واضح آرشیو وب فارسی:قدس آنلاین: مدیر گروه مطالعات بنیادین مهدویت مسجد مقدس جمکران گفت: «نگاه انقلاب اسلامی نگاهی است که ما را از حزب و جناح خارج و به وحدت می رساند و این همان نگاهی است که امروز بسیار به آن نیاز داریم؛ چراکه خاستگاه این انقلاب، همان سرزمین مهدی (ع) است».به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،حجت الاسلام سعید اصفهانیان مدیر گروه مطالعات بنیادین مهدویت مسجد جمکران در سومین سمینار علمی «آینده پژوهی انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان مهدوی» که با گرامیداشت شهید مدافع حرم حمیدرضا اسدالهی همراه بود، با اشاره به نگاه تمدنی و ابعاد فکری این شهید اظهار داشت: شهید اسدالهی نگاهی تمدنی داشت و او را بیشتر از اینکه با شهرتش بشناسیم، با عملش می شناختیم. وی افزود: او به جبهه حق وفادار بود و وعده نابودی اسرائیل پیش از شروع آخرالزمان شعار و عمل او بود؛ این در حالی است که بسیاری از اندیشمندان فضای کنونی را در آستانه ظهور تلقی می کنند. برخی معتقدند وارد فضای آخرالزمان شدیم اما شهید اسدالهی معتقد بود اکنون پیش از ورود به آخرالزمان هستیم و باور داشت که اکنون زمان شکل گیری پیکره امت اسلامی است و در این فضا نابودی اسرائیل را شاهد خواهیم بود. او چنین تفکر و نگاهی را نه تنها در خود بلکه در خانواده خود بروز داده بود؛ به طوری که اکنون کوچک ترین یادگار او، محمد چهار ساله سربازی است که راه پدر را ادامه خواهد داد. اصفهانیان با اشاره به اهداف و معیارهای شهید اسدالهی تصریح کرد: شهید اسدالهی که همچون مولایش امام حسین (ع) پیکرش سه روز و سه شب روی زمین قرار داشت، از نگاهی بلند و وسیع بهره مند بود؛ به همین دلیل در این سرزمین و جغرافیا نمی توانست بماند. او بسیار طالب بود تا برای اسلام و انقلاب اسلامی فردی مؤثر باشد و بر این نکته که انقلاب اسلامی انقلابی برای مقوله عظیم تری چون مهدویت است، پایبند بود و لذا خدا هم شهادت را در مسیر سربازی او قرار داد. وی ادامه داد: کسانی که با کلان ترین نگاه ها آشنا و تربیت شدند، در لسان قرآن با عنوان «احیاء شدگان» یاد می شوند و شهید اسدالهی نیز یکی از مصادیق آن است. این پژوهشگر قرآن و حدیث با بیان اینکه شهدا از برترین مصادیق احیاءشوندگان در قرآن هستند، خاطرنشان کرد: اثرات روح شهید بر جسم او نیز همراه و جاری می شود و آنقدر خون شهید اثرگذار است که جسم هم اثر می پذیرد؛ به همین دلیل گفته شده جسم شهید نیازی به غسل ندارد و مطهر است. اصفهانیان افزود: شهید اسدالهی مانند دیگر شهدای مدافع حرم به خدا و رسول الله (ص) لبیک گفت و خدا او را از سرزمینی به سرزمینی با ارتفاع بالاتر برد و این همان حیات اخروی هست که خدا در قرآن به عدم درک ما از آن فضا اشاره کرده است. وی تصریح کرد: ما معمولاً جایگاه شهدا را جایگاهی می دانیم که در پیوند با کشته شدن است و این در حالی است که مسیر قرآنی شهدا را دنبال نمی کنیم. مقوله «عند ربهم یرزقون» فضایی ارزشی است که خداوند برای آنان درنظر گرفته است. شهید اسدالهی درد مستضعفین را درد خود و خانواده اش می دانست و این نشان دهنده این است که آن شهید بزرگوار اهل عمل صالح بوده و آن را محور کار خود قرار داده بود. مدیر گروه مطالعات بنیادین مهدویت مسجد مقدس جمکران توضیح داد: اگر می خواهیم انسانی مؤثر و مفید برای حریم الهی باشیم، باید از وسعت نگاه برخوردار باشیم و این در فضای جبهه حق و باطل شکل می گیرد؛ لذا امروزه شاهد خلاءهای فکری زیادی در سطح جامعه هستیم و برای رفع این مانع رشد باید تلاش بیشتری را به کار گرفت. وی افزود: نگاه انقلاب اسلامی نگاهی است که ما را از حزب و جناح خارج و به وحدت می رساند. در واقع ما را در فضای پیکره حق یاری می کند. این همان نگاهی است که امروزه نیاز به آن در حد وسیعی به چشم می خورد؛ چراکه خاستگاه این انقلاب، همان سرزمین مهدی (ع) است. اصفهانیان اظهار داشت: خدا در آیه 28 سوره مبارکه بقره پنج مرحله کلان از زندگی بشریت را به صورت موجز نشان می دهد و این پنج مرحله، از مراحل رشد انسانی است؛ با این وجود وقتی خدا در قرآن با اهل کفر سخن می گوید، از ادبیات گسترده و وسیعی استفاده می کند و این در مقابل انسانی است که تنها مقابل خود را می بیند و جزءنگر است. مدیر گروه مطالعات بنیادین مهدویت مسجد مقدس جمکران در پایان تصریح کرد: از حدود 160 آیه ای که در قرآن کریم درباره حیات انسان آمده است، بسیاری از آنها اشاره به حیات قابل درک و زندگی دنیایی دارد؛ یعنی خدا آن چیزی را که می فهمیم مورد توجه قرار داده است و حدود پنج یا شش آیه از حیاتی دیگر سخن می گوید که تجربه آن را نداشتیم. خدا در این آیات فضای دیگری را می گشاید؛ یعنی حیاتی بالاتر از این حیات مادی.
جمعه ، ۲۵دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: قدس آنلاین]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]