تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821138041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در مسكو اعلام شد:برخي شرابط مجوزهاي اپراتور سوم موبايل و اپراتورهاي منطقه اي وايمكس


واضح آرشیو وب فارسی:موج: از سوي مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در مسكو اعلام شد:برخي شرابط مجوزهاي اپراتور سوم موبايل و اپراتورهاي منطقه اي وايمكس
خبرگزاري موج - در همايش فرصتهاي مخاراتي منطقه روسيه و كشورهاي حوزه CIS كه از سوي موسسه informa در 14 و 15 خرداد ماه در مسكو برگزار شد، برخي از شرايط مجوزهاي اپراتور سوم موبايل و مجوزهاي منطقه‌اي وايمكس در راستاي جذب سرمايه گذاري خارجي از سوي مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اعلام شد.
به گزارش موج، در اين همايش دو روزه كه اپراتورها و شركتها و سرمايه گذاران بزرگي از روسيه و كشورهاي CIS حضور داشتند، مهندس مهديون مجري پروژه اپراتور سوم تلفن همراه، در ارائه‌اي با مرورو بر تاريخچه و وضعيت مخابرات ايران به تبيين شرايط بازار موبايل ايران و اقدامات بازيگران آن تاكنون پرداخت. وي گفت: انتظار داريم كه ضريب نفوذ موبايل در بازار ايران در 5 سال آتي به حدود 100% افزايش يابد و در اين راستا اپراتور سوم حدود 17 ميليون مشترك را در طي دوره 15 ساله مجوز خود بدست خواهد آورد.
وي در ادامه اشاره داشت: كه سرمايه گذاران خارجي تنهامي توانند حداكثر 49% از سهام اپراتور سوم را در اختيار داشته باشند.
مهديون در اولين ارايه رسمي شرايط مزايده در خارجي از كشور، حداقل پيشنهاد تسهيم درآمد را 25 درصد اعلام و گفت: بنا به پيشنهاد ITU، در كنسرسيوم اپراتور سوم حداقل 5% از سهام مي بايست به يك اپراتور در حوزه موبايل با تجربيات جهاني اختصاص داشته باشد.
وي در پاسخ به سوال نماينده شركت مگافون پيرامون زمان آغاز فعاليت برگزاري مزايده اعلام داشت: كه تيم اجرايي و مسئولين وزارتخانه سعي دارند در حدود يك ماه آينده پروسه برگزاري مزايده رسما آغاز شود.
در ادامه پس از سخنراني مهديون، مهندسي سبوحي معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با ارائه آماري از وضعيت اپراتورهاي فعال در حوزه هاي مختلف بازار ايران، پيش بيني از وضعيت بازار مخابرات ايران در زمينه هاي خدمات باند وسيع، ارتباطات موبايل و ثابت ارائه كرد.
مجري برگزاري مزايده وايمكس، سخنراني خود را با تمركز بر حوزه خدمات باند وسيع پي گرفت و با اشاره به وضعيت كنوني عرضه خدمات باند وسيع در ايران، نياز بازار را به عرضه خدمات باند وسيع مبتني بر تكنولوژي وايمكس مطرح ساخت.
سبوحي گفت: طبق برآورد سازمان تنظيم مقررات، در طي 10 سال آينده حدود 5/1 ميليون تقاضا و مشترك بريا خدمات وايمكس وجود خواهد داشت. به همين سبب رگولاتوري ايران تصميم دارد در هر استان 3 مجوز عرضه خدمات وايمكس را به مدت 6 سال در باند فركانسي 5/3 گيگاهرتز با پهناي باند 21×2 مگاهرتز ارائه كند. وي قيمت پيشنهادي حق مجوز را اساس ارزيابي علاقه مندان به سرمايه گذاري در اين حوزه اعلام كرد و تصريح كرد كه دارندگان اين مجوزها اجازه ارائه خدماتموبايل و ايمكس را نخواهند داشت.
شايان ذكر است، كه با تمهيدات و اطلاع رساني مناسب مسئولان برگزاري، استقبال مناسبي از ارائه هيات ايراني در همايش به عمل آمد و حاضران در همايش، از فرصتهاي خارج از برنامه كنفرانس در راستاي برقراري ارتباط در جهت اعلام علاقه مندي خود به بهره گيري از فرصت هاي سرمايه گذاري دربازار مخابرات ايران استفاده لازم را داشتند. در اين راستا، نماينده شركت ترك سل با هيات ايراني ديدار و ديدگاه هاي خود را با آنان در ميان گذاشت. از ديدگاه مدير استراتژي شركتي و توسعه بين الملل ترك سل، شرايط اپراتور سوم بمانند اپراتور دوم نيست و 25 درصد براي حداقل تسهيم درآمد عدد بالايي است. اين موضوع از سوي شركت هاي ديگر نيز مطرح شده است.
در پي حضور هيات ايراني، مدير عامل شركت Vimpelcom اپراتور دوم روسيه كه تاكنون اظهار نظر رسمي در مورد مزايده اپراتور سوم ابراز نكرده بود، در مصاحبه با رسانه هاي روسيه از بررسي شرايط حضور اين ‌اپراتور بزرگ در اين ميازده خبر داد. تاكنون حضور مگافون اپراتور سوم روسيه در اين مزايده قطعي شده است.
گروه طيف، تفكر مخابرات ايران، با اعزام هياتي در اين كنفرانس شركت كرده بود گزارش كامل اين همايش در شماره آتي نشريه طيف برق ارايه خواهد شد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن