تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805710952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکاری برای افزایش مشارکت سیاسی زنان !


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: راهکاری برای افزایش مشارکت سیاسی زنان !
رقابت گروه های مختلف شروع شده که این لازمه هر انتخاباتی در هر جامعه ای است. اما سوالی که در اینجا مطرح است این که آیا جامعه ما، که هنوز در آن مشارکت آحاد مردم، به ویژه جامعه زنان با مقاومت روبرو است و در زمره جوامع رو به توسعه قرار دارد هم باید با همین استراتژی پیش برود؟!
به گزارش نامه نیوز، قطعا این شیوه ای نیست که به توسعه یافتگی جامعه فعلی ایران کمک کند. در این میان از فعالان اجتماعی، مدنی و دانشگاهیان انتظار می رود که این فرصت را غنیمت دانسته و در فرهنگ سازی صحیح با رویکرد افزایش مشارکت گروه های مختلف و منفعل جامعه و به ویژه مشارکت فعال و موثر زنان بکوشند. فارغ از اینکه نتیجه چه خواهد شد، خصوصا آنها که با شعار زنان وارد این عرصه می شوند، نباید حتی لحظه ای رسالت اصلی روشنفکری خود را در این هفته های باقی مانده از یاد ببرند و مسئولیت خطیری نسبت به سایر اقشار برعهده دارند. در غیر اینصورت باید منتظر اتهام ابزاری کردن مطالبات زنان، برای کسب مناصب عالی باشند.
 
در این برهه خاص که انتظار طبقه متوسط جامعه، بهتر شدن شرایط زندگی، رفع مشکلات اقتصادی و معیشت بهتر است، باید با دقت بررسی کرد که کدام تفکر یا کدام جناح سیاسی، تلاش بیشتری در مسیر درک و مطرح کردن مطالبات مردمی داشته، افراد بیشتری را به مشارکت فراخوانده و موثرتر ظاهر شده است.
 
چنانچه احزاب، گروه ها، تشکل ها و افراد مستقلی که وارد رقابت ها می شوند، از منافع ویژه خود قدری عبور کنند و بتوانند به دور از تعصب، با توجه به شرایط حقیقی کشور، برای بهبود حال عموم مردم قدم بردارند، امید آن می رود که شاهد شکل گیری مجلسی کارامدتر و مردمی تر باشیم. تنها در اینصورت می توانیم امید به بهبود شرایط جامعه زنان ایرانی نیز داشته باشیم. نمایندگانی نه همفکر جناح خاص و همه شبیه هم، بلکه نمایندگانی شبیه مردم؛ با همان دغدغه ها و درک عمیق مشکلات عمومی جامعه.
 
هرچند این مسئله می تواند تا حد زیادی آرمانی قلمداد شود و در این فضای رقابتی موجود کمی دور از ذهن است، اما در این میان امید جامعه به روشنفکران و کنشگران اجتماعی است که وارد صحنه شده اند. این انتظار می رود که لااقل جهتی که این افراد انتخاب می کنند و به آن می پیوندند، مردمی ترین سوی ممکن باشد. همچنین با تدبیر و تعقل، نه با رویکرد تبلیغاتی صرف، حرکت کرده و تلاش کنند از اخلاق و مشی خود در کارزار انتخاباتی الگوسازی صحیح کنند.
 
کنشگرانی که فارغ از دعواهای سیاسی وارد این عرصه شده اند، نباید رسالت روشنفکری خود را در میان راه از یاد ببرند و تحت تاثیر فضا، وارد بده و بستان های سیاسی صرف شوند، شعارهای غیرواقعی تبلیغاتی بدهند و از بدنه مردمی جامعه دور شوند.
 
فارغ از نتیجه ای که در انتها حاصل خواهد شد، این زمان، دقیقا همان زمانی است که قشر دانشگاهی و کنشگر، باید به جامعه ادای دین کنند و در راستای اشاعه فرهنگی مبتنی بر حاکمیت هرچه بیشتر مردم و متصل شدن بدنه مدنی جامعه، به بدنه سیاسی و دور شدن هرچه بیشتر از شعارزدگی - که انواع آن را در طی سال های اخیر مشاهده کرده ایم و منجر به یاس عمومی می شوند - بکوشند.
 
به نظر می رسد که این مسیر، تنها راه صحیح برای برون رفت از معضل کم بودن مشارکت مردمی، به ویژه مشارکت فعال زنان باشد.
 
* دکترای مطالعات زنان
 




منبع: خبرآنلاین


۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن