تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810503278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانلود رایگان نرم افزار دروغ است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: نرم افزار های جاسوسی که با عنوان ساده «رایگان» ما را جذب و مجاب به نصب آن می کند می تواند بلای جان مان شوند.

به گزارش تراز ، "مفت باشه کوفت باشه" این ضرب المثل حال و روز بسیاری از ماست که دست رد به هیچ نرم افزاری نمی زنیم، برخی از افراد به هر قیمتی حاضر به استفاده از امکاناتی در فضای سایبری هستند و به پیامد های احتمالی آن یا واقف نیستند ویا اهمیت نمی دهند.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود چراکه برخی افراد در فضای مجازی به سراغ محصولاتی رایگان مانند برنامه های تلفن همراه می روند که گاهی صدمات جبران ناپذیری را وارد می کند . آسیب هایی که کابران گوشی های هوشمند از آن بی خبر اند و نمی دانند که خود اجازه نفوذ هکرها را می دهند.

در این بین فرصت برای افراد سود جو نیز فراهم شده، با دسترسی و نفوذ به این غول های اطلاعاتی کوچک که همه جا همراه ما هستند می توانند به راحتی اطلاعات را به سرقت برده و مورد سوء استفاده قرار دهند.

یکی از راه های دستیابی و سرقت اطلاعات از طریق نرم افزار های موبایلی صورت می گیرد . نرم افزار هایی که خود ما در ابتدای نصب و راه اندازی اجازه دسترسی به خیلی از امکانات گوشی همراه خود را داده و راه را برای سرقت اطلاعات مان باز می کنیم.

نرم افزار های جاسوسی که با روش ساده " رایگان " ما را جذب کرده و مجاب به نصب آن می کند. تنها با کمی جستجو در فضای اینترنت با انبوهی از سایت ها و وب گاه هایی که نرم افزار را رایگان در اختیار کاربران و بازدیدکنندگان خود قرار می دهند در صفحه مانیتور صف می بندند.

سرگرد حمید کیانی سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه متأسفانه کاربران هنگام دانلود از وب‌گاه‌ها دقت لازم را در خصوص دام‌های اینترنتی ندارند، اظهار کرد: "این امر باعث آلودگی سیستم تلفن‌های هوشمند یا سیستم‌های تبلت و نت‌بوک می‌شود؛ برخی از این بدافزارها که در پی دانلود بر روی سیستم قرار می‌گیرند، توانایی عکاسی و فیلم‌برداری بدون اطلاع کاربر را دارند."

سرگرد کیانی در ادامه می افزید: «بنابراین کاربران آگاه باشند که دانلود نرم‌افزار از وب‌گاه‌ها و منابع نامعتبر قطعاً تبعات ناخوشایندی را برای کاربران به دنبال دارد.»

وی تصریح کرد: «نرم‌افزارهایی که ما آنها را تحت عنوان Free می‌شناسیم به معنی رایگان نیست بلکه این دسته از نرم‌افزارها در مقابل اجازه دسترسی آسان به برنامه، اطلاعات شخصی ما را به سرقت می‌برند و معمولا در دنیا از این برنامه‌ها استقبالی نمی‌شود اما ایرانی‌ها با بی‌خبری از تبعات این قبیل برنامه‌ها، بیشترین استقبال را از آنها می‌کنند.»

بسیار از ما برای تهیه یک محصول مورد نیاز در زندگی شاید پس از ماه ها تحقیق و مشورت از دوست و آشنا باز هم برای خرید آن کمی تردید به خرج دهیم اما چرا برای گوشی همراه خود به راحتی هر برنامه ای را انتخاب می کنیم. به همین دلیل است که سود جویان برای به دام انداختن قربانیان از واژه رایگان استفاده می کنند. شاید بهتر باشد برای انتخاب برنامه های تلفن همراه خود وسواس بیشتری به خرج دهیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران







زمانبندی انتشار: 26 دى 1394 - 10:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن