تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802405922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تندروهای آمریکا چه خوابی برای اموال ایران دیده‌اند/ دولت چه تدبیری خواهد اندیشید؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تندروهای آمریکا چه خوابی برای اموال ایران دیده‌اند/ دولت چه تدبیری خواهد اندیشید؟
تندروهای آمریکا در آستانه اجرایی شدن برجام، خواب جدیدی برای دستبرد به اموال ملت بزرگ ایران دیده‌اند.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پس از آن که کنگره آمریکا محدودیت‌های تازه‌ای را در قانون روادید این کشور پیش پای شهروندان 38 کشوری که در شرایط کنونی بدون روادید به آمریکا سفر می‌کردند، قرار داد و به آن‌ها متذکر شد، در صورت سفر به برخی کشورها مانند ایران دچار مشکل خواهند شد.

این بار توطئه دیگری را طراحی کرده‌اند و درصدد آن هستند که از محل سرمايه‌های بلوكه شده بانك مركزی جمهوری اسلامی ايران در خاك اين كشور نزديك به 2 ميليارد دلار را به عنوان غرامت حوادث بمب‌گذاری بيروت و الخبر برداشت كنند، به همین دلیل کنگره آمریکا از ديوان عالی اين كشور خواسته با برداشت پول از دارايی‌های مسدود شده ايران موافقت و فرجام‌خواهی بانك مركزی ايران را رد كند؛ در اين صورت ايران بايد به قربانيان حادثه‌های بمب‌گذاری‌های سال 1983 بيروت و 1986 برج‌هايی الخُبر در عربستان سعودی غرامت پرداخت كند.





پاسخ دولت در قبال توطئه مصادره 2 ميليارد دلار از بيت‌المال





در سال 2008 وقتی که خانواده‌های قربانیان آمریکایی به این موضوع پی بردند که بانک مرکزی ایران حدود ۲ میلیارد دلار در حساب‌های نیویورک سپرده‌گذاری دارد، برای دریافت غرامت خود از این پول شکایت کردند و دعوی قضایی آن اکنون به دیوان عالی آمریکا رسیده است، البته پیش از این نیز در شکواییه‌ی جداگانه با شکایت از موسسه غیر انتفاعی علوی که به امور فرهنگی و دینی برای ایرانیان ساکن آمریکا می‌پردازد، قصد داشتند از ایران غرامت دریافت کنند. تمامی این توطئه‌ها این در حالی شکل می‌گیرد که تهران هرگز مسئولیت انفجارها را نپذیرفته است.


ویلیام پری وزیر دفاع آمریکا هم در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در سال ۲۰۰۷ اعلام کرده بود که به این نتیجه رسیده‌اند، بمب‌گذاری کار القاعده بوده، نه ایران.


براساس مفاد برجام و توافق بین‌المللی وین، دولت آمریکا متعهد است 150 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌ی ایران را بزودی به بانک مرکزی کشورمان بازگرداند. از این‌رو اوباما هم در اظهاراتی مدعی شده این طرح مغایر روح توافق هسته‌ای ایران و 5+1 است و ممکن است آن را وتو کند.
 





واکنش دولت ایران به طرح غرامت 2 میلیارد دلاری انفجارهای بیروت و الخبر چه خواهد بود؟





علی لاریجانی رییس مجلس نیز درباره تصمیمات کنگره آمریکا می‌گوید: آن‌ها دچار یک انفعال از نظر رفتار دیپلماتیک شدند و برای خروج از این انفعال اقداماتی انجام می‌دهند و با پدیده توهم تصمیمات کودکانه می‌خواهند از این انفعال خارج شوند. البته خیلی از تصمیمات هم مربوط به حالا نیست، مسئله دست گذاشتن آمریکا روی اموال بلوکه‌شده ایران مربوط به سال‌ها قبل است که در محاکم مختلف کار می‌کردند و کار در نهایت به دیوان عالی آمریکا کشید. این اقدام ستم‌کارانه‌ای است که بخواهند روی اموالی از ایران به بهانه‌‌های غلط دست بگذارند و واقعاً شبیه یک سرقت است. 





واکنش دولت ایران به طرح غرامت 2 میلیارد دلاری انفجارهای بیروت و الخبر چه خواهد بود؟





حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت خارجه نیز در واکنش به احکام صادره در آمریکا برای مصادره اموال بانک مرکزی تاکید می‌کند: در صورت دستبرد به اموال ایران و نهادها و اتباع آن، دولت آمریکا مسئول جبران خسارت و پرداخت غرامت است. وی ادامه می‌دهد: سال‌هاست که دستگاه قضایی آمریکا با حمایت دولت و کنگره آن کشور، ضمن نقض مبانی اولیه حقوق بین‌الملل و با استناد به اتهامات واهی و بی‌اساس، اقدام به صدور و اجرای آرای غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کند.



سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان می‌کند که برخی دادگاه‌های آمریکا عدالت و قانون را به سخره گرفته و در سالیان اخیر، جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت غرامت به قربانیان حوادثی محکوم کرده‌اند که ناشی از اقدامات تروریستی اتباع شناخته شده کشورهای متحد آمریکا بوده است.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به رفتارهای خصمانه کنگره آمریکا طرحی را با قید یک فوریت با عنوان دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا تهیه کردند که متن کامل این طرح بدین شرح است:


ماده واحده- دولت موظف است به منظور استیفای حقوق ملت ایران اقدامات حقوقی لازم را در رابطه با اخذ غرامت‌ها و خسارت‌ها از دولت آمریکا متناسب با مشارکت در موارد ذیل به عمل آورد. 



۱-پرداخت غرامت بابت خسارت‌های جانی و مالی که از کودتای ۲۸ مرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی به علت روی کار آمدن دولت دست نشانده آمریکا به ملت ایران تحمیل شده است.


 ۲- پرداخت غرامت بابت بیش از ۲۲۳۰۰۰ نفر شهید دوران دفاع مقدس و قریب ششصد هزار نفر جانباز و آزاده که به علت همکاری اطلاعاتی، سیاسی و نظامی آمریکا با حمله صدام به ایران به شهادت رسیده و یا صدمه دیده‌اند.


 ۳-پرداخت غرامت و خسارت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری جنگ صدام که با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت.


 ۴-پرداخت غرامت بابت ۱۷۰۰۰ شهید ترور که با همدستی آمریکا به شهادت رسیدند و هم‌اکنون در آمریکا و عراق تحت حمایت مستقیم دولت و کنگره آمریکا هستند.


 ۵-پرداخت غرامت بابت اموال و دارایی‌هایی که بر خلاف عرف و قواعد بین‌المللی بلوکه شده ایران در آمریکا و نیز پرداخت خسارت و عدم النفع مربوط به آن‌ها.


 ۶-پرداخت خسارت بابت به شهادت رساندن صدها تن از حجاج سال ۱۳۶۶ و فاجعه منا در سال جاری به علت حمایت و پشتیبانی آمریکا از دولت سعودی.


 ۷-پرداخت خسارت و عدم النفع کلیه اموال فرهنگی، هنری و باستانی ایران که در موزه‌ها و موسسات آمریکایی نگهداری می‌شود.


 ۸-پرداخت خسارت و غرامت بابت تحریم کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران بر خلاف قواعد بین‌المللی.


 ۹-پرداخت خسارت بابت تحریم خرید و فروش قطعات و هواپیمای مسافربری علیه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف عرف و قواعد بین‌المللی.


 ۱۰- پرداخت غرامت بابت کلیه ایرانیان مورد ربایش، ترور و انفجار در خارج از کشور که با حمایت آمریکا از جمله در کشورهای افغانستان، یمن، لبنان، سوریه و عراق و ... انجام شده است.


 ۱۱-پرداخت غرامت بابت کودتای نوژه که با حمایت و همکاری مستقیم آمریکا صورت گرفت.







واکنش دولت ایران به طرح غرامت 2 میلیارد دلاری انفجارهای بیروت و الخبر چه خواهد بود؟





محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید که طرح اخذ غرامت از دولت آمریکا به دلیل اقدامات خصمانه علیه ایران با بیش از 200 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.


وی یادآور می‌شود: این طرح از مدت‌ها قبل از سوی مجلس در حال تدوین بوده و جنبه بازدارندگی دارد و در راستای اقدام متقابل با اقدامات کنگره آمریکا به دلیل تصویب طرح‌هایی در راستای بلوکه شدن اموال ایران و محدودیت سفر به ایران تهیه شده  و امیدواریم زودتر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.






واکنش دولت ایران به طرح غرامت 2 میلیارد دلاری انفجارهای بیروت و الخبر چه خواهد بود؟



سید حسین نقوی حسینی نیز در این خصوص تاکید می‌کند: آمریکایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و حتی قبل از آن خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده‌اند و لازم است دستگاه دیپلماسی اقدامات مقتضی را برای دریافت غرامت و خسارت از آمریکا انجام دهد.


وی تصریح می‌کند که طرح پیشنهادی مجلس، دولت را ملزم به پیگیری دریافت غرامت و خسارت وارد شده از سوی آمریکا به جمهوری اسلامی خواهد کرد.






تندروهای آمریکا چه خوابی برای اموال ایران دیده‌اند/ دولت چه تدبیری خواهد اندیشید؟



تاکنون تنها سخنگوی وزارت امور خارجه از سوی دولت تدبیر و امید نسبت به طرح مصادره 2 ميليارد دلاری از اموال ایران موضع گرفته و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت تنها به تصویب قانون ممنوعیت یا سختگیری ورود شهروندان برخی کشورها از جمله ایران به آمریکا واکنش نشان داد و گفته است: این قانون برای تامین امنیت آمریکا نوشته می‌شد که به پیشنهاد برخی‌ها، کشورهای حامی تروریسم مشمول این قانون شدند. وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا تعهد داده بود که اگر مواردی باشد خودش بتواند آنها را لغو کند، خاطرنشان می‌کند: اگر دولت آمریکا این قانون را وتو می‌کرد، کل بودجه کشورش وتو می‌شد. او تاکید می‌کند: وزیر امور خارجه آمریکا در این‌باره نامه داد، عذرخواهی کرد و تعهد داد و یادآور شد که دولت آمریکا وظایفش را انجام می‌دهد.


به هر حال باید منتظر ماند و دید طرح صهیونیستی نمایندگان تندروی کنگره آمریکا برای ذست‌درازی به اموال ملت ایران به کجا خواهد رسید و دولت يازدهم چه واکنش قاطعی را نسبت به این توطئه نشان خواهد داد!






۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن