تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805074159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الوطن سوریه: اعدام شیخ نمر سقوط آل سعود را حتمی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: الوطن سوریه: اعدام شیخ نمر سقوط آل سعود را حتمی کرد
روزنامه الوطن سوریه در سرمقاله خود نوشت: پادشاه جدید عربستان در یک سال گذشته توانست پایه‌های قدرت خود را به ضرر بقیه خاندان سعودی از جمله گروه شاهزاده بندر بن سلطان و عبدالله پادشاه اسبق تقویت کند اما هیچ کس نمی‌داند که واشنگتن به زیان‌ دیدگان چه قولی داده است تا دست به هیچ تلاشی برای بازپس گیری اختیارات از دست داده خود نزنند. در هر حال اخباری در مطبوعات انگلیس منتشر شده است که این باور را تقویت می‌کند که آنها از طمع و چشمداشت خود دست برنداشته‌اند. زمانی که پادشاه کنونی مجبور شد محمد بن نایف را به عنوان ولیعهد تعیین کند به سرعت محمد بن نایف را به انزوا کشاند و عرصه را مقابل اختیاراتش به نفع پسرش محمد بن سلمان محدود کرد و شورای خاندان سعودی که دیگر تشکیل جلسه نخواهد داد از این امر عاجز مانده است که وحشی‌گری وی را خاموش کند.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه الوطن سوریه با این مقدمه نوشت: در واقع محمد بن سلمان پسر پادشاه که وزیر دفاع و جانشین ولیعهد نیز است به همراه پدرش همچون سرکشان و طاغیانی بدون هیچ قدرت موازی در حال تکروی در قدرت است و این امر در کشوری صورت می‌گیرد که تشکیل احزاب سیاسی ممنوع است و در آن به هیچ وجه پارلمان انتخاب نمی‌شود. به این صورت محمد بن سلمان تشکیل مدیریت جدید برای شرکت پیمانکاری بن لادن را تعیین کرد و اداره شرکت آرامکو را به دست گرفت. مساله مهم برای او دور کردن پسر عموها و تعیین افرادی دیگر به جای آنها در راس شرکت‌های بزرگ در عربستان است.
 
در سطح سیاست داخلی، نظام سعودی بر نیمی از ساکنان که از اهل تسنن یا به عبارت بهتر وهابی‌ هستند، متمرکز است و آنها را از نیم دیگر ساکنان متمایز می‌کند.
 
این محمد بن سلمان بود که زدن گردن شیخ نمر باقر النمر را به پدرش اشاره کرد چرا شیخ نمر علیه وی جسارت نشان داده و وی را به چالش کشیده بود. به عبارت دیگر نظام سعودی حکم اعدام بزرگترین مخالف خود را تنها به جرم سردادن شعار "هیچ مشروعیتی برای استبداد وجود ندارد" صادر کرد.
 
این روزنامه نوشت: واقعیت این است که این رهبر مخالف، شیعه بود و این مساله احساسات تبعیض نژادی را علیه هر کسی که جز اهل سنت نباشد، بیشتر می‌کند. شیعیان اجازه آموزش دینی و تصدی پست‌های دولتی در کشور را ندارند. غیرمسلمانان نیز که یک سوم ساکنان عربستان را تشکیل می‌دهند اجازه انجام آداب و رسوم دینی خود را ندارند و نمی‌توانند تابعیت عربستانی بگیرند.
 
اما در سطح بین‌المللی محمد بن سلمان و پدرش سیاستی را در پیش گرفته‌اند که متکی به قبایل بادیه نشین عربستان است. فقط به این صورت می‌توانیم این مساله را درک کنیم که عربستان به حمایت مالی از طالبان افغانستان و جریان المستقبل در لبنان ادامه می‌دهد و در مقابل انقلاب بحرین را در هم می‌کوبد و از افراد مسلح در سوریه و عراق و از جنگ در یمن حمایت می‌کند.
 
الوطن نوشت: آل سعود هیچ روزی از حمایت اهل سنت در این کشور کسانی که خود را نزدیک‌تر به وهابیت نظام‌شان می‌بینند، کوتاهی نکرده است، اما نه فقط علیه شیعیان 12 امامی بلکه علیه اهل تسنن روشن فکر، مذاهب‌ دیگر همچون اسماعیلیه، زیدی‌ها، علوی‌ها، دروز، کاتولیک و دیگر مذاهب را به شدت تحت فشار قرار داده است. اما حمایت گسترده آنها در وهله نخست و در تمامی شرایط به رهبرانی اختصاص می‌یابد که اصالت آنها به بزرگترین قبایل سنی در شبه جزیره عرب برمی‌گردد.
 
الوطن در پایان نوشت که اعدام شیخ نمر اقدامی است که بسیار از حد و حدود خود پا فراتر گذاشت و سقوط آل سعود را گریزناپذیر کرد. چرا که دیگر کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند هیچ امیدی ندارند و عربستان خود را مقابل ترکیبی از جنبش‌های شورشی قبیله‌ای و انقلاب‌های اجتماعی می‌بیند که احتمالا خونین‌تر از تمام رخدادهایی است که خاورمیانه شاهد آنها بوده است.



منبع: ایسنا


۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن