تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816213878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش از وضعیت بیمه کشاورزی در زنجان جوجه آخر پاییز کشاورزان زنجانی شمرده نشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش از وضعیت بیمه کشاورزی در زنجان
جوجه آخر پاییز کشاورزان زنجانی شمرده نشد
رکود اقتصادی دامن کشاورزان استان زنجان را نیز گرفت و متاسفانه کشاورزان این استان پس از یک سال تلاش و زحمت با رکود بازار محصولات خود مواجه شدند.

خبرگزاری فارس: جوجه آخر پاییز کشاورزان زنجانی شمرده نشد



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رکود تنها واژه‎ای است که در اقتصاد کشور و به تبع آن استان زنجان رخنه کرده و طاقت همگان را طاق کرده است. کلمه‌ای که حرف زدن از آن به مذاق مسئولان هم خوش نمی‌آید. رکود اقتصادی در همه حوزه‎های اقتصاد تاثیر منفی داشته که حوزه کشاورزی نیز از این غافله تلخ عقب نمانده و درگیر مشکلات آن شده است. برنج‌کاری یکی از حوزه‎های کشاورزی در استان زنجان محسوب می‎شود که بیشتر در شهرستان‎های زنجان، طارم و ماهنشان به آن پرداخته می‌شود. متاسفانه برنجکاران زنجانی در سال‎های اخیر با مشکلات بسیاری مواجه شده‎اند که در مسیر کشت آنها قرار داشته است، ارقام مورد کشت در استان که شامل گرده محلی، علی کاظمی، بی‌نام، صدری و چند رقم دیگر می‎شود، به دلیل بحران و کمبود آب، شوری آب و بروز خشکسالی برخی از مزارع حداقل سه بار بذر پاشی شده است و برداشت محصول برنج در برخی از مزارع استان از نظر کمی دچار نقصان شده و در برخی از حوالی قزل اوزن با تقلیل سطح زیر کشت مواجه شده است. به گفته کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان، تولید برنج با هزینه‎های بالا صورت می‎گیرد که همین امر موجب شده تا قدرت رقابت با برنج وارداتی ارزان قیمت فراهم نشود. همچنین در عرصه رقابت و عرضه و تقاضا تولیدکننده داخلی به مرور از عرصه تولید دور شده و مصرف کننده داخلی از مصرف برنج داخلی فاصله می‎گیرد. این در حالی است که بحران و کمبود آب و بروز خشکسالی­‌های پی در پی و افزایش شوری آب و خاک موجب شده تا برخی مواقع مزارع چندین‌‌ بار بذرپاشی شوند.

*رکود اقتصادی و نبود بازار معیشت کشاورزان را مشکل ساخت با وجود این مشکلات در زمینه کاشت برنج در استان، رکود بازار و نبود بازارهای فروش برخی از اقلام برنج یکی دیگر از جمله مشکلاتی است که کشاورزان در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‎کنند. بسیاری از کشاورزان منطقه چایپاره بالا در شهرستان زنجان به برنجکاری اشتغال دارند که متاسفانه اکنون پس از گذشت ماه‎ها از زمان برداشت محصولشان موفق به فروش محصول خود نشده‏‌اند و یا با توجه به صرف هزینه‏‌های هنگفت در کشت شلتوک، قیمت پایین فعلی برنج آنها را دچار سردرگمی کرده است. پای صحبت مسئولان استان که می‎نشینیم شناسایی بازارها قبل از کشت محصول را تاکید می‌‏کنند، اما این مسئولان ارجمند یادشان می‎رود که کاربرد برخی از زمین‎ها را نمی‎توان تغییر داد و از سویی هر کشاورزی مهارت کشت محصول پیشنهادی آنها را ندارد و این آزمون و خطا خود شکست و هزینه سنگینی برای کشاورزان خرد محسوب می‌شود که اندک برکت سفره خود را مدیون کار خود می‎دانند. شغلی که همواره ائمه اطهار (ع) به آن اشتغال داشتند و کشاورز را بزرگ می‎شمردند.
*رفع مشکلات کشاورزی همت مسئولان را می‎طلبد نکته مهم و قابل توجهی که امیدواریم عنایت مسئولان را به خود جلب کند، میزان اشتغالی است که مردم استان در این حوزه دارند، با وجود مسائل اخیر در حوزه کشاورزی، متاسفانه بسیاری از اهالی روستاها از پرداختن به این شغل دلسرد شده و برای یافتن شغل جدید تقلا می‎کنند. بر اساس آمارها، جمعیت فعال استان زنجان 344 هزار و 308 نفر بوده و بر اساس آمارگیری بهار سال 94 رنج سنی 15 تا 24 سال 18.6 درصد جمعیت فعال استان هستند که از هر پنج نفر جوان در این سنین یک نفر بیکار است. همچنین 89 درصد جمعیت فعال استان شاغل و 11 درصد جمعیت فعال استان بیکار و شاخص نرخ بیکاری استان زنجان در بهار سال جاری 8.5 درصد اعلام شده است. با وجود آمارهای بیکاری در استان اگر جمعیتی بزرگ به نام کشاورز نیز به این گروه بیکاران اضافه شود، احتمالا با یک مشکل جدی‎تری مواجه خواهیم شد. چرا که در حال حاضر بیشتر اهالی میانسال روستاها به کار کشاورزی می‎پردازند اما اگر زمینه اشتغال برای فرزندانشان نیز در همین حوزه فراهم شود هرگز آنها رفتن را به ماندن در دیار خود ترجیح نخواهند داد.

*پرداخت غرامت 7 میلیارد ریالی به برنجکاران زنجانی به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان در مجموع مبلغ 7 میلیارد ریال به حساب برنج‌کاران خسارت دیده استان به عنوان غرامت واریز شده است. رامین موسی‎خانی میزان حق بیمه پرداختی توسط برنج‌کاران استان زنجان طی سال زراعی گذشته را 180 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: غرامت پرداختی به برنج‌کاران خسارت دیده در استان 40 برابر حق بیمه واریزی توسط بیمه‌گذاران بوده است. این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از این مبلغ کل غرامت پرداختی به کشاورزان زنجانی 44 میلیارد ریال بوده ‌که با احتساب مبلغ واریزی به حساب برنج‌کاران، این میزان به 51 میلیارد ریال می‌رسد. وی بیان داشت:‌ مبلغ کل غرامت پرداختی به بیمه‌گذاران استان زنجان طی سال زراعی گذشته در مجموع 250 میلیارد ریال برآورد شده که از این میزان تاکنون 51 میلیارد ریال پرداخت شده است. مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود 470 بیمه‌گذار محصول برنج طی سال زراعی گذشته در استان زنجان، اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در مدیریت ریسک را مورد تاکید قرار داد.
این مسئول تعداد بیمه‌گذاران محصولات زراعی طی سال زراعی گذشته را 6 هزار و 744 نفر اعلام و بیان کرد:‌ سطحی معادل 105 هزار و 584 هکتار توسط این تعداد بیمه‌گذار به زیر پوشش بیمه رفته است. موسی‎خانی ادامه داد: طی سال زراعی گذشته شاهد تحقق 34 درصدی برنامه بیمه استان در حوزه زراعت بوده‌ایم که این میزان امسال رشد داشته است. وی با اشاره به فعالیت 6 شرکت خدمات بیمه‌ای در بخش کشاورزی استان زنجان افزود: در حال حاضر 12 شعبه بیمه‌ای مشغول ارائه خدمات به کشاورزان استان هستند.  

94/10/24 - 13:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن