تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814377609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق میوه از 5 کشور زیر سایه بی توجهی مسئولین


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: میوه کالای مهمی برای مردم است .آنقدر مهم که گران شدن و حذفش از سبد خانوار گلایه های جدی افکار عمومی را به همراه دارد.این ذر حالی است برای رسیدن میوه به دست مردم زحمات زیادی کشیده می شود.زحماتی که از کاشتن دانه درخت میوه آغاز می شود، تا به ثمر رساندن و برداشت از ان و بعد از آن هم چیدن و نگهداری از ان تا رسیدن به دست مصرف کننده به طول می انجامد، با این حال اما باغداران و کشاورزان کمترین سود را از این زحمت می برند و همه سود این تجارت به جیب عده ای دلال سرازیر است.

به گزارش تراز ، در این میان در سوی دیگر میدان هم مردم متضرر می شوند چرا که میوه مدتی است که از سبد بسیاری از خانوارها حذف شده است و اگر هم هست از نوع درجه 2 و 3  ای است که در میادین میوه و تره بار عرضه می شود. درواقع می توان گفت  این روزها بازار میوه اسیر دست دلالانی شده که که آن را بسیار گران تر از تولید کننده اصلی در اختیار مردم قرار می دهند و هیچ کس هم در این خصوص پاسخگو نیست.
 
در واقع،  همه اتفاق‌ها از میدان میوه و تره بار مرکزی آغاز می‌شود، میدانی که نقش توزیع‌کننده میوه را دارد و اگر روزی درهای این مجموعه بسته شود نباید انتظار بار میوه را داشت. سالیان سال است، برخی‌ها که نام دلال بر آنها گذاشته شده است دربازار میوه حضور دارند و این افراد تعیین‌کننده قیمت نهایی میوه هستند.
 
میوه‌های که با نازلترین قیمت از کشاورز خریداری می‌شود و با قیمت‌های بالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد. همین سودجویی‌ها باعث شد که طی سال‌های اخیر برخی از میوه‌ها از سبد خانوار شهروندان حذف شود و گروهی کم بتوانند میوه‌های نوبرانه را خریداری کنند.

در این میان ورود میوه های قاچاق خارجی نیز مزید بر علت شده که ماجرا پیچیده تر شود.به تازگی نیز رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از واردات قاچاقی انگور شیلی، کدو حلوایی ترکیه، سیر چینی، پرتقال مصری، شاه‌بلوط و آووکادو از ترکیه خبر داده و گفته: نارنگی‌های قاچاق پاکستانی با حجم بسیار بالا وارد می‌شوند که سه برابر نرخ واقعی نیز به فروش می‌رسند.

حسین مهاجران با بیان اینکه واردات مرکبات به کشور ممنوع است، گفت: نارنگی‌های پاکستانی که به صورت قاچاق وارد می‌شود به قیمت 4500 تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد این در حالی است که قیمت واقعی آن ها 1500 تومان است.

وی افزود: اگر قرار است این حجم واردات قاچاق به کشور انجام شود بهتر بود که ممنوعیت ورود آنها برداشته می‌شد تا به صورت آزاد و قانونی وارد کشور شوند چون با این کار با قیمت واقعی عرضه خواهند شد.

مهاجران بیان کرد: با توجه به ممنوعیت ورود مرکبات به کشور برخی میوه ها از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند و به دلیل وجود واسطه‌های زیاد در این زمینه قیمت آن ها افزایش می‌یابد.
 
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در عین حال تاکید کرد: البته ما علاقه‌مند به ورود و برداشته شدن ممنوعیت واردات در این بخش نیستیم، چون معتقدیم تولیداتمان پاسخگوی نیاز داخل است؛ به عنوان مثال لیموترش پاکستان در حالی به کشور وارد می‌شود که لیموترش کشور خودمان با کیفیت خوب تولید می‌شود.

وی ادامه داد: البته انگور شیلی، کدو حلوایی ترکیه، سیر چینی، پرتقال مصری، شاه‌بلوط و آووکادو از ترکیه نیز به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

به این ترتیب با وجود اینکه ردیس اتحادیه میوه به مشکل آگاه است،  هنوز به درستی معلوم نیست چرا وضعیت میوه در کشور به اینجا رسیده است و بالاخره کدام نهاد باید پاسخگوی مردم باشد و این مردم هستند که همچنان میوه نمی خرند و یا مجبورند گران بخرند!


منبع: شفاف





زمانبندی انتشار: 25 دى 1394 - 19:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن