تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819499386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد رفع تصرف از 12 هزار هکتار از منابع طبیعی استان زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد
رفع تصرف از 12 هزار هکتار از منابع طبیعی استان زنجان
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان از رفع تصرف از 12 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد و گفت: پرونده 700 هکتار از اراضی تصرف شده هم به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

خبرگزاری فارس: رفع تصرف از 12 هزار هکتار از منابع طبیعی استان زنجان



بهمن اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به انتخاب پنج استان به عنوان استان‌های پیشرو در اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیزداری اظهار کرد: زنجان هم در بین این استان‌ها قرار دارد. وی از برگزاری نشست‌های تخصصی و مبادله تفاهمنامه‌های نحوه فعالیت استان‌های منتخب برای فعالیت‌های در حوزه مدیریت جامع آبخیزداری اضافه کرد: این طرح با جلب مشارکت مردمی و انسجام سازمانی برنامه‌ریزی کرده است.
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان تاکید کرد: طرح مدیریت جامع حوزه آبخیزداری با هدف ارتقای توانمندی و معیشت مردم و حفظ منابع طبیعی طراحی شده است.
اسکندری با تاکید بر پیش‌بینی اعتبارات لازم برای اجرای طرح جامع مدیریت حوزه آبخیزداری ادامه داد:  این طرح با مشارکت دیگر ارگان‌های ذیربط اجرا می‌شود، تا ضمن کمک به توسعه یافتگی در این حوزه، در بحث‌های آموزشی و ترویجی منابع طبیعی هم اقداماتی انجام شود.
وی با اذعان به محدودیت‌های موجود برای حفاظت 100 درصدی از منابع طبیعی افزود: با کمبودهای موجود در نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات خودرویی، منابع طبیعی فقط توان محافظت از 30 درصد اراضی را دارد.
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان راه‌کار افزایش توان این اداره کل برای حفاظت از منابع طبیعی را کمک دستگاه‌های ذیربط اعلام کرد.
اسکندری از رفع تصرف از 12 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد و گفت: پرونده 700 هکتار از اراضی تصرف شده هم به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
وی تداخل در اجرای مقررات را از عوامل تسهیل کننده در تصرف اراضی متعلق به منابع طبیعی دانست و ابراز کرد: اغلب تصرفات این اراضی توسط کشاورزان انجام می‌شود و آن‌ها این اراضی را متعلق به خود می‌دانند.
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان 57 درصد از تصرفات اراضی منابع طبیعی را مربوط به کشت گندم و غلات توسط کشاورزان اعلام کرد و افزود: بقیه تخریب‌های انجام شده در منابع طبیعی از آن سایر موارد مانند معدن، اجرای پروژه‌های عمومی و عمرانی، آتش سوزی و چرای دام است.
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان شخم اراضی توسط کشاورزان، حفاری‌های معدن و چرای دام در مجموع 75 درصد از تصرفات را در منابع طبیعی شامل می‌شود.


94/10/26 - 10:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن