تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عفو بین‌الملل: عربستان باز هم از بمب‌ خوشه‌ای استفاده کرده


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عفو بین‌الملل: عربستان باز هم از بمب‌ خوشه‌ای استفاده کرده
عفو بین‌الملل اعلام کرد که شواهدی مبنی بر این امر در اختیار دارد که ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی مجددا در صنعا پایتخت یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، این سازمان اعلام کرد که شواهدی را جمع آوری کرده دال بر این که ائتلاف تحت امر عربستان بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا را در ششم ژانویه 2016 بر صنعا، پایتخت یمن انداخته است.
 
این سازمان در ادامه افزود که این حمله به کشته شدن یک جوان 16 ساله و دست کم زخمی شدن شش غیرنظامی در منطقه معین در غرب صنعا انجامید و بمب‌های خوشه‌ای در چهار محله مسکونی در این منطقه پخش شده‌اند.
 
عفو بین‌الملل تاکید کرد که شواهد و اطلاعاتی را از ساکنان و خانواده‌های قربانیان و یک افسر امنیتی و تصویربرداران جمع آوری کرده است.
 
این سازمان با تاکید بر اینکه ائتلاف عربی تحت امر عربستان تنها طرف در درگیری‌های یمن است که می‌تواند بمب‌ها را از هوا پرتاب کند، از این ائتلاف خواست تا از استفاده از بمب‌های خوشه‌ای که توافقنامه سال 2008 آن را ممنوع کرده است، دست بردارد.
 
عفو بین‌الملل تاکید کرد: هر چند که آمریکا، یمن، عربستان و بیشتر اعضای ائتلاف این توافق‌ را امضا نکردند، اما این کشورها ملزم هستند که بر اساس قانون انسانی بین‌المللی از این بمب‌ها که همچنان تهدیدی علیه غیرنظامیان است، استفاده نکنند.
 
سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در گزارشی که در هفتم ژانویه منتشر کرد، ائتلاف تحت امر عربستان سعودی را به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در حملات به صنعا در ششم ماه میلادی جاری متهم کرد.
 
در پی این گزارش، سازمان ملل اعلام کرد که اطلاعات نگران کننده‌ای در مورد استفاده از این بمب‌ها در بمباران صنعا دریافت کرده است.
 
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اخیرا در گزارش خود اعلام کرد که نیروهای ائتلاف به این امر مظنون هستند که از بمب‌های خوشه‌ای در استان لحج در جنوب یمن استفاده کرده باشند.
 
پیشتر نیز سازمان‌های حقوقی بین‌المللی مکررا نگرانی خود را نسبت به هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی در حملات ائتلاف تحت امر عربستان ابراز کرده بودند.
 
بمب‌های خوشه‌ای شامل بمب‌های کوچک می‌شوند که تعدادی از آنها پس از سقوط در زمین منفجر نمی‌شوند و باعث می‌شود این بمب‌ها شبیه به مین باشند.
 
116 کشور توافقنامه منع استفاده از این بمب‌ها را امضا کردند اما عربستان و آمریکا جزو این کشورها نیستند.





۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن