تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813322048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت آشنایی کودکان با نظم چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ضرورت آشنایی کودکان با نظم چیست؟
یکی از مواردی که باعث حرف‌شنوی کودکان از والدین خود شده، آشنایی با نظم و مسئولیت‌پذیری است.


شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث حرف‌شنوی کودک از والدین شده، در‌خواست پدر و مادر از او به صورت واضح و صریح بوده، بدون اینکه ابهامی در صحبت‌شان وجود داشته باشد. 


وی در ادامه گفت: در اختیار قرار دادن حق انتخاب‌های بسیار کودک در انجام کارهایش باعث شده تا آزادی عمل و قدرت تصمیم‌گیریش نیز افزایش یافته همچنین تأکید بر نقاط قوت و تشویق او بسیار مؤثر است.


وکیلی افزود: رفتار‌های نا‌پسند کودک را تذکر داده و احساسات خود را کنترل کرده و هرگز نباید از تنبیه‌های بدنی یا نا‌سزا در بر‌خورد با کار‌های زشت استفاده کرد زیرا باعث تأثیرات منفی و لجبازی او خواهد شد.


این روانشناس در پایان تأکید کرد: فواید ایجاد نظم و پایبندی به آن را به کودک خود یاد‌آور شده و سعی کنید در تربیت و رفتار با او ثابت‌قدم و قاطع بوده که لازمه آن دارا بودن اجرای قوانین مختلف در امور منزل و کار‌های شخصی آنان است تا با مفهوم نظم آشنا شوند.





۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن