تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819081078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان عنوان کرد وجود 1400 هکتار ذخیره‌گاه‌ جنگلی در جنوب کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان عنوان کرد
وجود 1400 هکتار ذخیره‌گاه‌ جنگلی در جنوب کرمان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان دارای 483 هزار هکتار جنگل است که بیش‌از یک‌هزار و 417 هکتار ذخیره‌گاه‌ جنگلی با گونه‌های منحصربه‌فرد دارد.

خبرگزاری فارس: وجود 1400 هکتار ذخیره‌گاه‌ جنگلی در جنوب کرمان



محمدحسن کردستانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: بسیاری از شهرها، روستاها، تأسیسات صنعتی و کشاورزی و اماکن مسکونی در معرض خطر سیل گرفتگی قرار دارد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: قرارگرفتن شهرها و روستاها در مناطق کوهپایه‌ای، از میان رفتن پوشش گیاهی، رعایت نکردن حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای بی‌رویه در مسیر رودخانه‌ها، زیر کشت بردن اراضی کنار رودخانه‌ها و ... از دلایل اصلی وقوع جریان‌های سیلابی است. وی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت جامع حوزه آبخیز در شهرستان کهنوج اظهار کرد: به لحاظ اهمیت اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، آبخیزداری در ردیف اقداماتی چون آمایش سرزمین و حفاظت از محیط زیست قرار می‌گیرد با این تفاوت که جنبه‌های اجرایی و عملی آن بسیار بیشتر از موارد فوق است. کردستانی تصریح کرد: آبخیزداری می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و همچنین مهار و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی به ویژه سیل ایفا کند. وی گفت: در کنترل سیل در حوضه‌های آبخیز انجام عملیات آبخیزداری در قالب برنامه‌های مدیریتی و اجرایی است که ابتدا حوضه آبخیز مورد مطالعه قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت، ظرفیت و محدودیت‌ها از دیدگاه آبخیزداری مورد شناسایی قرار می‌گیرد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: به‌منظور رفع معضلات یا کنترل موارد ذکر شده در آبخیزداری روش‌هایی اجرایی و مدیریتی پیش‌بینی شده که شامل اقدامات بیولوژیکی، مکانیکی، بیومکانیکی و روش‌های مدیریتی است. کردستانی افزود: اجرای عملیات آبخیزداری از جمله اقداماتی است که همه ساله با اجرای آن در مناطق مختلف سعی در مدیریت و پیشگیری از وقوع سیل دارد. وی عنوان کرد: جنگل‌کاری اقتصادی مشارکتی بهترین شیوه در جذب و افزایش مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه جنگل‌ها و همچنین کسب درآمد برای مردم است. کردستانی گفت: وسعت عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان بالغ بر 3 میلیون و 665 هزار هکتار بوده که 483 هزار هکتار آن جنگل است و از این میزان هم بیش‌از یک‌هزار و 417 هکتار ذخیره‌گاه‌های جنگلی این منطقه را شامل می‌شود که بعضاً در سطح خاورمیانه از نظر نوع وسعت و گونه‌هایی همچون گلپرک منحصر به‌فرد است. وی خاطرنشان کرد: سال‌ها است به لحاظ افزایش جمعیت، تقاضای روزافزون بشر به مواد غذایی و ... انسان برای دستیابی به اهداف خود بدون تفکر و دوراندیشی به سمت تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع اشجار جنگلی با سرعت هرچه تمام گام برمی‌دارد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: روز‌به‌روز از سرانه فضای سبز کاسته و به همین دلیل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان متولی امر حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی، اجرای این طرح در بین آحاد مردم به ویژه جوامع محلی و بهره‌برداران این مسئله را با جدیت و اهتمام لازم سرلوحه کار خود قرار داده است. کردستانی در تشریح جنگل‌کاری اقتصادی مشارکتی افزود: در این نوع جنگل‌کاری از کشت نهال گونه‌های دو منظوره متناسب با اقلیم منطقه از جمله کنار، بنه، زیتون، بادام، انجیر، مورد و... که برای مردم صرفه اقتصادی دارد و سبب می‌شود خود مردم به کشت، حفاظت و بهره‌برداری از محصول بپردازند، استفاده شد. وی اذعان داشت: اراضی ملی در این طرح در اختیار دولت قرار داشته و مردم در مراحل کاشت و نگهداری نهال‌ها مشارکت دارند و پس از استقرار درختان، این طرح‌ها در قالب قرارداد به آنها واگذار می‌شود تا به بهره‌برداری از محصولات بپردازند.

94/10/19 - 16:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن