تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سررپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی خبر داد: اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس تا ساعت 24 امشب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سررپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی خبر داد:
اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس تا ساعت 24 امشب
سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی گفت: نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تا ساعت 24 امشب به فرمانداری‎های مراکز حوزه انتخابیه خراسان رضوی اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس تا ساعت 24 امشب



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین محرابی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات از چند نظر مورد اهمیت قرار دارد، نخست بحث ثبت‌نام بود که انجام شد و دوم مرحله بررسی صلاحیت‌ها بوده که هم‌اکنون در این مرحله هستیم و بعد از آن اعلام اسامی کاندیداها صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه تبلیغات یک هفته قبل از انتخابات شورای اسلامی و دو هفته قبل از خبرگان رهبری صورت می‌گیرد، گفت: بحث بررسی صلاحیت‌ها به طوری است که اول هیئت‌های اجرایی بررسی و نتایج را به داوطلبان اعلام می‌کنند و افرادی که صلاحیت آنها تأیید نشده می‌توانند به هیئت نظارت استان شکایت کنند که بعد از بررسی نظر آنها به هیئت مرکزی اعلام می‌شود. سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی بیان کرد: در نهایت اگر فردی هنوز شکایت داشته باشد به شورای نگهبان شکایت می‌کند، با بررسی احراز صلاحیت‌ها ساعت 24 امشب اسامی تایید شده‌ها اعلام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اسامی تاییدشده‌ها به فرمانداران هر شهرستان اعلام و سپس کسانی که صلاحیت آنها تأیید نشده اعلام می‌شوند تا اگر اعتراضی دارند با زمان‌بندی مشخص شده به شورای نگهبان مراجعه کنند. محرابی با اشاره به اینکه روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه افرادی که اعتراض دارند می‌توانند به شورای نگهبان مراجعه کنند، بیان کرد: در استان‌ها به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود و نیازی نیست تا افراد به تهران مراجعه کنند. سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی عنوان کرد: در بحث رد یا احراز کاندیداها نظر ما استقلالی نیست که بخواهیم اعلام کنیم، لذا امشب هیئت مرکزی اعلام می‌کند و آنچه که در استان برای احراز صلاحیت صورت گرفته و تأیید شده اعلام می‌شود. وی در پاسخ به این سئوال که آیا مستندات رد صلاحیت‌ها به کاندیدا اعلام می‌شود یا خیر ادامه داد: برابر قانون دلایل به صورت کتبی به کاندیدا ارائه شود اما زمان کم داشتیم و متأسفانه این موضوع به این دوره از انتخابات نرسید، چراکه هفت روز وقت از پایان شکایت وقت داریم نظر بدهیم و نظر مرکز را نیز بگیریم و در انتخابات مجلس نهم 376 نفر داوطلب اما در این انتخابات 855 نفر کاندیدا شدند و افزایش تعداد داوطلبان را داشتیم، اما علت رد صلاحیت کاملا به فرد ارائه داده می‌شود. محرابی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی 31 داوطلب رد صلاحیت شدند، گفت: تفاوت عمل ما با هیئت‌های اجرایی به این گونه است که 96 درصد تأیید صلاحیت شده اما نمی‌دانیم نظر هیئت مرکزی چیست و بعد از اعلام ممکن است، 80 یا 75 درصد تأیید شوند، لذا فاصله زیاد خواهد بود و باید گفت در هیچ دوره‌ای از اول انقلاب هیئت‌های اجرایی این درصد را تأیید نکرده‌اند.
 
سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بالای 500 نفر از کاندیدای داوطلب سابقه امور مدیریتی کشور را نداشتند، خاطرنشان کرد: نزدیک انتخابات برای ثبت‌نام این افراد مراجعه کردند که در بین آنها افرادی غیرارزشی بوده که به سهولت علیه ولایت فقیه سخنرانی می‌کنند و حتی از طریق وزارت اطلاعات متوجه شدیم که برخی هم به گروه‌های ضد انقلاب وابسته هستند.
 
وی با بیان اینکه کسانی که مجهول و ناشناخته هستند را هیئت‌ها بررسی می‌کنند تا احراز و عدم احراز آنها مشخص شود، گفت: در بحث فتنه هم باید گفت گزارشی داشتیم که مشخص شد فلان فرد در ستاد یکی از کاندیداهای سال 88 حضور داشته و اینطور نیست که هر کس را فتنه‌گر بدانیم و تا زمانی که در چارچوب قانونی کار کنند کسی حق ندارد برچسب فتنه‌گر به افراد بزند، بحث ما در فتنه از 29 خرداد به بعد است که رهبر انقلاب سخنرانی کردند و فرمودند از طریق قانون پیگیری کنند اما افرادی در این زمان در مقابل قانون و ولایت فقیه ایستادند.

94/10/26 - 15:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن