سرگشتگی شکوفه را خواستم نشان دهم تنها کاری که می شد انجام داد بی قصه گی و سرگشتگی تماشاگر به دنبال قصه بود؛چون شکوفه به دنبال قصه است . در فیلم قصه ای وجود ندارد که تماشاگر دنبالش باشد. سعی کردم که از یک قصه ی ساده استفاده کنم و با یک نگاه جدید و چون سلیقه ای است و نگاه مدل روز است وبرای سینمای اروپاست شاید پس زده شود. او تصریح کرد که سعی کرده در فیلمش به تم تنهایی و پرسه بپردازد و نمی داند چقدر موثق بوده است. فکری ارشاد هم بر این نکته صحه گذاشت که فیلم ضد قصه است و این قرار داد را به شکل ذهنی با مخاطب خودش می بندد . این منتقد ادامه داد: شروع فیلم روایتی دارد که موقعیتی را برای ما ترسیم می کند .زن و شوهر جوانی که دست به یک تبهکاری ای زده اند حالا فرار کرده و قصد دارند که از کشور خارج شوند، نقطه عطف اول قصه غرق شدن هومن سیدی هست، اما از آنجا به بعد فیلم قدری دچار اغتشاش می شود؛ یعنی به دلیل اینکه می خواهد ضد قصه باشد و قصه سر راست و مشخصی را تعریف نکند از جایی به بعد دور خودش می چرخد. یک بخشهایی را با خانم گلستانی همراه می شویم ولی از یک جایی به بعد شخصیت پرستویی که وارد می شود. جزئیات زندگی اش را می بینیم با آدم های اطرافش به خصوص دایی و دختر داییش مواجه می شویم تا جایی که ما تصور می کنیم که اینها زن و شوهر سابق بودند، بعد وارد دادگاه می شوند تازه ما متوجه می شویم که داستان چیست . فکر می کنم از آن قسمتی که نقطه عطف اول داستان بود یعنی غرق شدن شخصیت هومن سیدی فیلم در حالت چرخش به دور خودش است تا قصه ای تعریف نکند که شاید سردرگمی ایجاد کند که چرا شخصیت خانم پناهی ها که دختر دایی بهرام بوفالو است ورودش به قصه سوال برانگیز است و در ادامه هم حضورش در همه ی لحظه های زندگی این آدم سوال ایجاد می کند.این نقطه ضعف فیلم است. سهیلا گلستانی یکی از بازیگران این فیلم در نشست حاضر بود و درباره بازی در این فیلم و سختی هایش توضیح داد: در مورد سختی های کار هم کمی صبر لازم است چرا که فکر می کنم کدام فیلم سختی ندارد .اما سخت ترین بخش بازی در این مدل کارها این هست که شما برای شکل خاصی که کمتر در سینمای ما به آن پرداخته شده بازی می کنید فیلمی که تلاش می کند بدون کپی برداری از شکل سینمای روز شکل جالب خودش را در قالب سینمای امروز ایران بیان کند. قطعا کم و کاستی هایی در آن وجود دارد و صرف نظر از کارگردان وفیلمنامه شامل من بازیگر هم می شود و چون من هم دارم تجربه های جدیدی انجام می دهم برایم دشوار بود. شخصا این کلنجارو با خودم داشتم آنچه که دارد اتفاق می افتد، در درجه ی اول در سمت من و در درجه های بعدی در کلیات جریان درست پیش می رود یا نه؟ در این صورت در مخاطب چقدر پاسخگو است؟ مخصوصا این فیلم ها هم مخاطب خاص و هم مخاطب عام دارد و این سلیقه ها خیلی خیلی با هم دیگر متفاوت اند. از این بعد خب سختی های زیادی داشت. او در ادامه درباره فاصله افتادن بین سینمای درجه یک دهه پنجاه که سهراب شهید ثالث سردمدارش بود سخن گفت و تاکید کرد: سینما در آن فضا سازی غالب است اما بعد یک فاصله طولانی با آن سالها افتاد اما دوباره نسلی که به فیلم های روز دنیا دسترسی دارند و با توجه به شکل مطالعاتی شان می خواهند تلاش کنند که بیان خود را که اتفاقا یک بیان شرقی است و این کار را سخت تر می کندبه شکل دیگر بازگوکنند و خب این شامل همه ی عوامل می شود.
شنبه ، ۲۶دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سلام سینما]
[مشاهده در: www.salamcinama.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]
صفحات پیشنهادی
در نقد و بررسی فیلم مستند «پشت صحنه» مطرح شد اثری متفاوت و غریب در سینمای ایران/ هنر از کنار مسائل ج
در نقد و بررسی فیلم مستند پشت صحنه مطرح شداثری متفاوت و غریب در سینمای ایران هنر از کنار مسائل جنسی چشمبسته عبور کرده استهفتاد و دومین برنامه سینما روایت به نقد و بررسی فیلم مستند پشت صحنه به کارگردانی تورج کلانتری اختصاص داشت به گزارش خبرگزاری فارس در شامگاه بیستم دیماه بدر نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «شکاف» چه گذشت؟
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی شکاف چه گذشت جلسه نقد و بررسی فیلم شکاف ساخته کیارش اسدی زاده در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد عصرایران -در جلسه نقد و بررسی فیلم شکاف که با استقبال مخاطبان مواجه بود کیارش اسدی زاده نویسنده فیلمنامه کارگردان و تدوین گنشست نقد و بررسی یک فیلم پس از 24 سال برگزار می شود
نشست نقد و بررسی یک فیلم پس از 24 سال برگزار می شود ابوالفضل جلیلی رقص خاک را در سال ۱۳۷۰ ساخته است روز یکشنبه ۲۰ دیماه در ساعت ۱۶ فیلم رقص خاک برای علاقمندان به نمایش درمیآید و سپس از ساعت ۱۷٫۳۰ جلسه نقد و بررسی برگزار میشود عصرایران - رقص خاک ساخته ابوالفضل جلیلی کهفیلم/ «بوفالو» شهری که خودروهای در آن ظرف چند ثانیه یخ می زنند
فیلم بوفالو شهری که خودروهای در آن ظرف چند ثانیه یخ می زنند شناسهٔ خبر 3023594 - سهشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹ ۴۹ بین الملل > آمریکای شمالی دریافت 2 MB بین الملل بوفالو شهری در آمریکا و در منطقه ای نزدیک به مرز با کانادا است که خودروها در مدت کوتاهی در اثر سرمای شدید تبدیل به انقد و بررسی عملکرد هیات انتاخب فیلم فجر در برنامه سینمای ایران حیدری: 2 فیلم به بخش نگاه نو اضافه می شود/ دربا
نقد و بررسی عملکرد هیات انتاخب فیلم فجر در برنامه سینمای ایرانحیدری 2 فیلم به بخش نگاه نو اضافه می شود درباره بخش خارج از مسابقه فکر می کنیممحمد حیدری شب گذشته در برنامه نقد 4 به توضیحاتی درباره نحوه برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت دو فیلم به بخش نگاه نو اضافه خواهد و پوستر جش«بوفالو» در فرهنگسرای فردوس
بوفالو در فرهنگسرای فردوسفیلم سینمایی بوفالو دومین ساخته کاوه سجادی حسینی در هفتاد و ششمین نشست سکانس خانه فیلم فرهنگسرای فردوس اکران نقد و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری فارس خانه فیلم فرهنگسرای فردوس چهارشنبه 23 دیماه ساعت 18 در هفتاد و ششمین نشست سکانس خود بازنده ماندن بوفالوی خوش شانس پس از برخورد صاعقه + عکس
به گزارش خبرگزاری تسنیم این بوفالو که در محوطه حیات وحش ایالت آیووا آمریکا زندگی می کند پس از برخورد صاعقه آسیب جدی دید و از ناحیه کوهان دچار سوختگی شدید شد با این حال مقاومت بدنی بوفالو و تلاش امدادگران حیات وحش آیووا این حیوان را از مرگ حتمی نجات داد نجات این بوفالو امحور «آب نبات چوبی» خانواده است/ افزایش فیلمهای قصهگو
فیلم فجر ۳۴ در آینه مهر محور آب نبات چوبی خانواده است افزایش فیلمهای قصهگو شناسهٔ خبر 3016962 - دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۷ هنر > سینمای ایران حسین فرح بخش کارگردان آب نبات چوبی بیان کرد این اثر سینمایی اختلاف دو نسل از جامعه را بررسی می کند و به مساله اهمیت جایگاه خانوانقدی دیگر بر رفتار ستارههای کاغذی برای آنهایی که اینروزها رضا احدی را نمیشناسند!/«آقا رضا» رودی
نقدی دیگر بر رفتار ستارههای کاغذیبرای آنهایی که اینروزها رضا احدی را نمیشناسند آقا رضا رودی فولر ایران عکس و فیلمرضا احدی در حالی که نزدیک به یک هفته است در بیمارستان بستری شده اما کمتر مدیر و بازیکنی سراغی از او میگیرد به گزارش خبرگزاری فارس لقب رودی فولر ایران را داشت هبوفالو؛ شهری که خودروها در آن ظرف چند ثانیه یخ می زنند
بوفالو شهری که خودروها در آن ظرف چند ثانیه یخ می زنند چند رسانهای > فیلم - بوفالو شهری در آمریکا و در منطقه ای نزدیک به مرز با کانادا است که خودروها در مدت کوتاهی در اثر سرمای شدید تبدیل به اشیاء یخ زده می شوند لطفا منتظر بمانید &nbs-
گوناگون
پربازدیدترینها